Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-20@13:23:23 GMT

قصاص دوباره برای پزشک تبریزی‌

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۵۸۴۵

روز ۱۷ مهر سال ۹۵، پنج عضو خانواده پزشک جوانی به‌نام علیرضا صلحی با علائم مسمومیت به بیمارستان تبریز منتقل شدند. اما تلاش پزشکان برای نجات جان همسر و مادربزرگ این پزشک بی‌نتیجه ماند و آن‌ها جان خود را از دست دادند.

اخبار اجتماعی- گرچه در گزارش‌های اولیه مسمومیت ناشی از خوردن غذای نذری علت مرگ اعلام شد، اما با شروع تحقیقات تخصصی و پلیسی عمدی بودن این مسمومیت و احتمال قتل قوت گرفت و پزشک جوان بازداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که علیرضا منکر دخالت در قتل‌ها بود حدود ۶ ماه بعد نیز کیفرخواست پرونده با اتهام قتل عمدی متهم صادر و برای رسیدگی به شعبه سوم دادگاه کیفری یک آذربایجان شرقی ارسال شد.

قضات پس از برگزاری ۴ جلسه سرانجام رأی به قصاص متهم دادند، اما این حکم در دیوان عالی نقض و پرونده برای رسیدگی دوباره به دادگاه بدوی بازگشت. بابک بابازاده، وکیل مدافع این پزشک گفت: با نقض حکم قصاص از سوی دیوان عالی کشور پرونده به شعبه صادر‌کننده رأی بدوی- شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان آذربایجان شرقی- فرستاده شد و پس از برگزاری دو جلسه دادگاه در این شعبه، اولیای دم همسر موکلم، خواستار قصاص و اولیای دم مادربزرگ او، خواهان دریافت دیه شدند که قضات نیز برای دومین بار حکم به قصاص و پرداخت دیه دادند. حکم صادره غیرقطعی است و در مهلت ۲۰ روز به دیوان عالی کشور اعتراض خواهیم کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مسمومیت بیمارستان پزشک خانواده قتل پزشک تبریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۵۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه ساختمانی الماس مال در شهر کرمان با بیش از ۶۵ شاکی صادر شد.

به گزارش مشرق، مهدی بخشی روز جمعه بیان کرد: پرونده کثیرالشاکی الماس مال شهر کرمان با عنوان اتهامی و ارتکاب بزه مشارکت در معرفی مال غیر به عوض مال خود در پروژه احداث چندین طبقه ساختمان و تعداد زیادی واحد با شکایت بیش از ۶۵ نفر به شعبه بازپرسی کرمان ارجاع شد.

وی افزود: با پایان تحقیقات تکمیلی از سوی بازپرس پرونده، شعبه کیفری ۲ وارد رسیدگی و متهمان را از جنبه عمومی به سه سال حبس و جزای نقدی به میزان ٧٠ میلیارد ریال محکوم کرد که با اعتراض محکومان، پرونده در دادگاه تجدیدنظر استان مطرح و پس از رسیدگی حکم محکومیت قطعی متهم اصلی مشارکتا با محکوم دیگر صادر شد.

این مقام عالی قضایی در استان کرمان با تأکید بر اینکه جبران خسارت و استیفای حقوق مالباختگان اولویت دستگاه قضایی استان است ابراز داشت: شکات می توانند از جنبه خصوصی همانگونه که در دادنامه ذکر شده برای مطالبه مال خود مبادرت به طرح دادخواست حقوقی کنند.

وی افزود: همچنین مردم هوشیار باشند با اعتماد به وعده‌های واهی و ظاهر موجه و فریبنده متهمان، موجب تضییع اصل سرمایه مادی و ایجاد فشار روانی مضاعف بر خود و خانواده‌هایشان نشوند.

دیگر خبرها

  • ورود ۱۰۶ هزار پرونده به دیوان عالی کشور در سال ۱۴۰۲
  • جلوگیری از تغییر کاربری زمین ۵۰ هکتاری در ساوجبلاغ
  • محکومیت یک میلیارد دلاری آمریکا برای حمایت از جنایات پهلوی
  • دادگاه حقوقی تهران، آمریکا را به پرداخت یک میلیارد دلار محکوم کرد
  • ۱۰۰ درصد ابلاغ‌های دیوان عالی کشور به صورت الکترونیکی است
  • صدور حکم قطعی پرونده کثیرالشاکی «الماس مال» کرمان
  • حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد 
  • نتانیاهو برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت توسط دادگاه لاهه دست به دامن اروپایی‌ها شد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد| قسامه چیست و چطور با ۵۰ قسم یک نفر قصاص می شود؟