Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، استراتژیست بانک خصوصی استاندارد چارترد می‌گوید: احتمال رکود اقتصادی آمریکا، حالا به بزرگترین نگرانی ما تبدیل شده است، و این در شرایطی است که واشنگتن و پکن همچنان در حال تشدید جنگ تجاری خود هستند. 

کلایو مک دانل، رییس استراتژی اوراق این بانک گفت: احتمال رکود اقتصادی آمریکا در ۱۲ ماه آینده از ۲۵ درصد به ۴۵ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که روز جمعه جنگ تجاری بین آمریکا و چین، ۲ اقتصاد بزرگ جهان، دوباره با وضع تعرفه‌های جدیدی از سوی دو طرف تشدید شد. همچنین رییس‌جمهور آمریکا در توییتر خود نوشت که از شرکت‌های آمریکایی می‌خواهم فورا جایگزینی برای بازار چین پیدا کنند.

مک دانل می‌گوید: در حال حاضر با این اوضاع نامشخص و مبهم، من به مشتریان توصیه می‌کنم پول خود را در طلا سرمایه‌گذاری کنند. او گفت: در صورتی که با ورود آمریکا به رکود اقتصادی قیمت هر اونس طلا به ۲۰۰۰ دلار برسد، من تعجب نخواهم کرد. 

این بانک انگلیسی در آوریل گذشته ۱.۱ میلیارد دلار بابت خاتمه دادن به پرونده خود در دور زدن تحریم‌های ایران، جریمه پرداخت کرد. 

کد خبر 4702958

منبع: مهر

کلیدواژه: رکود اقتصادی ایالات متحده آمریکا جنگ تجاری قیمت دلار بانک مرکزی ایران قیمت نفت جنگ تجاری بورس تولید نفت بازار سهام وزارت جهاد کشاورزی دلار وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت سکه بهار آزادی قیمت یورو ایالات متحده آمریکا اصلاح ساختار بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۲۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین افزایش هفتگی قیمت دلار

آفتاب‌‌نیوز :

دلار در هفته گذشته پس از غافلگیری صعودی کوچک، اما نگران‌کننده تورم ایالات‌متحده که در مورد پیش‌بینی‌ها بر روی کاهش نرخ بهره ایالات‌متحده تردید ایجاد کرد، در برابر سبدی از ۶ ارز اصلی ۱.۶ درصد افزایش یافت. این افزایش ارزش در حالی رخ داد که سیاست‌گذاران اروپایی نشانه‌های کاهش نرخ بهره طی چند ماه آینده را اعلام کرده بودند.

دلار در برابر ین به بالاترین سطح در ۳۴ سال گذشته و به ۱۵۳.۶۹ رسید. این ارز، روز جمعه به بالاترین سطح پنج ماهه در برابر یورو رسید و در اوایل آغاز بازار آسیا نزدیک به این سطوح معامله شد.

به نظر می‌رسد که واکنش اولیه ارز‌ها بیشتر بر اساس انتظارات کاهش نرخ فدرال رزرو است تا واکنش ایران به رژیم صهیونیستی که باعث سقوط بازار‌های سهام، بیت‌کوین و نفت شد.

ایران درباره واکنش به رژیم صهیونیستی هشدار داده بود و در آخر هفته هواپیما‌های بدون سرنشین و موشک‌ها را در تنبیه این رژیم به دلیل حمله به کنسولگری خود در دمشق، پرتاب کرد.

شاخص‌های اصلی وال استریت در روز جمعه کاهش یافتند و هفته‌ای که با تورم و آمار‌های مشاغل داغ‌تر از حد انتظار پیش می‌رفت، سرمایه‌گذاران را مجبور کرد تا انتظارات برای زمان‌بندی کاهش نرخ بهره را محدود کنند.

پس از ارائه گزارش قیمت‌های مصرف‌کننده (CPI) داغ‌تر از حد انتظار، سرمایه‌گذاران پیش‌بینی‌ها را روی کاهش فدرال رزرو کاهش دادند و شروع چرخه تسهیل را به ماه سپتامبر موکول کردند.

بازدهی ۲ ساله خزانه‌داری آمریکا در روز پنجشنبه از پنج درصد گذشت و آخرین بازدهی آن در ۴.۹ درصد بود.

یورو در هفته گذشته بیشترین کاهش درصد هفتگی خود را از اواخر سپتامبر ۲۰۲۲ به ثبت رساند، در حالی که استرلینگ بیشترین کاهش درصد هفتگی خود را از اواسط جولای داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ |برنت ۸۹ دلار و ۶۱ سنت شد
  • نشریه بریتانیایی: اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست
  • رکود در بزرگترین میدان خشکبار خاورمیانه
  • هشدار عرضه دلار تقلبی در بازار آزاد
  • سقوط در رکود؛ روایتی از بازار ارز
  • پیش‌بینی‌ نفت ۱۰۰ دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران
  • اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست
  • فایننشال تایمز: اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست
  • فاینشال تایمز: اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست
  • بزرگترین افزایش هفتگی قیمت دلار