Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر شاهزیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خور و بیابانک افزود: این میزان تسهیلات در قالب وام قرض الحسنه با بازپرداخت پنج ساله برای مددجویان جویای کار در نظرگرفته شده است.
وی ادامه داد: این معاونت از طریق وجوهات نقدی پرداختی مردم به بهزیستی، اهدای کالاهای ضروری به بهزیستی و کمک‌های خدماتی در قالب تخصص و مهارت‌های افراد به مددجویان کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی اصفهان یکی از سیاست‌های دولت را تثبیت و پایداری اشتغال در روستاها برشمرد و گفت: این تسهیلات با ۶ درصد و سقف ۲۵۰ میلیون ریال است که مددجویان زیر پوشش متقاضی با ثبت نام در سامانه کارآ و پس از تایید در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
شاهزیدی ادامه داد : در حوزه مشارکت‌های مردمی جذب کمک‌ها به سه روش خیران، بخش دولتی و بخش خصوصی انجام می‌شود که از ابتدای نخست امسال  بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال بوده است.
 وی بیان داشت: اشتغال پایدار می تواند افراد معلول را از مشکلات اقتصادی و آسیب های اجتماعی رهایی دهد. 
معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی اصفهان با اشاره به ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی خانواده های دارای ۲ معلول افزود: دراین رابطه خانواده‌های دارای ۲ معلول در مناطق شهری ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای ساخت یا خرید مسکن دریافت می‌کنند که از این مبلغ ۱۵۰میلیون ریال  توسط بنیاد مستضعفان، ۱۰۰میلیون ریال از سوی بهزیستی و ۵۰ میلیون ریال توسط انجمن خیرین مسکن‌ساز به آنها پرداخت می‌شود.
به گفته وی خانواده‌های دارای ۲ معلول در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت هم ۱۰۲ سهمیه داشتند که تاکنون به ۹۱ خانواده زیرپوشش در این زمینه کمک شده است.
به گزارش ایرنا، از مجموع معلولان زیر پوشش بهزیستی اصفهان ۲۸ هزار نفر معلول جسمی حرکتی و ۲۳ هزار نفر معلول ذهنی هستند که براساس آخرین بررسی های صورت گرفته حدود سه هزار و ۷۰۰ خانوار دارای ۲ تا پنج فرزند معلول در استان سکونت دارند و اکنون در بانک اطلاعاتی بهزیستی استان ۱۲۰ هزار معلول ثبت شده که این تعداد یک پنجم آمار معلولان در استان است. 
بهزیستی استان اصفهان به ۶٧ مرکز توانبخشی معلولان ذهنی، ١١مرکز توانبخشی سالمندان، ١٠ مرکز توانبخشی بیماران روانی مزمن، ١٠ مرکز توانبخشی معلولان جسمی حرکتی، ۸۰ واحد خدمات مددکاری، ۴۶ واحد پیراپزشکی، ۳۲ پایگاه سی بی آر و ۳۸ تشکل معلولان خدمت رسانی می کنند.
۹۸۶۰/۶۰۲۶/

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر آسیب های اجتماعی اشتغال بخش خصوصی بهزیستی خانواده قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۱۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۷۸۰ انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی اردبیل

میرسعید سیدمتین گفت: توسعه متوازن نعمت الهی گاز در جامعه و کمک به اقشار کم‌برخوردار در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت گاز است و از ۷۸۰ انشعاب رایگان اعلام شده، ۴۸۴ انشعاب به خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد امام (ره)، ۱۴۳ انشعاب به خانواده‌های زیرپوشش سازمان بهزیستی و ۱۵۳ انشعاب به سایر اقشار جامعه هدف واگذار شده است.

مدیر عامل شرکت گاز اردبیل با اشاره به این که این اقدام از سوی همه ادارات گاز استان انجام گرفته است، افزود: مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی در صورتی‌ که تاکنون از این امتیاز استفاده نکرده‌اند، می‌توانند پس از دریافت معرفی‌نامه از دستگاه مربوطه و ارائه آن به اداره گاز منطقه در زمان اشتراک‌پذیری از این امتیاز استفاده کنند.

سیدمتین با اشاره به اینکه مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی با قرار گرفتن در سه پلکان نخست مصرف گاز از قبض رایگان برخوردار می‌شوند، گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی می‌توانند از قبض رایگان گاز بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل افزود: این شرکت گاز از بدو تاسیس تا بحال به بیش از ۵۶۶ هزار مشترک خدمات ارائه می‌کند و از این تعداد ۴۲۵ هزار مشترک شهری و ۱۴۰ هزار مشترک روستایی هستند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • شمار دریافت کنندگان حق پرستاری خانواده محور در البرز افزایش یافت
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری
  • برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • حکایت ویلچرهایی که اهدا می‌شوند و مسئولانی که پاسخگو نیستند | پای ما لنگ است و منزل بس دراز
  • افزایش ۳۰درصدی مستمری مددجویان بهزیستی خراسان رضوی
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان
  • واگذاری ۷۸۰ انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی
  • واگذاری ۷۸۰ انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی اردبیل