Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-18@23:44:09 GMT

رکود، قیمت لوازم خانگی را شکست!

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۹۶۲۹

افزایش تیراژ تولید برندهای داخلی، تشدید رکود و رشد عرضه محصولات قاچاق زمینه شکست قیمت‌ها را در بازار لوازم خانگی فراهم کرده است.

این روزها بازار لوازم خانگی با کمبود و افزایش قیمت محصولات خارجی دارای گارانتی معتبر، مواجه است؛ عاملی که باعث‌شده سهم محصولات قاچاق از بازار افزایش یابد. مشاهدات نشان می‌دهد در 2 هفته اخیر کاهش قدرت خرید مشتریان، زمینه تشدید رکود حاکم بر بازار، شکست مقاومت‌ برخی عرضه‌کنندگان و نزولی‌شدن قیمت انواع لوازم خانگی را در بازار فراهم آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمبود و گرانی لوازم خانگی در حالی‌است که شرکت‌های تولید‌کننده داخلی گرچه هنوز قادر به تامین نیاز بازار با محصولات خود نیستند اما از بهبود روند تامین قطعات و راه‌اندازی خطوط جدید تولید با همکاری برخی برندهای چینی تا پاییز امسال خبر می‌دهند. شرایط بازار لوازم خانگی به‌گونه‌ای است که فقط مشتریان واقعی که به تهیه اینگونه اقلام مانند تهیه جهیزیه ناچار هستند، به خرید لوازم خانگی گران، فارغ از نوع خدمات و گارانتی روی آورده‌اند اما بیشتر متقاضیانی که به فکر به‌روزرسانی و ارتقای کیفیت لوازم خانگی موجود در منازل خود بوده‌اند، به‌دلیل رشد قیمت‌ها، خرید را به تعویق انداخته و به تعمیر و تداوم استفاده از لوازم خانگی قبلی خود روی آورده‌اند.

سهم ۶۰ درصدی محصولات وارداتی با تکنولوژی‌های خاص

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه لوازم خانگی قاچاق در حال پرکردن جای خالی بازار ۲۰ هزار میلیارد تومانی لوازم خانگی خارجی است، گفت: در استان‌های مرزی و استان‌های نزدیک به آن، ۹۰ درصد بازار لوازم خانگی در اختیار کالا‌های قاچاق است. حمیدرضا غزنوی با تأکید بر اینکه قاچاق لوازم خانگی فراگیر شده، افزود: این کالا‌ها به‌صورت کاروانی با خودرو‌های تویوتا وارد می‌شود و در برخی شرکت‌ها، بیمه و از طریق شرکت‌های حمل‌ونقل به مشتریان تحویل داده می‌شود. او با بیان اینکه قاچاق لوازم خانگی نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته، گفت: با توجه به اینکه نیمه‌دوم سال به عید نوروز ختم می‌شود، قاچاقچیان در حال دپو‌کردن کالا برای نیمه دوم سال هستند.

 غزنوی با بیان اینکه بازار لوازم خانگی به 3 بخش تقسیم می‌شود، افزود: محصولات ۲۵ درصد پایین بازارتوسط تولیدکنندگان ایرانی تامین می‌شود. همچنین در ۱۵درصد بالا که شامل محصولات لاکچری و واردات ممنوع است مشکلی برای بازار ایجاد نمی‌شود اما ۶۰ درصد محصولات قیمت متوسط که شامل کالاهای لوکس و شبه لوکس مانند یخچال ساید و ماشین ظرفشویی بوده و به تکنولوژی‌های خاص نیازدارد و فقط در یک تا2 شرکت امکان تامین دارد، قاچاق زیاد است.

ریزش قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی

بررسی قیمت خرده‌فروشی انواع لوازم خانگی در بازار حاکی از شکست مقاومت فروشندگان و سیرنزولی نرخ این اقلام به‌دلیل تشدید رکود حاکم بر بازار است؛ فروشندگانی که اکنون به راحتی انواع لوازم خانگی قاچاق را به نام محصولات شرکتی در کنار محصولات تولید داخل، فارغ از هرگونه نظارتی در بازار عرضه می‌کنند. رشد سریع قیمت‌ها، کاهش قدرت خرید مشتریان و سهم 20 هزار میلیارد تومانی لوازم خانگی خارجی قاچاق از بازار موجب رشد عرضه و کاهش قیمت‌ها شده است. یکی از فروشندگان لوازم خانگی در سه‌راه امین حضور از کاهش قیمت انواع لوازم خانگی در 3هفته گذشته به‌دلیل سیر نزولی نرخ ارز، تشدید رکود و کاهش تقاضای بازار خبر داد و اعلام کرد: قیمت لباسشویی 7 کیلویی ال‌جی از7میلیون تومان به 4میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، کولر گازی از 7میلیون تومان به 5میلیون و ۶۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان، مایکروفر از 2میلیون و ۴۰۰ هزار به 2 میلیون و 100 هزار تومان، یخچال از ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار به ۱۱ میلیون و ۲۰۰هزار تومان، تلویزیون ۴۹ اینچ سامسونگ و ال‌جی از 7میلیون و ۴۰۰هزار به 6میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و یخچال ساید بای ساید از ۲۰ میلیون تومان به ۱۵ میلیون و ۵۰۰‌ هزار تومان کاهش یافته است.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000EtP برچسب ها: نرخ ارز ، قیمت لوازم خانگی ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: نرخ ارز قیمت لوازم خانگی بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۹۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج بازار برنج از رکود، با خرید توافقی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: ۲۸ مرکز خرید برنج در استان همچنان از شالیکاران استان برنج‌های باقی مانده از سال‌های پیش را خریداری می‌کنند.

خیریان پور با بیان اینکه برای جلوگیری از واردات بی رویه برنج و رکود بازار برنج داخلی به دستور رئیس جمهور، ۴ هزار میلیارد تومان برای خرید برنج از برنجکاران اختصاص پیدا کرد، افزود: بر اساس تفاهم نامه‌ای که پارسال میان استانداری مازندران و انجمن تامین و وارد کنندگان برنج کشور منعقد شد، مقرر شد بخش زیادی از نیاز کشور به برنج با برنج‌های داخلی تامین شود.

او ادامه داد: اجرای خرید توافقی برنج که با قیمت ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان آغاز شده بود هم اینک به قیمت کیلویی ۹۰ هزار تومان از شالیکاران مازندرانی، درحال انجام است.

واردات یک میلیون و ۸۰۰ هزار تنی برنج در سال ۱۴۰۱ که رکود بازار برنج داخلی را بیش از هر زمان دیگری تشدید کرده بود، موجب شد با پیگیری‌های استاندار مازندران و دستور رئیس جمهور نیاز برخی ارگان‌های داخلی با خرید توافقی برنج ازشالیکاران مازندرانی تامین شود.

مازندران با تولید نزدیک به یک میلیون تن برنج سفید رتبه نخست کشور در تولید این محصول استراتژیک را داراست.

زینب دیوارگر گزارش می دهد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشف انبار لوازم خانگی ۱۲ میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد
  • جریمه قاچاقچی لوازم خانگی در کاشمر
  • راهنمای خرید لوازم خانگی ارزان
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه
  • روند قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  • خروج بازار برنج از رکود، با خرید توافقی
  • کشف انبار لوازم‌خانگی ۱۲ میلیاردی قاچاق در خرم‌آباد
  • کشف انبار لوازم خانگی ۱۲ میلیاردی قاچاق در خرم آباد
  • فروش دلاری لوازم خانگی قاچاق در بازار امین حضور
  • سقوط در رکود؛ روایتی از بازار ارز