Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-29@08:22:23 GMT

لزوم اجرای سامانه نظارت و ردیابی با برد بلند

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۹۷۹۳

لزوم اجرای سامانه نظارت و ردیابی با برد بلند

خبرگزاری میزان- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ضرورت اجرای سامانه نظارت و ردیابی تردد شناور با برد بلند گفت: هوشمندسازی یا الکترونیکی کردن ناوبری به موازات پروژه هوشمندسازی بنادر، با فراهم سازی بستر یکپارچه تبادل اطلاعات اولویت است. تاریخ انتشار: 14:50 - 04 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۴۶۰۹ به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد بیان کرد: پروژه هوشمندسازی بنادر و نظارت سیستماتیک بر تردد شناور‌ها بر اساس شاخص‌های دولت الکترونیک به تصویب رسیده و لازم است با حمایت همه جانبه مدیران و کارشناسان و بر اساس افق زمانی مشخص ترسیم شده و به انجام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان بنادر در اجرای سامانه‌های الکترونیکی یکی از ارگان‌های پیشرو در دستگاه اجرایی قلمداد می‌شود، گفت: بر اساس گزارش‌های اسمی، سازمان بنادر و دریانوردی توانسته است در زمینه شاخص‌های اختصاصی، دستاورد‌های بسیار خوبی را کسب کند که امیدواریم در جشنواره شهید رجایی در سال جاری، امتیاز و رتبه مناسبی را کسب کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به موفقیت‌های اخیر کشور در جلوگیری از تصویب یک قطعنامه ضد ایرانی در سازمان بین المللی دریانوردی (IMO)، اظهار کرد: این سازمان از نظر کیفیت و کمیت حضور در نشست‌ها و کمیته‌های سازمان جهانی دریانوردی، چه در ارائه اسناد و بیانیه و چه در اظهار نظر درباره سند‌های ارائه شده توسط سایر اعضای این سازمان جهانی، ارتقای قابل توجه‌ای داشته است.

راستاد با تمجید از انسجام ایجاد شده در سازمان بنادر برای حضور پرنگ در مجامع بین المللی از جمله سازمان جهانی دریانوردی، تصریح کرد: به واسطه شرایط خاص حاکم بر حوزه تجارت و اقتصاد کشور، حضور در سازمان جهانی دریانوردی و نشست‌های بین المللی فرصت مغتنمی است تا توانمندی و قابلیت‌های خودمان را در عرصه‌های جهانی به نمایش بگذاریم و ثابت کنیم که ایران یک کشور تاثیرگذار دریایی است و قابل اغماض و حذف از عرصه فعالیت‌های دریایی تجاری نیست.

وی همچنین با اشاره به اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی کشور و حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی نیز مشمول این قانون است و لازم است همه ارکان صف و ستاد سازمان به اجرای کامل آن اهتمام داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در شرایط تروریسم اقتصادی تحمیلی و جنگ اقتصادی قرار داریم، تاکید کرد: در وضعیت جنگ اقتصادی، مدیریت بهینه منابع مالی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ بنابراین مدیران بنادر و ستاد باید در استفاده درست از منابع و بودجه، مطابق با ضوابط اجرایی، دقت و اهتمام لازم را داشته باشند.

راستاد با اشاره به تصمیم اخیر ستاد کالای اساسی کشور مبنی بر توزیع آمایشی کالا‌های اساسی، گفت: به جز بندر امام خمینی (ره) که بندر هاب کالای اساسی محسوب می‌شود، سایر بنادر به ویژه بندر شهید رجایی و بندر چابهار، باید از همه ظرفیت شان جهت ارائه خدمات به افزایش قابل توجه این نوع کالا‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بنادر دوربرد نظارت ردیابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۹۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ کابل‌های مخابراتی و فیبرنوری از بندر پهل به بندر قشم انتقال یافت

تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در راستای افزایش خدمات زیرساخت ارتباطی بنادر این استان و در ایام نوروز ۱۴۰۳ کابل های مخابراتی و فیبر نوری از بندر پهل به بندر قشم انتقال داده شد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس نژاد روز چهارشنبه با اعلام انتقال کابل های مخابراتی و فیبرنوری از بندر پهل به بندر قشم افزود: این اقدام به منظور برقراری ارتباط شبکه و تلفن بنادر شهید ذاکری و بندر بهمن قشم از ششم فروردین ماه با همکاری کارکنان معاونت برنامه ریزی انجام شده است. 

وی بیان کرد: تجهیزات فیبر نوری معروف به cud از طریق بندر پهل به بندر قشم منتقل تا با توجه به حفاری کانال عملیات کابل گذاری ارتباط شبکه و تلفن از بندر شهید ذاکری به بندر بهمن برقرار و خدمت رسانی به بندر بهمن با سهولت بهتر انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ ارتقا عملیاتی بنادر کشور و افزایش توان فنی- تعمیراتی نیروهای بومی در بزرگترین بندر تجاری ایران
  • فعالیت ۱۴۹ شناور سنتی و تفریحی در ساحل بوشهر در ایام نوروز
  • ◄ کابل‌های مخابراتی و فیبرنوری از بندر پهل به بندر قشم انتقال یافت
  • بازدید فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش از بندر امیرآباد
  • همکاری سازمان بنادر با نیروی دریایی صمیمی بوده است
  • ثبت حضور بیش از ۱۶ هزار گردشگر در اسکله های خرمشهر
  • اسکله‌های بندر خرمشهر میزبان گردشگران
  • حضور ۱۹ هزار گردشگر دریایی در استان گیلان تا چهارم فروردین
  • بازدید بیش از ۸۵۰۰ گردشگر از اسکله‌های بندر خرمشهر
  • بازدید بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ گردشگر از اسکله‌های بندر خرمشهر