Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، روزنامه ال پاییس در گزارشی تحت عنوان " ترامپ بدون متحدان در گروه ۷ بهترین اخلاق خود را در اجلاس بیاریتز نشان داد " نوشت: ترامپ در اجلاس گروه ۷، تنها ، منزوی در تقریبا همه بحث ها و با ذهنی‌ خارج از این نشست بود اما وی در بیاریتز بهترین اخلاق خود را نشان داد .

ال پاییس افزود: ترامپ تقریبا از چارچوب خارج نشد، به هیچکدام از همتایان خود اهانت نکرد و حتی به خود به خاطر دیدارهای عالی‌ که با متحدانش داشت تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه اتفاقی برای ترامپ افتاد ؟ به نظر می‌ رسد که استراتژی «امانوئل مکرون» برای آرامش بخشیدن فعلا کار کرده است .

این نشریه ادامه داد: دلایلی که می‌ توانستند این اجلاس را بر هم بزنند بیشمار بودند. مورد اصلی‌، ورود غافلگیرانه ظریف، نماینده یک کشور دشمن آمریکا و فرد تحت تحریم از سوی دولت ترامپ به بیاریتز بود. ظریف فقط با مکرون دیدار کرد. سوال این بود که آیا ترامپ از قبل خبر داشت  و اینکه واکنش وی چه بود. مشاوران وی وانمود کردند که ترامپ غافلگیر شده اما رئیس جمهوری روز دوشنبه گفت که وی غافلگیر نشده و حرکت اشتباهی از سوی فرانسه نبوده است.

روزنامه لا وانگواردیا نیز در گزارش خود با تیتر" ترامپ دست خود را به سوی ایران می‌ گشاید"  نوشت: ترامپ به طور غیرعادی نسبت به ایران با ملایمت رفتار کرد. تنها چند ساعت پس از حضور غیر منتظره ظریف در اجلاس گروه ۷، ترامپ اطمینان داد که قصد او ایجاد یک تغییر رژیم در تهران نیست و برای عادی سازی روابط تنها لازم است که ایرانی ها از برنامه هسته ای خود صرف نظر کنند و از حمایت از تروریسم دست بکشند.

لا وانگواردیا افزود: سخنان ترامپ در مورد ایران علاوه بر کاهش تنش ها در جنگ تجاری در چین و چشم انداز یک توافق بین آمریکا و فرانسه بر روی مساله پیچیده مالیات برای شرکت های بزرگ اقتصاد دیجیتالی، پیش بینی‌ یک پایان موفقیت آمیزاجلاس بیاریتز است که با ابرهای سیاه به دلیل اختلافات قبلی واشنگتن و سایر اعضای گروه ۷ آغاز شده  بود.

به عقیده لا وانگواردیا اگر این نتیجه تایید شود، یک پیروزی دیپلماتیک برای مکرون محسوب خواهد شد و ترامپ نیز می‌ تواند از آن بهره ببرد زیرا نشان می‌ دهد که در انزوا نیست و می‌ تواند یک نقش سازنده داشته باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنامه هسته ای جنگ دولت فرانسه واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۴۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ پیروزی پرگل عراق مقابل عربستان

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، آخرین بازی امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ از نخستین روز رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا با پیروزی پر گل عراق مقابل عربستان همراه بود   عراقی‌ها در این دیدار با نتیجه ۵ بر یک مقابل عربستان به پیروزی رسیدند تا پرگل‌ترین بازی امروز را رقم بزنند.   شایان ذکر است در دیگر بازی گروه B هم تیم‌های ازبکستان و استرالیا به مصاف هم رفتند و ازبکستان موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری برسد.   از گروه A هم امروز چهارشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ تیم فوتبال تایلند به مصاف چین رفته بود که این بازی در پایان با نتیجه ۳ بر یک به سود تایلند به پایان رسید و همچنین تیم‌های ویتنام و میانمار به تساوی یک به یک رسیده بودند.

دیگر خبرها

  • پیروزی ازبکستان مقابل عراق در فوتسال جام ملت‌های آسیا
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ پیروزی عربستان مقابل استرالیا
  • پیروزی قراخیل مقابل تیم مدعی لیگ ۳ فوتبال
  • پیروزی کویت مقابل بحرین؛ ایران صدرنشین شد
  • پیروزی هم‌گروه ایران در جام ملت‌ها
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • رئال روی مکرون را زمین می اندازد
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ پیروزی پرگل عراق مقابل عربستان