Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ۲۹۶ پروژه عمرانی حوزه سلامت در روستا‌های ۵ استان کشور به بهره برداری رسید. تاریخ انتشار: 14:35 - 04 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۴۶۴۳

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، همزمان با فرارسیدن هفته دولت و در مراسم ارائه دستاورد‌های دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساخت‌های روستایی، با دستور رییس جمهور ۲۹۶ پروژه عمرانی حوزه سلامت در مناطق روستایی در ۵ استان فارس، لرستان، کرمان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی به صورت همزمان به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید نمکی در نمایشگاه دستاورد‌های وزارت بهداشت در توسعه زیرساخت‌های روستایی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که در حاشیه این مراسم برگزار شد، در حضور رئیس جمهور گفت: تا قبل از سال ۹۲ در کشور، ۱۶۶۶ پایگاه سلامت در مناطق روستایی کشور وجود داشت که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، تعداد آن به سه هزار و ۸۹۸ پایگاه افزایش یافت.


وی تصریح کرد: تا قبل از دولت یازدهم، هر سال به طور متوسط ۴۹ پایگاه سلامت در کشور راه اندازی شد، اما این میزان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به ۶۵۰ پایگاه در سال رسیده است. همچنین تا قبل از انقلاب اسلامی هزار و ۵۰ مرکز بهداشتی و درمانی در کشور وجود داشت که قبل از دولت یازدهم به دو هزار و ۴۰۷ مرکز و در حال حاضر به دو هزار و ۶۷۴ مرکز بهداشتی و درمانی در روستا‌ها رسیده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه عمده فعالیت نظام شبکه بهداشتی و درمانی در طول دوران بعد از انقلاب بوده است، گفت: تعداد خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت و مراکز ارائه خدمات بهداشتی و افزایش واکسیناسیون از ۲۵ درصد به ۱۰۰ درصد، قابل مقایسه با دوران پیش از انقلاب نیست.

افزایش جمعیت بهره‌مند از خدمات پزشک خانواده

به گفته وزیر بهداشت از سال ۹۲ تاکنون، درصد جمعیت بهره‌مند از خدمات پزشک خانواده در روستا‌ها از ۳۰ به ۹۰ درصد افزایش یافته و تا پایان سالجاری، طرح پزشکی خانواده و نظام ارجاع در روستا‌های کشور اجرایی خواهد شد.

گفتنی است، از این ۲۹۶ پروژه روستایی که امروز به بهره‌برداری رسید، ۷ پروژه مربوط به استان سیستان و بلوچستان، ۴ پروژه مربوط به استان فارس، ۱۱۶ پروژه مربوط به استان آذربایجان غربی، ۱۲۴ پروژه مربوط به استان کرمان و ۴۵ پروژه مربوط به استان لرستان بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پروژه های عمرانی سلامت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۹۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ فروردین؛ آخرین فرصت بهره‌مندی بانوان روستایی و عشایری از بیمه رایگان دولت

ایسنا/یزد مرحله نخست پیش ثبت نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر تا ۳۰ فروردین سال جاری ادامه دارد.

بنا بر اعلام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان یزد، در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، کلیه زنان خانه‌داری که فرزند سوم و بالاتر ایشان متولد ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ به بعد است، می‌توانند در این صندوق به صورت رایگان بیمه شوند و از مزایای مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی، فوت و انتقال سوابق بهره‌مند شوند.

متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، در این طرح تمام حق بیمه مشمولین توسط دولت پرداخت می‌شود.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • تهران رکورددار چند قلوزایی در سال گذشته
  • «تهران» رکوردار چندقلوزایی در کشور
  • پیشرفت ۹۴ درصدی امور مربوط به ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کشور
  • رفع بیش از ۵۳ هزار حادثه آب و فاضلاب همدان 
  • رفع بیش از ۵۳ هزار حادثه آب و فاضلاب در همدان
  • بهره برداری از ۸۱ پروژه عمرانی در روستاهای گیلان
  • بهره برداری از ۷۵۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی بنیاد مسکن در استان اردبیل
  • ۳۰ فروردین؛ آخرین فرصت بهره‌مندی بانوان روستایی و عشایری از بیمه رایگان دولت