Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@10:44:37 GMT

یک خط مترو برای ۱۰ هزار نفر شغل ایجاد می‌کند

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۹۹۰۴

یک خط مترو برای ۱۰ هزار نفر شغل ایجاد می‌کند

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، محسن هاشمی در مراسم افتتاحیه دو ایستگاه بخش شرقی خط ۷ مترو تهران در ایستگاه مترو میدان محمدیه اظهار داشت: طبق برنامه مترو تهران باید به ۱۲ خط و ۴۶۰ کیلومتر و ۲۵۶ ایستگاه برسد که در این زمینه باید اقدامات بیشتری انجام دهیم.

به گفته وی، قرار شد از محل تبصره ۱۸ منابعی به شهرداری تزریق شود که علاوه بر توسعه حمل و نقل پاک، ‌ بحث اشتغال زایی آن نیز حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ تهران ۴ دستگاه TBM (تونل کن) دارد که در حال حاضر یکی از آنها در اسلامشهر مشغول فعالیت است.

همچنین مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در این مراسم اظهار داشت: با تلاش همکارانم در هر ماه شاهد راه اندازی یک ایستگاه در خط 7 مترو خواهیم بود.

علی امام افزود: تا یک ماه آینده ایستگاه امام حسین راه‌اندازی می‌شود و تا آخر سال نیز ایستگاه های تربیت مدرس تا پارک کوهسار به بهره‌برداری می رسد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با افتتاح این 2 ایستگاه، ۲۲ کیلومتر از خط ۷ مترو تهران با ۱۰ ایستگاه تقدیم شهروندان شد.

امام ، راه‌اندازی سیستم سیگنالینگ، حفاظت اتوماتیک قطارها، سامانه تهویه و سیستم مه‌پاش را جزئی از فعالیت‌های انجام شده در خط ۷ مترو تهران اعلام کرد و گفت: 22 کیلومتر خط 7 مترو تهران در 3 مرحله راه اندازی شد که مرحله اول آن طی 6 کیلومتر در تیرماه سال گذشته از مهدیه تا نواب افتتاح شد و مرحله دوم اسفندماه سال گذشته نیز بطول 8 و نیم کیلومتر از ایستگاه نواب تا صنعت به بهره برداری رسید و همچنین مرحله سوم نیز امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

تهرام/۷۲۴۳//۱۳۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۹۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی کاشان در چه مراحلی است؟

فرماندار کاشان اقدامات صورت گرفته برای راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان را تشریح کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، محمدشریف زارعی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی کاشان، اظهار داشت: در خصوص پروژه‌هایی که برای زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی تعریف و در حال اجرا بوده بازدیدی صورت گرفته است.

وی ضمن اشاره به پیشرفت 90 درصدی ساختمان اداری پروژه منطقه ویژه اقتصادی کاشان، افزود: امیدواریم این ساختمان تا حدود سه ماه آینده افتتاح و به بهره‌برداری برسد و ساختمان گمرک کاشان نیز 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که امیدواریم در این بازه زمانی به بهره‌برداری برسد.

فرماندار شهرستان کاشان از انجام برخی مذاکرات برای ایجاد خط ریل راه‌آهن خبر داد و ابراز داشت: تمام دسترسی‌های داخلی شامل جاده‌ها، خیابان‌ها و غیره منطقه ویژه اقتصادی کاشان انجام شده است و در فاز اول که بیش از 250 هکتار است بسیاری از اقدامات انجام شده است.

وی گفت: بحث گازرسانی که روزانه 10 هزار مترمکعب است، در مراحل پایانی آن قرار دارد و بحث آبرسانی نیز با حفر یک چاه که 10 لیتر بر ثانیه و برای مصارف داخلی و اقدامات مرتبط با منطقه ویژه اقتصادی بوده در حال انجام است.

زارعی تصریح کرد: مهمترین موضوع آبرسانی پساب کاشان است که هفته گذشته با حضور وبیناری رئیس جمهور قرارداد آن منعقد شد و اطلاعات تکمیلی آن اطلاع‌رسانی می‌شود و ارزش آن سه هزار و 800 میلیارد تومان می‌شود و ظرفیت یک و نیم برابر می‌شود.

وی با بیان اینکه قرار است کارهای بزرگی در منطقه ویژه اقتصادی کاشان انجام شود، تاکید کرد: امیدواریم تا پایان سال و اوایل سال آینده پروانه بهره‌برداری برای شرکت‌های بهره‌بردار صادر می‌شود در حالی که سیاست ما اولویت صدور این پروانه‌ها برای شرکت‌های دانش‌بنیان است که بتواند دغدغه بیکاری جوان تحصیل‌کرده در منطقه را برطرف کند.

فرماندار شهرستان کاشان با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان یکی از مناطق بزرگ اقتصادی محسوب می‌شود، افزود: از اوایل سال آینده بهره‌‌برداری برای صنایع مختلف صادر می‌شود و امیدواریم امسال با تکمیل پروژه‌ها شاهد صدور پروانه بهره‌برداری باشیم در حالی که یکی از مطالبات جدی ما تحقق منطقه ویژه اقتصادی است.

به گزارش تسنیم، این خبرگزاری در خبری تحت عنوان "بی‌توجهی 18 ساله به منطقه ویژه اقتصادی کاشان!" به مشکلات این منطقه پرداخته بود.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • ۱۱ طرح صنعت آب و برق استان سمنان بهره‌برداری شد
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی سمنان
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • بهره‌ برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد مشگین‌ شهر
  • معطلی مسافران در خط ۷ مترو کاهش پیدا می‌کند
  • زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد ـ مشگین‌شهر
  • غرب سمنان سیراب می‌شود/ طرح ملی آبرسانی به گرمسار در یک قدمی بهره‌برداری
  • راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی کاشان در چه مراحلی است؟
  • بهره‌برداری از مرحله یک خط ۳ مترو مشهد؛ شاید تا مرداد