Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شب گذشته مواد شیمیایی موجود آزمایشگاه دانشکده علوم پایه دانشگاه تربیت مدرس منجر به وقوع آتش‌سوزی شد. خوشبختانه این حادثه آسیب جانی و مالی نداشت.

تجهیزات فنی آزمایشگاه دچار آسیب نشد

محمدحسن نصرتی مدیر روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به جزئیات حادثه آتش سوزی در این دانشگاه اظهار کرد: آزمایشگاه شیمی دانشکده علوم پایه شب گذشته در ساعت 21:50 دقیقه دچار آتش‌سوزی شد،‌ در جریان این حادثه همکاران و تعدادی از دانشجویان بلافاصله با سامانه 125 آتش‌نشانی تهران تماس گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایستگاه‌های آتش‌نشانی منطقه نصر در محل حادثه حضور پیدا کرده و در دقایق ابتدایی پیش از اینکه آتش‌سوزی گسترش پیدا کند، حریق اطفا شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس بیان کرد: این آزمایشگاه حدود 30 متر داشت، خوشبختانه به تجهیزات فنی این آزمایشگاه آسیب چندانی وارد نشد.

به گفته نصرتی، امکان استفاده مجدد دانشجویان از این آزمایشگاه در آینده‌ فراهم خواهد شد.

نصرتی بیان کرد: خوشبختانه این حادثه هیچ مصدومی نداشت؛ زیرا آتش‌سوزی در ساعت 22 اتفاق افتاد و در این ساعت فردی در این دانشگاه حضور نداشت.

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر علت این آتش‌سوزی هنوز مشخص نیست و توسط کارشناسان حوزه ایمنی دانشگاه و سازمان آتش‌نشانی در دست بررسی است. اخبار تکمیلی در زمینه علت حادثه پس از بررسی‌های لازم در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

مواد شیمیایی آزمایشگاه آتش گرفت

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به آتش‌سوزی شب گذشته در دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: این حادثه در ساعت 21:50 شب گذشته به وقوع پیوست، بلافاصله 3 ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: آتش‌سوزی در آزمایشگاه طبقه سوم یک مرکز آموزشی-دانشگاهی به وقوع پیوسته بود. بخشی حدوداً 30 متری این آزمایشگاه که مواد شیمیایی در آن نگهداری می‌شد، دچار آتش‌سوزی شده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: آتش‌نشانان سریعاً‌ در محل حاضر شده و آتش را خاموش کردند. خوشبختانه این حادثه مصدوم و تلفات جانی در پی نداشت.

وی در پایان تأکید کرد: دود حاصل از سوختن مواد شیمیایی این آتش‌سوزی طبقات را فرا گرفته بود، آتش‌نشانان پس از تخلیه دود نسبت به ایمن سازی محل حادثه اقدام کردند.

انتهای پیام/

31 / 320 دانشگاه آتش‌سوزی آزمایشگاه تربیت مدرس سید جلال ملکی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آتش سوزی آزمایشگاه تربیت مدرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۲۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود

 رئیس روابط عمومی فرمانداری ری گفت: دود گسترده در آسمان ری ناشی از آتش سوزی در انبار کارتن در محدوده بیمارستان هفت تیر است.

مسعود ترکاشوند در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آتش‌سوزی گسترده انبار در شهر ری گفت: دود گسترده در آسمان شهر ری ناشی از آتش‌سوزی در یک انبار کارتن بود که به دلیل تعطیلی کارخانه و اطلاع دیرهنگام به آتش‌نشانی گسترش یافته است.

وی افزود: آتش‌نشانی پس از اطلاع از وقوع حادثه بلافاصله در محل حاضر و اقدام به اطفای حریق کرده است.

رئیس روابط عمومی فرمانداری ری در ادامه گفت: تا این لحظه اطلاعی از میزان خسارات احتمالی در انبار نزدیکی بیمارستان هفت تیر نداریم و بلافاصله پس از کسب اطلاع اعلام خواهد شد.

جلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی تهران نیز درباره حادثه حریق در انبار شهر ری گفت: ساعت 18:54 عصر امروز در یک مجتمع انبارداری در نزدیکی بیمارستان هفت تیر شهرری یک مورد آتش سوزی گسترده به وقوع پیوست که بلافاصله 5 ایستگاه آتش نشانی با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: انبار مسقفی با مساحت حدودی 500 متر و فضای باز هزار متر که محل نگه داری کارتن، اسپری و عطر و لوازم یدکی دوچرخه بود، به صورت کامل شعله‌ور شده اما آتش‌نشانان از سرایت آتش به انبارهای مجاور جلوگیری کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: در نزدیکی محل حریق انبارهای متعدد کالا و کانتینرهای نگه داری کالا ‌وجود دارد اما در حال حاضر عملیات شعله زنی در حال انجام و شرایط تحت کنترل است.

وی تصریح کرد: در محدوده مسقف این انبار انفجارهای زیادی شنیده می‌شود که احتمالا ناشی از انفجار اسپری، عطر و ادکلن است که باعث تخریب سقف‌ها شده است. این حادثه تاکنون خسارت جانی و مصدومیت در پی نداشته است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بایدها و نبایدها هنگام آتش‌سوزی منزل آتش‌سوزی در دو انبار راه آهن

دیگر خبرها

  • جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد
  • آتش سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود
  • آتش سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • ۱۱ آلاینده بیماری زای مخفی در خانه
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • مهار آتش در خودروی سواری
  • آتش سوزی مهیب در یک واحد صنعتی شهرک شکوهیه قم
  • انبار داروی بیمارستان امام حسین دچار حریق شد