Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روز پس از درگذشت داریوش اسدزاده که فردا 5 شهریور ماه مراسم تشییع این هنرمند برگزار می‌شود،همچنان پیام های تسلیت مخابره می‌شود.

به گزارش ایسنا، نادر برهانی مرند، نویسنده و کارگردان تئاتر و رادیو که دبیری سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر را برعهده دارد، درگذشت داریوش اسد زاده هنرمند فقید عرصه سینما، تلویزیون، تئاتر و ادبیات را به خانواده آن مرحوم و جامعه هنری کشور تسلیت گفت و برای بازماندگان آرزوی صبوری بر این غم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هنرهای نمایشی در پیامی درگذشت هنرمند فقید، داریوش اسدزاده را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، متن پیام مدیرکل هنرهای نمایشی برای تسلیت درگذشت داریوش اسدزاده به شرح زیر است:

درگذشت مردی را به هنرمندان و هنردوستان کشورم، تسلیت می‌گویم که در توصیف نسبت خود با تئاتر می‌گفت: «ما از پایه‌گذاران تئاتر ایران بودیم که از بین آن‌ها فقط من زنده‌ام.»

مردی که تئاتر حرفه‌ای را از سیاه‌بازی شناخت و ۷۸ سال پیش از این، در سال ۱۳۲۰  با آن پیوند خورد.

اکنون این سرمایه بی‌مانند از بین ما رفته است. او ۹۶ سال در سایه‌سار عشق زیست و از خاطرمان نخواهد رفت که این تاریخ گویای تئاتر ایران چگونه از ذوق و اشتیاقش به این هنر در طول سالیان سخن می‌گفت.

در پایان به جاست درگذشت هنرمند والامقام جناب داریوش اسدزاده را به اهالی محترم تئاتر و سینمای ایران و خانواده ارجمند ایشان هم تسلیت بگویم. 

پیام تسلیت رییس سازمان فرهنگی هنری در پی درگذشت داریوش اسدزاده

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پی درگذشت داریوش اسدزاده بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پی درگذشت داریوش اسدزاده پیام تسلیتی صادر کرد که در ادامه می‌خوانید.

«انا لله و انا الیه راجعون

هرگاه یکی از اصحاب فرهنگ ایران زمین، از دنیای فانی به دنیای باقی سفر می‌کند، آنچه برای زندگان به یادگار می‌ماند، سیاهه فعالیت‌های فرهنگی اوست. مرحوم «داریوش اسدزاده» هم از زمره افرادی است که در عرصه‌های گوناگونی از بازیگری، تدریس، کارگردانی، پژوهشگری و نویسندگی، آثار بسیاری از خود به جای گذارده است. 

هنرمند مردم‌داری که با وجود تحصیلات عالیه دکترا (هنر و معماری در رشته هنر حرفه‌ای، همان ادبیات هنر از دانشگاه تهران)، فارغ از عناوین رسمی و به عشق حضور مستمر در میان مردم هنردوست،که در ادوار مختلف تاریخی آن را تجربه کرده بود، آرزومند تجربه زندگی در صدسالگی بود که حضرت حق، این آرزو را به گونه‌ای دیگر تعبیر کرد و زنده ماندن او را در آثار بسیار زیادی که به جا گذاشته، برایمان معنی کرد.

اینجانب درگذشت این هنرمند متعهد را به همه اصحاب فرهنگ و هنر ایران و خانواده محترم ایشان، تسلیت گفته و رحمت الهی را برای وی، از خداوند متعال خواستارم.»

پیام تسلیت جشنواره تئاتر خیابانی مریوان برای درگذشت داریوش اسدزاده

دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، درگذشت داریوش اسدزاده، هنرمند پیشکسوت تئاتر را تسلیت گفت و برای روح ایشان آرزوی آرامش کرد.

به گزارش ستاد خبری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، در پی درگذشت زنده‌یاد داریوش اسدزاده، دبیرخانه این جشنواره در پیام کوتاهی، فقدان این هنرمند را تسلیت گفت:

"درگذشت هنرمند گرامی، استاد داریوش اسدزاده را به خانواده این هنرمند عزیز، جامعه هنری و مردم هنردوست کشور عزیزمان تسلیت می‌گوییم.

از دست دادن هر هنرمند غمی است بزرگ که متأسفانه در این سال‌ها بارها با آن روبه‌رو  بوده‌ایم و نظاره‌گر کوچ بسیاری از چهره‌های تاثیرگذار هنری. اما هنرمندی همچون داریوش اسدزاده در طول عمر پربرکت خود، با ایفای نقش‌های ماندگار، نگارش کتاب‌های ارزشمند و مشی اخلاقی خویش برای همیشه در ذهن و دل مردم ما خواهد ماند.

یادشان گرامی و روح‌شان در آرامش و شادی."

داریوش اسدزاده، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، متولد یکم آذرماه ۱۳۰۲ در کرمانشاه بود. او در ۲۰ سالگی وارد عرصه بازیگری شد و سال‌ها در مقام بازیگر، نویسنده و کارگردان در تئاتر تهران(نصر) فعالیت کرد. در دهه ۴۰ و ۵۰ در بیش از ۵۰ فیلم سینمایی ایفای نقش کرد. او پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران را ترک کرد و در سال ۱۳۶۵ پس از ۱۰ سال اقامت در آمریکا بازگشت و در دو سریال «سمندون» و «خانه سبز» و فیلم‌های سینمایی زیادی مثل «دو نیمه سیب»، «همسر»، «قلاده‌های طلا»، «یتیم‌خانه ایران»، «زمان از دست‌رفته» و «بوی کافور عطر یاس» بازی کرده است. آخرین فیلم او هم «حکایت دریا» به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا بوده است. 
وی یکشنبه سوم شهریور در سن ۹۶ سالگی در خانه خود درگذشت و مراسم تشییع او فردا 9:30 صبح از مقابل خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۰۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی

به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ ضمن تسلیت درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند برجسته و پیشکسوت صنایع‌دستی در رشته چلنگری (آهنگری به شیوه سنتی) اظهار کرد: این هنرمند به‌عنوان آخرین گنجینه زنده بشری برای حفظ، احیا و ثبت‌ملی هنر و فن چلنگری مازندران در فهرست آثار ناملموس کشور بسیار تلاش کرد.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به تسلط این هنرمند پیشکسوت به تکنیک خاص در چلنگری، افزود: آهنگری سنتی با استفاده از جوش گِل رس به هم و ساخت ابزار و ادوات کشاورزی یکی از شاخص‌های هنری این هنرمند در ساخت محصولات بوده است.   ایزدی آهنگری را یکی از کهن‌ترین روش‌های فرم دهی فلزات برشمرد و تصریح کرد: چلنگری، نوعی آهنگری سنتی است که در آن اشیاء سبک وزن مانند میخ طویله، میخ سرکج، داس، انبر، سیخ، سه پایه، منقل، نعل اسب و جوالدوز ساخته می‌شد.   مرحوم نجفی در سال ۱۴۰۰ به عنوان گنجینه زنده بشری در رشته جلنگری، آهنگری سنتی به شماره ثبت ۱۳۴ در فهرست ناملموس ملی ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • حماس درگذشت عالم برجسته یمنی را تسلیت گفت
  • درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی
  • درگذشت پیشکسوت صنعت چلنگری 
  • درگذشت هنرمند پیشکسوت صنایع دستی مازندران