Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نظارت بر اماکن عمومی پایتخت اعلام کرد که ادای الفاظ رکیک، ایجاد صداهای ناهنجار و انجام حرکات زشت در تمامی اماکن عمومی از جمله واحدهای صنفی که به صورت مجتمع و پاساژ هستند، ممنوع بوده و مشمول مجازات است.

سرهنگ تقی‌افرند در تشریح جزئیات این خبر گفت: بر اساس ماده ۲۴ قانون نظارت بر اماکن عمومی، هرگونه عملی که از سوی متصدیان واحدهای صنفی و مشتریان آنها در اماکن عمومی موجب سلب آسایش دیگران شود، ممنوع و مورد پیگرد قانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین بر اساس این ماده قانونی، ادای الفاظ رکیک، ایجاد صداهای ناهنجار و انجام حرکات زشت در تمامی اماکن عمومی خصوصا واحدهای صنفی ممنوع و صاحبان اماکن عمومی مکلفند فرد یا افراد متخلف را به پلیس معرفی کنند.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پایتخت در پایان خاطر نشان کرد: تخلف از مقررات این آیین‌نامه، برای بار اول به موجب اخطار کتبی و در صورت تکرار طبق ماده ۲۹ قانون نظام صنفی، حسب مورد، موجب لغو موقت یا دائم پروانه کسب می‌شود و این امر در صورت لزوم مانع از اجرای سایر مجازات‌های اسلامی و قانونی نخواهد شد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۹۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد

ایرج مرندی معاون نظارت و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در طول اجرای طرح نظارتی ویژه ماه رمضان و نوروز امسال در استان ۱۱ هزار و ۹۴۵ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی، تولیدی، خدماتی، انبار و سردخانه‌ها، عمده‌فروشی‌ها، خرده‌فروشی‌ها انجام شد.

وی اضافه کرد: در طول این ایام بیشترین تخلفات پرونده‌های تشکیل شده مربوط به درج نکردن قیمت با هزار و ۱۰۷ مورد، گران‌فروشی با ۴۶۰ مورد و کم‌فروشی با ۱۰۱ مورد بود که پرونده‌های متخلفان پس از تکمیل برای رسیدگی و رای نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

مرندی ادامه داد: در بازه زمانی اجرای طرح ویژه ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۳ که از ۱۶ اسفندماه سال ۱۴۰۲ آغاز و در ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به پایان رسید، ۴۱ اکیپ بازرسی در سطح استان در ۲ شیفت صبح و بعدازظهر از واحد‌های مختلف صنفی بازرسی و اقدام به نظارت میدانی و تشکیل پرونده‌های مختلف تعزیراتی کردند.

معاون نظارت و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: همچنین در راستای اجرای مصوبات جلسات ستاد خدمات سفر استان، اکیپ‌های مشترک بازرسی با حضور نمایندگان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و میراث‌فرهنگی تشکیل و نسبت به نظارت و بازرسی از رستوران‌های شهری و بین شهری، هتل‌ها، مهمان‌پذیری‌ها، غذاخوری‌ها و خدمات مورد نیاز مسافران نوروزی در طول تعطیلات نوروزی اقدام و با متخلفین برخورد قانونی صورت پذیرفت.

مرندی افزود: همشهریان در طول سال می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفات صنفی از سوی واحد‌های صنفی و غیر صنفی اعم از احتکار، قاچاق، عدم فروش کالا، گران‌فروشی، کم‌فروشی، صادرنکردن فاکتور، عدم درج قیمت بر روی کالا و خدمات و ... را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۲۴ ستاد خبری اداره کل صنعت، معدن وتجارت در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۵ واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۵ واحد متخلف صنفی در مشهد
  • پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد
  • نصب بنرهای اموات در ورودی های شهر دهدشت ممنوع است
  • ورود حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است
  • ممنوعیت بردن حیوانات خانگی به برخی اماکن عمومی
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان
  • از الزام به "مرده‌شویی" تا "ساخت آهنگ"/ مجازات تکمیلی و جایگزین حبس هم باید باضابطه باشد
  • چرا مالباختگان سرقت‌های خرد تمایلی به پیگیری قضایی ندارند؟