Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@00:15:36 GMT

دوردوم تحریم‌های ضد روسی آمریکا

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۹۵۱۳

دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه مسکو در ارتباط با مسمومیت جاسوس دوجانبه سابق روسیه از امروز (دوشنبه) به مرحله اجرا گذاشته شد. ناطقان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دوم اوت رئیس‌جمهوری آمریکا دومین دور از تحریم‌ها علیه روسیه را به امضا رساند. این تحریم‌ها به بهانه مسموم شدن سرگئی اسکریپال در سال ۲۰۱۸ در بریتانیاست که به دولت روسیه نسبت می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایالات متحده مدعی است روسیه به کنترل تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی و قانون امحای جنگ‌افزار (CBW) پایبند نیست؛ اتهامی که مسکو نمی‌پذیرد.

دور اول تحریم‌های آمریکا طبق قانون ۱۹۹۱ سی‌بی‌دبلیو در ۲۷ اوت ۲۰۱۸ اجرا شد. طبق بسته اول، ایالات متحده از ارائه کمک به روسیه طبق قانون کمک خارجی ۱۹۶۱ خودداری کرد اما این شامل کمک انسان‌دوستانه فوری، غذا یا دیگر محصولات کشاورزی نمی‌شد.

علاوه بر این، وزارت خارجه آمریکا طبق قانون کنترل صادرات تسلیحات به فروش سلاح به روسیه خاتمه داد که این شامل صادرات محصولاتی می‌شد که برای همکاری در فضا، پرتاب‌های تجاری در فضا و آیتم‌هایی که برای تضمین امنیت پروازهای غیر نظامی ضروری است. واشنگتن همچنین از ارائه هرگونه اعتبار، تضمین‌های اعتبار و کمک مالی به روسیه خودداری کرد.

براساس اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا، تازه‌ترین دور از تحریم‌ها به بانک‌های آمریکایی اجازه ارائه وام یا هر اعتبار دیگری به دولت روسیه را نمی‌دهد، مگر اینکه با هدف خرید غذا یا سایر محصولات کشاورزی باشد. واشنگتن همچنین متعهد شد با ارائه یا تمدید وام‌ها برای مسکو از سازمان های مالی بین‌المللی از جمله بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول مخالفت کند.

در این سند همچنین آمده است، تحریم‌های جدید صادرات محصولاتی با کاربری دوگانه به روسیه را ممنوع می‌کند؛ محصولاتی که به گفته واشنگتن می‌تواند برای ساخت تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی مورد استفاده قرار بگیرند.

در همین حال ایالات متحده روابط دیپلماتیک با روسیه را کاهش نداد و از منع پروازهای خطوط هواپیمایی دولتی خودداری کرد. واشنگتن همچنین تصمیم گرفت با هرگونه واردات از روسیه را ممنوع نکند و این شامل محصولات نفتی و نفت می‌شود.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت مسکو از اقدام روسیه شگفت‌زده نشده است چرا که دولت ترامپ، تحریم‌ها و دیگر تدابیر محدودکننده را بخشی از سیاستش در روابطش با روسیه قرار داده است. ریابکوف افزود، مسکو متاسف است که ایالات متحده روابط با روسیه را با اعمال دور دوم تحریم‌ها قربانی می‌کند. برچسب ها: دور جدید ، تحریم ها ، روسی ، آمریکا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دور جدید تحریم ها روسی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۹۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است

ایالات‌متحده در حال آماده‌سازی تحریم برخی بانک‌های چینی است.

به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت که ایالات‌متحده در حال آماده‌سازی تحریم‌هایی با هدف قطع ارتباط برخی بانک‌های چینی از شبکه مالی بین‌المللی است.

در این مطلب آمده است، با توجه به اینکه قرار است، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات‌متحده این هفته به چین سفر کند، آیا این تهدید مالی به تجارت چین و روسیه آسیب خواهد زد یا خیر.

بلینکن از حمایت چین از صنایع دفاعی روسیه نیز انتقاد کرده است. وی گفت که پکن از طریق تامین قطعات حیاتی برای تسلیحات، عامل اصلی جنگ مسکو در اوکراین بوده است.

در هفته‌های اخیر، مقامات آمریکایی فشار بر چین را تشدید کرده‌اند و به واشنگتن نیز هشدار داده‌اند که آماده اقدام علیه موسسات مالی چینی باشد که تجارت کالا‌های با کاربرد‌های غیرنظامی و نظامی را تسهیل می‌کنند.

مقامات آمریکایی گفتند که هدف قرار دادن بانک‌ها با تحریم‌ها، گزینه تشدیدکننده در صورتی است که اقدامات دیپلماتیک نتواند پکن را برای محدود کردن صادرات متقاعد کند.

قطع دسترسی بانک‌ها به دلار که بیشترین ارز مورد استفاده در تجارت جهانی است، اغلب به‌عنوان به‌عنوان آخرین راه‌حل انتخاب می‌شود، زیرا چنین تحریم‌هایی اغلب بانک‌ها را مجبور به ورشکستگی می‌کنند و بر مشتریان آن‌ها تاثیر می‌گذارند.

به نقل از بیزنس، چنین اقدامی نشان‌دهنده خطر خاصی برای چین است که با بهبود اقتصادی و بدهی رو به رشد دست و پنجه نرم می‌کند.

دیگر خبرها

  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد
  • دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین