Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@19:25:41 GMT

جاده جدید مریوان-سنندج به بهره‌برداری می‌رسد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۴۱۴۶

جاده جدید مریوان-سنندج به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار کردستان گفت: جاده جدید مریوان به سنندج تا پایان تیرماه سال آینده به‌طور کامل به اتمام و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، استاندار کردستان عصر امروز در سلسله بازدیدهای خود همراه با برخی از مدیران و اصحاب رسانه از جاده سنندج به مریوان و محور تیژتیژ-گاران بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهمن مرادنیا در این بازدید با تبریک هفته دولت اظهار داشت: عملیات ساخت جاده جدید مریوان به سنندج در مجموع از سال 83 به طول 95 کیلومتر آغاز شده که در صورت اتمام پروژه، 26 کیلومتر راه فعلی را نسبت به مسیر قدیم کوتاه‌تر خواهد کرد.

وی افزود: از سال 83 تا 95 کل پیشرفت فیزیکی پروژه 40 درصد بوده اما از مهر 95 تاکنون به 83 درصد رسیده است.

استاندار کردستان عنوان کرد: اعتبارمورد نیاز در مقطع سال‌های 83 تا 95 حدود 130 میلیارد تومان بوده که از سال 95 تاکنون 185 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی گفت: برای تکیمل و اتمام این پروژه 170 میلیارد تومان اعتبار لازم است که خوشبختانه 80 میلیارد تومان آن تامین اعتبار و این پروژه با مشکل مالی مواجه نیست.

مرادنیا با بیان اینکه برای 17 درصد پایانی این پروژه امیدواریم بخش عمده آن درفصل کاری سال‌جاری به اتمام برسد، خاطرنشان کرد: آسفالت جاده، روشنایی و تهویه تونل‌ها باید تا پایان امسال به اتمام برسد.

وی به مردم و اصحاب رسانه وعده داد که جاده جدید مریوان به سنندج تا پایان تیرماه سال آینده به‌طور کامل به اتمام و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

هزار وعده دولت در تکمیل محور جدید "سنندج ـ مریوان"؛ جاده‌هایی که همچنان جان می‌گیرند+فیلمعملیات ساخت جاده جدید "سنندج ـ مریوان" پس از گذشت 15 سال هنوز به اتمام نرسیده استجاده‌های کردستان در انتظار "اعتبار و همت جهادی مسئولان" برای فرار از حوادث

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: گرچه در ابتدای سال نگرانی برای تامین اعتبار این پروژه وجود داشت اما خوشبختانه تخصیص 19 میلیارد تومان از محل طرح‌، 50 میلیارد تومان توسط دفتر مقام معظم رهبری و 10 میلیارد تومان دیگر نیز از منابع استانی برای اتمام این مسیر تخصیص یافته است.

وی با ابراز گله‌مندی از پیمانکار «جهاد نصر» گفت: قطعه چهار مسیر تیژتیژ-گاران که همچنان عقب افتادگی بسیاری در پروژه داشت، گفت: قرار بود تیرهای پل‌های مسیر در این چند روز به اتمام برسد اما همچنان پروژه پیشرفتی نداشته و تداوم این رویه و سردی هوا سبب می‌شود، این قطعه از پروژه ناتمام بماند.

استاندار کردستان با یادآوری اینکه اتمام این پروژه ضروری و جزو مطالبه مهم مردم است، یادآور شد: خطرات جاده‌ای مسیر مریوان-سنندج بسیار زیاد و جان مردم در خطر است؛ بنابراین با 80 میلیارد تومان اعتبار دلیلی برای معطلی این پروژه نیست.

مرادنیان عنوان کرد: سزاوار نیست علی‌رغم تلاش فراوان مسئولان، اما در مرحله اجرا هیچ‌گونه اقدامی صورت نگرفته باشد.   

انتهای پیام/ ت

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۴۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان

تین نیوز

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از بهره برداری از پروژه تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، هادی حق بین، درباره جزییات یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار اظهار کرد: پروژه های بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض مسیر کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری، همزمان با یکصد و هجدهمین رویداد امید و افتخار در روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ تحویل شهروندان خواهد شد.

حق بین با اشاره به اهمیت بهسازی آسفالت معابر بزرگراهی شهر تهران به ویژه بزرگراه آزادگان یادآور شد: طی سالیان گذشته روند بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان به دلایلی مختلف از جمله کمبود آسفالت و بتن غلتکی یا عدم صدور مجوزهای ترافیکی با کندی پیش می رفت تا اینکه مدیریت شهری در سال گذشته تصمیم گرفت ضمن انتخاب یک گزینه اجرایی مناسب تر، علاوه بر تسریع روند بهسازی، جریان ترافیک در هنگام اجرای عملیات عمرانی را تسهیل کند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ همزمان با خرید کارخانجات جدید آسفالت و ثبت رکورد تولید و اجرای ۱.۵ میلیون تن آسفالت، انتخاب روش احیای عمیق با سیمان، سبب شد تا سرعت کار بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان دو چندان شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با یادآوری اینکه عملیات بهسازی مسیرهای تندروی بزرگراه آزادگان در فاصله سال های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱ فقط روی یک مقطع ۹ کیلومتری انجام شده بود، گفت: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۲ کیلومتر از مسیرهای تندروی بزرگراه آزادگان به صورت تمام عرض بهسازی شد و از این حیث در سرعت بهسازی روکش آسفالت معابر بزرگراهی نیز به رکوردی جدید دست یافتیم.

وی با اشاره به اهمیت بهسازی بزرگراه آزادگان به عنوان کمربندی جنوبی و غربی تهران و وسعت پروژه بهسازی بزرگراه آزادگان، گفت: در سال ۱۴۰۲ مساحتی بالغ بر ۲۱۶ هزار مترمربع از این بزرگراه با اجرای ۵۱ هزار تن آسفالت و هزینه ۲۵۲ میلیارد تومان بهسازی شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درخصوص دومین پروژه قابل بهره برداری در محدوده بزرگراه آزادگان، یادآور شد: عرض کم محور کندروی بزرگراه آزادگان در مسیر جنوب به شمال و در محل تقاطع با بزرگراه شهید لشگری منجر به ایجاد گره و گلوگاه ترافیکی یا پس زدگی بار ترافیک می شد و از این رو تعریض این مقطع از مسیر کندروی بزرگراه از ۲ خط عبوری به ۳ خط و اصلاح لوپ های منتهی به آن از فرودین سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ایمن سازی و تحکیم کوله پل های ۳گانه بزرگراه شهید لشگری و اجرای دیواره ها از دیگر اقداماتی است که به عنوان پیش نیاز عملیات تعریض و در قالب این پروژه انجام شد و مجموعه اقدامات یادشده علیرغم دشواری های اجرایی به دلیل مجاورت با ترافیک سنگین بزرگراه آزادگان طی یکسال به اتمام رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران. هزینه پروژه تعریض و ایمن سازی کندروی شرقی آزادگان در محدوده پل شهید لشگری را نیز ۴۳ میلیارد تومان عنوان کرد و بر این اساس، از مجموع هزینه انجام شده ۲۹۵ میلیارد تومانی برای پویش امید و افتخار آتی خبر داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال
  • ثبت دو وقف جدید کردستان
  • ثبت۲ وقف جدید در کردستان
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴