Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این مطلب نگاهی داریم به بهترین مربی های تاریخ لیگ NBA.

اختصاصی طرفداری- مربی های زیادی تا به حال نام خود را در تاریخ لیگ NBA جاودانه کرده اند. مربی هایی که موفقیت های پر شماری برای تیم ها به ارمغان آوردند و بازیکنان فراوانی را به آروزی خود، یعنی قهرمانی در NBA رسانده اند. در این مطلب نگاهی داریم به بهترین مربی های تاریخ لیگ NBA.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیل جکسون

نام فیل جکسون با موفقیت گره خورده است. جکسون با 11 قهرمانی به عنوان مربی بازنشسته شد، بیشترین تعداد قهرمانی توسط یک مربی که احتمالا این رکورد هیچوقت شکسته نخواهد شد. جکسون برخی از بزرگترین تیم های تاریخ NBA را هدایت کرده است. او بهترین دوران فرنچایز بولز را با 6 قهرمانی رقم زد و لس آنجلس لیکرز را در دو مرتبه، به 5 قهرمانی رساند. از مایکل جردن و اسکاتی پیپن گرفته، تا شکیل اونیل و کوبی برایانت، ستاره هایی هستند که تحت هدایت جکسون، بهترین روزهای خود را تجربه کردند. جکسن 4 بار سرمربی تیم آل استار بود و در کمال تعجب، تنها یکبار به عنوان بهترین مربی سال انتخاب شد.

رد آئورباخ

در دوره ای که بسکتبال در حمله خلاصه می شد، رد آئورباخ با تاکتیک های دفاعی اش که تا به آن روز در بسکتبال دیده نشده بود، بوستون سلتیکس را به 9 قهرمانی در 11 سال رساند، از جمله 8 قهرمانی متوالی. آئورباخ بود که بیل راسل را به اوج رساند و باعث شد تا او با 11 قهرمانی، دست نیافتنی ترین بازیکن تاریخ NBA شود. آئورباخ ابداع کننده برخی از مهم ترین تاکتیک های دنیای بسکتبال بود. او 11 بار در بازی آل استار مربی گری کرد که یک رکورد محسوب می شود و با این حال مانند جکسون، تنها یکبار بهترین مربی سال شد.

پت رایلی

مربی ای برای تمام دوران ها. مرد خوشتیپ و خوش پوش NBA در دهه 1980 و دهه 1990، در دهه 2000 نیز موفق ظاهر شد. هدایت یکی از جذاب ترین تیم های تاریخ NBA یعنی لس آنجلس لیکرز دهه 1980 که به Showtime معروف بود، بر عهده پت رایلی بود، کسی که آنها را به 4 قهرمانی رساند. رایلی مربی ستاره هایی همچون مجیک جانسون، کریم عبدالجبار و پتریک اوئینگ بود. رایلی در سال 2006 میامی هیت را به اولین قهرمانی تاریخ این تیم رساند و دوین وید و شکیل اونیل نیز، افتخار بازی زیر نظر او را پیدا کردند. رایلی 9 بار به مسابقه آل استار دعوت شد و 3 بار نیز به عنوان بهترین مربی سال انتخاب شد.

گرگ پاپوویچ

بیش از 20 سال حضور در یک تیم NBA، کار سختی است. سخت تر از آن، بیش از 20 سال در اوج بودن و رساندن تیم به پلی آف است. گرگ پاپوویچ نزدیک به 23 است که سن آنتونیو اسپرز را هدایت می کند. از دیوید رابینسون گرفته تا تیم دانکن و کوای لنرد، همگی تحت هدایت او به بهترین های لیگ تبدیل شدند. برای پاپ نام های بزرگ اهمیتی ندارد، همانطور که ثابت کرد که با مانو جینوبلی و تونی پارکر هم می توان به قله بسکتبال رسید. 5 قهرمانی تاریخ اسپرز، با پاپوویچ حاصل شد. او 4 بار به عنوان مربی تیم آل استار انتخاب شد و 3 بار نیز به بهترین مربی سال لقب گرفت.

لری براون

وقتی نام بهترین مربیان تاریخ بسکتبال ذکر می شود، نام لری براون نیز به گوش می رسد. نه تنها یکی از بهترین مربی های تاریخ NBA، بلکه براون در کالج نیز بسیار موفق بود و یکی از بهترین مربی های دانشگاهی نیز به شمار می رود. براون نزدیک به 1500 پیروزی در NBA ،ABA و کالج به دست آورده است. تنها مربی تاریخ بسکتبال که هم سابقه قهرمانی در NBA دارد و هم سابقه قهرمانی در NCAA را در کارنامه دارد، لری براون است. براون در سال 2004 به همراه دیترویت پیستونز به قهرمانی NBA رسید. او 2 بار به عنوان مربی در مسابقه آل استار حضور یافت و یکبار نیز به عنوان بهترین مربی سال انتخاب شد.

چاک دالی

دیترویت پیستونزی که بلای جان جردن و بولز شد و تیم رویایی ای که جهان را به سخره گرفت، تیم هایی بود که توسط چاک دالی هدایت می شد. قاطعیت مثال زدنی دالی، به دیترویت پیستونز نیز سرایت کرد و آنها را به 2 قهرمانی رساند. المپیک 1992 که آمریکا با تمام قدرت در آن ظاهر شد، به دست دالی هدایت شد. دالی تنها یکبار در مسابقه آل استار مربی گری کرد و هیچوقت به عنوان بهترین مربی سال انتخاب نشد، اما این ها از ارزش کار بزرگ دالی کم نمی کند.

جان کوندلا

اولین ابر قدرت تاریخ NBA، به دست کوندلا بنا شد. زمانی که لیکرز در مینیاپولیس بود، کوندلا آنها را به 5 قهرمانی رساند. او 4 بار نیز در مسابقه آل استار مربی گری کرد. حضور 11 ساله او در لیکرز این تیم را به یکی از بهترین ابر قدرت های لیگ تبدیل کرد. کوندلا زمانی هدایت لیکرز را بر عهده گرفت که تنها 31 سال سن داشت. قبل از ظهور آئورباخ و بوستون سلتیکس، این کوندلا بود که بهترین تیم لیگ را به وجود آورده بود.

لنی ویلکنز

لنی ویلکنز به عنوان بازیکن، یکی از برترین های نسل خودش بود، اما دوران مربی گری او حتی از بازیگری اش هم برتر بود. سیاتل سوپر سانیکس با حضور او قهرمان شد و در تاریخ NBA جاودانه شد. ویلکنز 4 بار هدایت تیم آل استار را بر عهده گرفت و یکبار نیز به عنوان بهترین مربی سال انتخاب شد. او 32 فصل در NBA مربی گری کرد. ویلکنز یکی از دستیارهای چاک دالی در المپیک 1992 بود و در سال 1996 و این بار به عنوان سرمربی، تیم آمریکا را به قهرمانی المپیک رساند. 

رد هولزمن

هنوز هم نیویورک نیکس نتوانسته است جای خالی رد هولزمن را پر کند، کسی که آنها را به 2 قهرمانی NBA رساند. هولزمن 16 سال در نیویورک نیکس حضور داشت و در این دوران، نیکس را به یکی از بهترین تیم های لیگ تبدیل کرد. قهرمانی های او در سال 1970 و 1973، همچنان تنها قهرمانی های فرنچایز نیکس به شمار می رود. او 2 بار در تیم آل استار مربی گری کرد و یکبار نیز به عنوان بهترین مربی سال انتخاب شد. 

رودی تامیانوویچ

در تاریخ هیوستون راکتس، کمتر نامی توان رقابت با رودی تامیانوویچ را دارد، کسی که هم به عنوان بازیکن در این تیم یک اسطوره به شمار می رود و هم به عنوان مربی در تاریخ این تیم یکتا است. از تامیانوویچ به عنوان یکی از مدرن ترین مربی های NBA یاد می شود. او در دهه 1990 توانست هیوستون راکتس را به 2 قهرمانی برساند. تامیانوویچ یکبار به عنوان مربی در مسابقه آل استار حضور یافت، اما موفق به کسب عنوان بهترین مربی سال نشد. او در المپیک 2000، سرمربی آمریکا بود و آنها را به مدال طلا رساند. 

نام های بزرگی در تاریخ NBA هستند که این لیگ را به سطح امروزی رسانده اند. از دیگر نام های بزرگ می توان به دان نلسن، جری اسلوان، استیو کر، اریک اسپولسترا، ریک کارلایل و داک ریورز اشاره کرد.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۴۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲.۵ سال حبس برای بوسه اجباری/ زمان خداحافظی مسی و گواردیولا

ورزش ایران و جهان، امروز با رخدادهای گوناگونی همراه بود که گزیده‌ آنها در این گزارش آمده است.

به گزارش ایسنا،  فوق ستاره آرژانتینی تاکید کرد هر زمان احساس کند که دیگر فایده ای در زمین ندارد از فوتبال خداحافظی می کند. لیونل مسی اعجوبه فوتبال جهان است و بسیاری او را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان می دانند.

مسی باوجود آنکه ۳۷ سال سن دارد اما همچنان بازیکن تاثیر گذار و باکیفیتی به شمار می آید. او در اینترمیامی بازی می کند و به نظر می رسد که قصد دارد در جام جهانی ۲۰۲۶ هم به میدان رود.

اعلام زمان خداحافظی گواردیولا از سیتی

طبق اعلام یک شبکه انگلیسی پپ گواردیولا در تابستان ۲۰۲۵ سیتی را ترک خواهد کرد. پپ گواردیولا یکی از بهترین و پرافتخارترین مربیان تاریخ فوتبال جهان است.  

گواردیولا از سال ۲۰۱۶ هدایت منچستر سیتی را برعهده دارد و دوران تاریخ سازی را با این تیم انگلیس سپری کرده است به ویژه در فصل قبل که برای نخستین این باشگاه انگلیسی را به قهرمانی در  لیگ قهرمانان  اروپا و جام جهانی باشگاهی رساند.

جذاب‌ترین رالی بدمینتون‌بازان در تاریخ المپیک

بدمینتون یکی از ورزش‌های بازی‌های المپیک تابستانی است. گاهی برای گرفتن یک امتیاز شاهد رالی جذابی بین بازیکنان هستیم که هیجان بازی را دوچندان می‌کند. در ادامه از برترین رالی‌های بدمینتون تاریخ بازی‌های المپیک لذت ببرید.

حمله تند کریستیانو رونالدو به داور!

کریستیانو رونالدو بعد از شکست تیم ملی فوتبال پرتغال در دیدار برابر اسلوونی از داور چهارم به شدت انتقاد کرد. روند شکست ناپذیری تیم ملی فوتبال پرتغال بعد از ۱۱ بازی پیاپی شکسته شد.

تیم ملی فوتبال پرتغال در دیداری دوستانه به مصاف اسلوونی رفت و با دو گل شکست خورد. کریستیانو رونالدو که از شکست تیمش به شدت عصبانی بود بعد از بازی به طرف داور چهارم رفت و خطاب به او گفت: لعنت به تو. دو پنالتی ما گرفته نشدند.

والیبال در ۱۴۰۲؛ قهر مردم!

والیبال ایران در سال ۱۴۰۲ رویدادهای مختلفی را تجربه کرد، نتایج ضعیفی به دست آورد و در نهایت روز به روز از المپیک لندن دورتر شد.

والیبال ایران در سال ۱۴۰۲ فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرد. ناکامی بزرگ ایران در رویدادهای بین‌المللی، سقوط چند پله‌ای در رنکینگ جهانی و کمرنگ شدن شانس کسب سهمیه المپیک مهمترین و تلخ‌ترین اتفاقات والیبال در سال گذشته بود که موجب نارضایتی مردم هم شد؛ نتایج ضعیفی که منجر به استعفای عطایی سرمربی تیم ملی و انتخاب مائوریسیو موتا پائز برای هدایت ملی‌پوشان شد.

آغاز اردوی تیم ملی کشتی آزاد از ۱۰ فروردین + اسامی دعوت‌شدگان

هفتمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد روزهای ۱۰ فروردین لغایت اعزام به رقابت های کشتی قهرمانی آسیا در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم های ملی کشتی برگزار می شود.

حال ژرمن‌ها با بازگشت مهندس خوب شد

تیم ملی فوتبال آلمان بعد از بازگشت تونی کروس به کلی تغییر کرده و دو پیروزی بزرگ را به دست آورده تا هواداران خود را به قهرمانی در یورو ۲۰۲۴ امیدوار کند.  بازگشت تونی کروس به تیم ملی فوتبال آلمان به کلی این تیم را تغییر داده است.

کروس بعد از شکست تیم ملی فوتبال آلمان برابر انگلیس در مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ تصمیم به خداحافظی از بازی های ملی گرفت اما اصرار ناگلزمن سرمربی کنونی ژرمن ها باعث شد تا کروس از تصمیم خود صرف نظر کند و به تیم ملی برگردد.

ویدیو/ با بانوی تاریخ ساز پاراقایقرانی ایران

شهلا بهروزی راد تنها بانوی قایقران پارالمپیکی ایران است که برای اولین بار در تاریخ قایقرانی ایران موفق شده تا مدال قهرمانی جهان در بخش بانوان و جواز حضور در دو دوره بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو را کسب کند. از حضور بهروزی راد در تیم ملی قایقرانی بیش از ۱۲ سال می‌گذرد و در این بازه زمانی توانسته به ۱۰ مدال آسیایی (۵ طلا، ۴ نقره و یک برنز) دست پیدا کند. او در حال حاضر به دنبال کسب جواز حضور در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس است.

سقوط کبدی در سال ۱۴۰۲

کبدی ایران در سالی که گذشت دو مدال طلای بازی‌های آسیایی را از دست داد.

بازی‌های آسیایی برای کبدی که در المپیک جایگاهی ندارد، مهمترین رویداد است. کبدی ایران در سال‌های حضورش در بازی‌های آسیایی همیشه رو به پیشرفت بود و در بازی‌های آسیایی جاکارتا توانست در دو بخش زنان و مردان صاحب عنوان قهرمانی شود.

۲ سال و ۶ ماه زندان به خاطر شادی جنجالی

دادستانی کل اسپانیا خواستار دو سال و نیم زندان برای رئیس پیشین فدراسیون فوتبال اسپانیا شد.

شادی جنجالی رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا بعد از قهرمانی تیم ملی فوتبال زنان این کشور در جام جهانی برای او تاوان زیادی به دنبال داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهترین سرمربی تاریخ فوتبال از نگاه جیمی کرگر
  • رایس: برای رهایی از برچسب بازنده محکوم به پیروزی مقابل منچسترسیتی هستیم
  • قهرمان لیگ برتر گرد و خاک می‌کند: آینده هم از آن ماست
  • بهترین نجات دروازه های تاریخ فوتبال دنیا (فیلم)
  • لدلی کینگ: تیری آنری بهترین مهاجم تاریخ لیگ برتر انگلیس است
  • ۲.۵ سال حبس برای بوسه اجباری/ زمان خداحافظی مسی و گواردیولا
  • چاره نداشتم باید سرمربی تیم ملی می‌شدم!
  • رکورد خارق‌العاده سابونیس در NBA
  • میکل آرتتا و تصاحب رکورد جاودانه ژوزه مورینیو در صورت قهرمانی در لیگ برتر
  • اورلین شوامنی: تونی کروس یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ فوتبال است