Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: طرح‌های حمایتی صندوق رفاه دانشجویان در ۲۱ قالب اجرا می‌شود تا بیش از ۳.۵ میلیون دانشجوی دانشگاه‌های کشور مشکلی از دوران تحصیل نداشته باشند. ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، عباس قنبری ظهر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه جامع مدیریت سراهای دانشجویی غیردولتی و خودگردان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بالغ بر 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون دانشجو در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند و صندوق رفاه دانشجویان طرح‌های حمایتی از این گروه را در 21 قالب تدوین و اجرایی کرده تا تمامی دانشجویان به‌ویژه محرومان از خدمات یکسان برخوردار شوند.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید برنامه‌های متعددی برای عموم دانشجویان به‌ویژه جدیدالورودها داریم و معتقدیم که عموم دانشجویان به‌‌ویژه افراد مستعد کم‌درآمد نباید از تحصیل باز بمانند و تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان در بخش‌های مختلفی همچون اسکان، شهریه، ازدواج و سفر حج و عتبات عالیات و غیره اختصاص می‌یابد.

پذیرش "دانشجوی خارجی" برای پر کردن رشته‌‌های پزشکی و ممانعت از ورود دانشجویان ایرانی!4200 دانشجوی جدید در دانشگاه یزد پذیرش می‌شونددانشجویان شریف در مسابقات انجمن هوانوردی و فضانوردی آمریکا اول شدند

قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بالغ بر 114 میلیون پرس غذا در طول سال تحصیلی برای دانشجویان با بالاترین کیفیت طبخ می‌شود، خاطرنشان کرد: در حوزه اسکان نیز بهترین خدمات در 1272 سرای دانشجویی ارائه می‌شود؛ تسهیلات دانشجویی از طریق صندوق رفاه دانشجویان به متقاضیان اعطا می‌شود و از سازمان برنامه و بودجه انتظار حمایت بهتر و بیشتر در جهت ارائه خدمات مطلوب‌تر و شایسته‌تر داریم.

قنبری تصریح کرد: در سال‌های گذشته بالغ بر 440 میلیارد تومان بدهی دانشجویان را داشتیم و اگر حمایت مسئولان بهتر شود مشکلات آن‌ها در بحث پرداخته شهریه، اقامت در سراها، تغذیه و غیره برطرف می‌شود؛ دانشجویان معوقات خود را هر چه سریع‌تر بپردازند تا شامل جریمه بابت تاخیر در پرداخت‌ها نشوند.

وی با بیان اینکه سرای دانشجویی باید محیطی امن و همراه با سلامت، اخلاق، نظم و انضباط باشد، تاکید کرد: اولویت نخست سراها باید حفظ کرامت انسانی دانشجویان باشد و احترام به مذاهب، فرهنگ‌ها و قومیت‌ها هم نباید فراموش شود؛ سراها باید محیطی علمی و مسکونی باشد و از سراداران می‌خواهیم که به امنیت روحی و روانی دانشجویان به‌صورت ویژه توجه کنند و از رفتار نامناسب بسته و خشن نیز خودداری کرده و زمینه‌های امنیت تردد، اسکان و غیره را فراهم کنند.

انتهای پیام/ح

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۹۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سید امیر برهانی نائینی در جلسه‌ای که با حضور محمد مجید فولادگر، معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت، علی بابائی دبیر کارگروه ملی صنعت دانش بنیان و همچنین مدیران ارشد تعدادی از شرکت‌های صادراتی دانش بنیان با هدف آشنایی بیشتر با خدمات حمایتی صندوق برگزار شد ضمن تشریح خدمات متنوع بیمه‌ای و تضمینی صندوق ، از بسته حمایتی جدید ویژه صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی کرد.   مدیرعامل و رئیس هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات افزود : بر اساس تاکیدات مقام عالی وزارت و با تصویب هیات مدیره صندوق مبنی بر حمایت همه جانبه از صادرات شرکت‌های دانش بنیان، این شرکت‌ها می‌توانند با بهره‌برداری از خدمات تضمینی صندوق به توسعه عملکرد صادراتی خود مبادرت کنند. وی با اشاره به امکان تضمین تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی در سیستم بانکی کشور با حداقل وثایق نوع اول، گفت : در همین راستا، صدور ضمانت‌نامه اعتباری برای شرکت‌های دانش بنیان، به صورت کاهش حداکثر ۱۰ درصدی از حداقل وثایق نوع اول در هر گروه اعتباری خواهد بود. به این صورت، وثایق نوع اول برای شرکت‌های دانش بنیان واقع در گروه‌های اعتباری A و B، صفر در نظر گرفته خواهد شد.   برهانی نائینی تاکید کرد: همچنین در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان صادراتی که از ظرفیت شرکت‌های امین استفاده می‌کنند، صندوق ضمانت صادرات ایران به پوشش اعتباری خریداران خارجی برای شرکت‌های فوق اقدام خواهد کرد.   مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی بانک‌ها و ضرورت استفاده از سایر ابزار‌ها و روش‌های نوین تامین مالی، شرکت‌های صادراتی دانش بنیان می‌توانند با استفاده از ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت صادرات ایران و از طریق صندوق‌های تامین کننده مالی (crowd funds) بخشی از سرمایه ثابت مورد نیاز برای پروژه‌های صادرات محور خود را تامین کنند. ترکیب وثایق و تسهیل فرآیند صدور در این حوزه نیز با حداکثر ظرفیت حمایتی صندوق (با حداکثر ۳۰ درصد وثیقه) محقق خواهد شد. فولادگر، معاون وزیر صمت هم ضمن تبیین اهمیت صادرات محصولات دانش بنیان، این حوزه را پیشران سیاست‌های اصلی وزارت صمت جهت توسعه صنعتی معرفی کرد و گفت : رویکرد محوری وزیر با توجه به سوابق علمی و تجربی وی، اهتمام به صادرات محصولات دانش بنیان است. انتظار می‌رود با بسته جدید حمایتی در نظر گرفته شده از سوی صندوق، گام مهمی در جهت توسعه صادرات محصولات دانش بنیان برداشته شود.

دیگر خبرها

  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • دستاورد‌های سپاه نتیجه به‌کارگیری نیرو‌های جوان است
  • دستاوردهای سپاه نتیجه به‌کارگیری نیروهای جوان است
  • ۲ استان فارسی در جمع دانشجویان نمونه کشوری
  • رونمایی از بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان
  • زمان ثبت نام وام دانشجویی و مهلت درخواست
  • مهلت ثبت‌نام و مبلغ وام شهریه اعلام شد
  • مهلت ثبت‌نام و مبلغ وام شهریه سال تحصیلی آینده اعلام شد