Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مختار مهاجر عصر دوشنبه در حاشیه برنامه های هفته دولت در پاسخ به خبرنگاران اظهارکرد: در هفته دولت ۲۲۱ پروژه با اعتبار ۱۳۸ میلیارد و ۳۷۷ میلیون تومان افتتاح می شود که اشتغال ۹۸۴ نفری را به همراه دارد.

وی افزود: از این تعداد پروژه ۸۷ پروژه در روستاها با اعتبار ۴۷ میلیارد تومان بوده که شامل ۲۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ هکتار احداث، مرمت و لایروبی آب بندان ها، هزار و ۴۵۰ هکتار شبکه آبیاری و زهکشی، تجهیز اراضی شالیکاری در ۷۲۶ هکتار، احداث و مرمت جاده های بین مزارع، احداث و بهسازی و لایروبی کانال های آبیاری، انتقال آب با لوله، احیاء و مرمت قنوات، احداث سازه های سنگی و بندهای خاکی، ایجاد زیرساخت شهرک گلخانه النگ، ایجاد سایت تولید خوراک دام، شبکه آبیاری و خط انتقال آب است.

مهاجر بیان کرد: همچنین ۱۳۴ پروژه اقتصادی و سرمایه گذاری با مبلغ ۹۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری می رسد که مهم ترین آن پروژه آب پنیر، پروژه آبی تحت فشار، پرورش شتر، پرورش گوسفند، مرغ گوشتی، بسته بندی عسل و گلخانه سبزی و صیفی جات در سطح استان است.

وی گفت: همچنان در ۱۵ محصول زراعی، باغی، دامی و شیلاتی رتبه اول تا ششم را دارا هستیم.

مهاجر توضیح داد که در سویا (۶۰ درصد تولید کشور)، خاویار (۵۶ درصد تولید کشور)، کلزا (۴۰ درصد تولید کشور) و توتون (۶۰ درصد تولید کشور) رتبه اول را داریم و در گندم با ۱۲ درصد تولید کشور رتبه دوم را کسب کردیم.

وی اضافه کرد: در تولید گوشت مرغ رتبه دوم را داریم و روزانه ۵۰۰ تن مرغ از استان صادر می شود.

مهاجر گفت: امسال در تولید پیله تر رتبه دوم را داشته و در دو شهر گالیکش و مینودشت کمک خوبی برای اشتغال خانگی بود.

وی بیان کرد: در تولید برنج که در سنوات گذشته رتبه چهارم را داشتیم امسالوضعیت بهتر از گذشته بود و در حدود دو هزار هکتار خشکه کاری داشتیم.

اشتغال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان اظهارکرد: تعهد اشتغال جهاد کشاورزی استان در سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ شغل بود و ما حدود سه هزار و ۴۵۴ شغل ایجاد کردیم.

مهاجر از پرداخت ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در سال ۹۷ خبرداد و گفت: همچنین در این سال ۹۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب داشتیم که ۵۶ میلیارد آن تخصیص یافت و از سهم ملی هم تاکنون ۲۴۰ میلیارد تومان پول دریافت کردیم.

وی همچین عنوان کرد که امسال هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره برای زهکشی اراضی کشاورزی گلستان تصویب شده که امیدواریم به تأیید نهایی برسد.

کد خبر 4703032

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان جهادکشاورزی گلستان هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان عید غدیر خم یاسوج خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی استانداری سمنان کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۳۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بابایی کشتلی بعدازظهر پنجشنبه در نشست مشترک معاون مرکز تحقیقات برنج کشور و جمعی از مسئولان این مرکز تحقیقاتی با اشاره به اهمیت رشد تولید به ویژه در عرصه کشاورزی برای تحقق شعار سال، گفت: امنیت پایدار غذایی با رشد و توجه به مراکز تحقیقاتی میسر می‌شود و در این عرصه حوزه کشاورزی از اهمیت بالقوه و راهبردی برخوردار است.

وی افزود: مازندران به دلیل برخورداری از مواهب الهی از استان‌های مهم در عرصه تولید کشاورزی محسوب می‌شود و باید در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نام گرفته است شاهد رشد تولید محصولات مهم و راهبردی کشاورزی در کشور باشیم.

مدیرکل دیوان محاسبات خواستار توجه و اهمیت بخشیدن به حوزه تحقیقات شد و تصریح کرد: دورنمای توسعه با توجه به زیرساخت‌های حوزه تحقیق و عملی شدن دستاوردهای پژوهشی و عینیت بخشی به آن محقق می‌شود و لذا مسئولان باید در این عرصه نگاه و توجه جدی و ویژه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مازندران بر اساس آمار رتبه نخست تولید برنج کشور را داراست انتظار از مرکز تحقیقات برنج با برخورداری از پژوهشگران موفق ومجرب حفظ روند رو به رشد و ساری شدن دستاوردها در عرصه عمل و اجرا است.

کد خبر 6088645

دیگر خبرها

  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی