Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن مرادنیا روز دوشنبه در حاشیه بازدید از شبکه فرعی آبیاری تحت فشار سامانه سد آزاد سنندج اظهار داشت: این کار در قالب طرح تخصیص آب به ۹۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان صورت می گیرد که مورد تاکید رهبری و دستور ریاست جمهوری نیز هست.
وی با بیان اینکه طرح توسعه ۲۰ هزار هکتاری باغات در طول پنج سال اجرا خواهد شد، افزود: برای اجرای این طرح سالانه باید ۲۵۰ میلیون دلار اعتبار اختصاص یابد که به دنبال جذب منابع آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار کردستان با اشاره به اینکه اجرای این طرح برای ۲۴ هزار نفر در استان اشتغال ایجاد می کند، یادآور شد: طرح آبی کردن ۵۰ هزار هکتاری توسعه باغات نیز برنامه ریزی شده که قرار است این طرح نیز در افقی پنج ساله اجرا شود.

مرادنیا اضافه کرد: توسعه بخش کشاورزی و دامپروری این استان با توجه  به  ظرفیت‌های مطلوب از ۲ سال گذشته در دستور کار قرار گرفته که در این راستا تخصیص آب به ۹۶ هزار هکتار از اراضی استان تصویب شده که موجب افزایش سطح زیر کشت زراعت و باغات می شود.
وی به در دست اجرا بودن توسعه باغات چهار و ۳۰۹ هکتاری از اراضی استان از طریق سامانه انتقال آب سد آزاد اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح ۴۲۰ تُن به تولید محصولات باغی استان افزوده می شود.
استاندار کردستان افزود: در حال حاضر ۲۷ هزار هکتار باغات آبی در استان وجود دارد که به زودی ۱۶ هزار و ۸۰۰ هکتار دیگر به آن اضافه خواهد شد.
مرادنیا به بحث انتقال آب سد آزاد سنندج به استان همدان اشاره کرد و یادآور شد: این طرح منتفی است چرا که در صورت تخصیص آب به ۹۶ هزار هکتار اراضی تصویب شده، سهم آب استان از منابع آبی به ۲۳ درصد افزایش می یابد البته هنوز با ۴۷ درصد میانگین کشوری فاصله زیادی داریم.
۷۳۵۵/۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان کشاورزی اقتصاد هفته دولت کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۹۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغالزایی حاصل اجرای طرح ۱۱۰۴ هکتاری شهید باغبانی در گتوند

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جهانشیر سراج الدین میرقاید در بازدید از طرح ۱۱۰۴ هکتاری شهید باغبانی شهرستان گتوند، گفت: این طرح که مشتمل بر ۱۱ طرح از جمله؛ گلخانه تولید نشا و محصولات زراعی، زنبورداری، کشت گیاهان دارویی، کشت علوفه، زراعت چوب و ... نمونه‌ای از اراضی ملی واگذار شده محسوب می‌شود که برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی داشته است.

وی افزود: یکی از مهمترین ماموریت‌ها و وظایف محوله واگذاری اراضی ملی و دولتی در چهارچوب قوانین و مقررات برای اجرای طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی با هدف ایجاد اشتغال و جذب سرمایه و رونق اقتصادی است.

سراج الدین ادامه داد: واگذاری اراضی می‌تواند موجب افزایش تولید انواع محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای و ایجاد اشتغال شود.

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم
  • لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • سطح باغات چای ۲۲ هزار هکتار است
  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • اشتغالزایی حاصل اجرای طرح ۱۱۰۴ هکتاری در گتوند
  • اشتغالزایی حاصل اجرای طرح ۱۱۰۴ هکتاری شهید باغبانی در گتوند
  • رشد ۲۰۰ هکتاری سالانه مزارع طلای سرخ در اصفهان