Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@15:29:27 GMT

خط۶ و۷ با حداقل ظرفیت کار خواهند کرد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۹۴۳۴

خط۶ و۷ با حداقل ظرفیت کار خواهند کرد

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن هاشمی با بیان اینکه تجهیزات متحرک این خط هنوز تامین نشده است تاکید کرد: خط شش و هفت با حداقل ظرفیت کار خواهند کرد و امیدواریم بزودی شاهد ایجاد ظرفیت قابل قبولی برای این کریدورهای راهبردی حمل ونقل عمومی شهر تهران باشیم.

وی ادامه داد: ساخت مترو از قوت لایموت برای تهران واجب ترست، به ویژه در شرایط تحریم، رکود و تورم که مترو علاج هر سه درد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چراکه هم می توان با ساخت داخل کردن مترو، با تحریم مقابله کرد و در خیلی از بخشها، ما توان این کار را داریم، در تمامی در بخشهای تجهیزات ثابت و متحرک پیش رفته مترو مانند واگن، نبرورسانی، تهویه، سیگنالینگ، کنترل، مخابرات، اسانسور، پله برقی و تیکتینگ ما قدرت ساخت داخل در بخش خصوصی و صنایع دولتی و دفاعی داریم و از ساخت داخل نتیجه گرفتیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه می توان با ساخت و توسعه مترو با رکود مقابله کرد واشتغال سالم و رونق در بخش تولید وخدمات ایجاد کرد اضافه کرد: همچنین  می توانیم با توسعه مترو، هزینه زندگی درتهران را ارزان کرد و بخشی از تورم را کاهش داد و بخش هزینه های حمل ونقل که درصد مهمی از هزینه های زندگی مردم را شامل می شود را کاهش داد.

وی ادامه داد: ما نباید شاهد این باشیم که از ۴ دستگاه حفار مترو TBM، که با خون دل و زحمات فراوان تامین شدند، بدلیل توقف ساخت دو دستگاه از تهران خارج شود و با همین رویه ممکن است دو دستگاه دیگر نیز به پروژه های فعال خارج تهران برده شوند در حالیکه خطوط ۸ تا ۱۱ متروی آماده ساخت است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: این روزها، مقارن با گذشت دوسال از تشکیل شورای پنجم است و پس از تغییرات در دوسال اول، ما دیگر فرصت سعی وخطا، سستی و تعلل نداریم و باید در دو سال باقیمانده جهشی محسوس در توسعه سیستم حمل ونقل عمومی مترو ایجاد کنیم.

او اضافه کرد: باید مترو برای مدیریت شهری، از شهردار ومعاونین ایشان تا شهرداران ومدیران مناطق وسازمانها، به اولویت اول گذاشتن وقت، پیگیری و توجه تبدیل شود تا مترو به نتیجه برسد.

محسن هاشمی با بیان اینکه توسعه مترو در بخش داخلی را می توان با جذب سرمایه گذاری در مجتمع های ایستگاهی نیز پیش برد گفت: در تهران ۲۰۰ ایستگاه مترو وجود دارد که هریک ظرفیت ساخت چند مجتمع ایستگاهی، خدماتی و مسکونی را در اطراف خود دارد و از این محل می توان هزینه ساخت خطوط جدید و تکمیل خطوط فعلی را تامین کرد که اگر موضوع بصورت جدی از سوی شهرداری پیگیری شود شورا آماده است تا با مصوبات مورد نیاز از توسعه مترو حمایت کند.

وی تاکید کرد: اگر متروی تهران را با متروی پکن مقایسه کنیم، می بینیم که این دو شبکه تقریبا همزمان ساخت خود را آغاز کردند و زمانی که ما در حال ساخت سه خط مترو بودیم، متروی پکن دو خط داشت و امروز که ما هفت خط با دو نیم میلیون سفر را بطور ناقص بهره برداری می کنیم متروی پکن ۲۰ خط فعال با ۳۹۰ایستگاه بطول ۶۳۰ کیلیومتر دارد که بطور متوسط روزانه ۱۰ ونیم میلیون سفر انجام می دهد و رکود ۱۳ و نیم میلیون مسافر را زده است و قرار است تا دوسال آینده طول این شبکه به هزار کیلومتر به ظرفیت ۱۸ میلیون مسافر برسد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تفاوت این دو شبکه در حالی است که دولت چین یارانه سوخت نمی دهد واز سوخت هم مالیات دریافت می کند یعنی حمل و نقل با خودرو برای دولت چین منافع ندارد نه مثل ایران که  درتهران روزانه ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه بنزین پرداخت شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شهر تهران تورم مترو بخش خصوصی شورای اسلامی شهر تهران شورای اسلامی شهر سرمایه گذاری شهرداری پکن شورای اسلامی دولت یارانه مالیات حمل و نقل خودرو چین ایران بنزین شورای شهر تهران شهرداری تهران محسن هاشمی رفسنجانی مترو تهران خط 7 مترو خط 6 مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۹۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۵۳ درصدی ساخت مترو شهرستان اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛طرح متروی شهرستان اسلامشهر از ۲۶ ماه پیش تاکنون بیش از ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با ادامه روند فعلی فاز یک این خط تا اواخر سال آینده به اتمام و بهره برداری میرسد.

 

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راهنمای کامل متروی استانبول به همراه نقشه خطوط
  • سگ های راهنما در متروی کشور همسایه و حسرت ما در مترو تهران
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟ (فیلم)
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟
  • پیشرفت ۵۳ درصدی ساخت مترو شهرستان اسلامشهر
  • تاکید رئیس شورا براقدام جهادی درخصوص واردات واگن های مترو
  • ۱۰ اقدام بزرگ دولت سیزدهم برای توسعه حمل و نقل عمومی
  • ماجرای سنگ اندازی برای واردات واگن های متروی تهران چیست؟​
  • ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
  • ◄ ۵ ایستگاه باقی مانده در خطوط ۶ و ۷ تکمیل می شود