Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-20@00:44:17 GMT

نوجوان 16 ساله به 21 حساب بانکی دستبرد زد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۹۶۹۱

نوجوان 16 ساله به 21 حساب بانکی دستبرد زد

نوجوان ۱۶ ساله که با سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد اقدام به ۲۱ فقره برداشت غیر مجاز از حساب مردم در سطح کشور کرده بود، در استان البرز دستگیر شد.  

سرهنگ مهدی فضل علیشاه ، فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر این که طی ۲ مرحله مبلغ ۲۵ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از کارت بانکی وی برداشت شده ، پیگیری موضوع در دستورکار پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کارشناسان پلیس فتا در بررسی های اولیه متوجه شدند که این مبلغ از حساب نامبرده برداشت و به حساب فرد دیگری واریز شده که پس از دعوت به پلیس فتا در خصوص موضوع اظهار بی اطلاعی کرد.

با توجه به این که تحقیقات نیز صحت گفته های وی را تایید می کرد بررسی ها وارد مرحله جدیدتری شد و با انجام اقدامات پلیسی در نهایت محرز شد که فردی که به حساب بانکی وی دسترسی داشته و از کارت بانکی اش سوء استفاده کرده،  پسر ۱۶ ساله او است که بلافاصله با هماهنگی های صورت گرفته در شهر جدید هشتگرد دستگیر شد.

نامبرده پس از انتقال به پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ  ابتدا منکر هرگونه برداشت اینترنتی شد اما در مواجهه با مستندات موجود، به ۲۱ فقره کلاهبرداری اینترنتی با سوء استفاده از اطلاعات حساب افراد در شهرهای مختلف کشور اعتراف کرد.

فضل علیشاه  افزود:  این پسر ۱۶ ساله  با  تبلیغات خرید اپلیکیشن در گروه های شبکه های اجتماعی، افراد را ترغیب به ورود به درگاه خرید اینترنتی می کرد و از این طریق اطلاعات حساب طعمه های خود را به سرقت برده و پس از آن  حساب آن ها را خالی می کرد که  تلاش برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۹۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداششت کلاهبردار رسیدساز جعلی در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ،امیرحسین سلیمانی گفت: زنی میانسال با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که فردی با هویت مشخص به مغازه من مراجعه کرد و اقدام به خرید ۳ دستگاه گوشی تلفن همراه با رسید بانکی کرد که پس از ساعتی متوجه شدم پولی به حساب من واریز نشده و از من کلاهبرداری شده است.
وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که فرد کلاهبردار با بیان اینکه کارت بانکی خود را همراه ندارد و وجه گوشی‌های موبایل خریداری شده را به صورت اینترنتی پرداخت می‌کند؛ با نشان دادن یک رسید بانکی جعلی پس از دریافت گوشی‌های موبایل، فروشگاه را ترک می‌کرده است.
رئیس پلیس فتا فارس بیان کرد: کارشناسان با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متوجه این موضوع شدند که متهم با هویت‌های جعلی برای خرید موبایل به ۳ موبایل فروشی دیگر نیز مراجعه و با ارائه یک رسید بانکی جعلی مجموعاً ۱۲ گوشی موبایل به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را تحویل و محل را ترک کرده است.
سلیمانی ادامه داد: کارشناسان تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم در کمترین زمان ممکن شدند و با هماهنگی قضایی وی را در یکی از محلات شیراز دستگیر کردند.
وی با بیان اینکه متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به جرم خود اقرار کرد، گفت: هم استانی‌های عزیز برای جلوگیری از اینگونه کلاهبرداری‌ها باید سامانه پیامکی حساب‌های خود را فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

این مقام انتظامی به هموطنان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir (بخش گزارشات مردمی) و یا با شمار تماس ۰۹۶۳۸۰ با همکاران در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • سقوط نوجوان ۱۵ ساله از ارتفاعات شیخ ریواس اشنویه
  • استرداد ۵۰۰ میلیون ریال وجه مسروقه به مالباخته در نیکشهر
  • جست‌وجو برای یافتن نوجوان ۱۸ ساله غرق شده در رودخانه ماشکید ادامه دارد
  • یارانه نقدی فروردین 1403 برای کدام دهک‌ها واریز شد؟ | کی می‌شود این مبلغ را برداشت کرد؟
  • یارانه نقدی فروردین ماه واریز شد/ یارانه از ساعت ۲۴ قابل برداشت است
  • فرزندی که حساب پدرش را خالی کرد
  • اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها/ واریز یارانه جدید به حساب این افراد
  • دستگیری قاتل زن ۴۵ ساله اراکی در شازند
  • قتل در اراک، دستگیری قاتل در شازند
  • بازداششت کلاهبردار رسیدساز جعلی در شیراز