Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@15:52:29 GMT

ناکارآمدی نظام اداری به حساب دولت نوشته نشود

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۶۴۲۶

ناکارآمدی نظام اداری به حساب دولت نوشته نشود

محمدجواد آذری جهرمی به مناسبت هفته دولت در گفت‌وگو با ایرنا به این نکته اشاره کرد که وقتی از کارآمدی نظام صحبت می‌کنیم در واقع دو مفهوم پیش رو داریم؛ «کارآمدی تیم دولت» و «کارآمدی نظام اداری» که نباید این دو را با هم اشتباه کرد.

او در ادامه توضیح داد: نظام اداری ما امروز کارآمد نیست و نیاز به تغییرات جدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی در کلام مقام معظم انقلاب هم دقت کنید همین نگاه را دارند. صحبت‌شان را با نگاه جوان‌گرایی مطرح می‌کنند و آینده روشن را در گرو این تغییرات می‌بینند. آقای رئیس جمهور نیز خودشان منتقد این مسئله هستند.

آذری جهرمی افزود: مفهوم انتقاداتی که از این شرایط می‌شود ناکارآمدی افراد نیست. بحث این دولت هم نیست، هر دولت دیگری هم که باشد همین ضعف‌ها وجود دارد مگر این که فرآیندها عوض شود. بنابراین انتقادها از فرآیندهای قدیمی انتقاد درستی است اما انتقاد از دولت چارچوب دیگری دارد. ممکن است برخی درست و برخی نادرست باشد، البته برخی هم انتقاد نیست و جنسش تخریب است.»

او در ادامه با اشاره به این که دولت‌های سابق را دیده‌ و تجربه کرده‎ است، گفت: حداقل از دولت ششم و هفتم تا الان را به خاطر دارم و می‌دانم چالش‌ها همین است. یک زمانی شبکه‌های اجتماعی نبود و اظهارنظر مردم با این شفافیت از رسانه‌های رسمی کشور مخابره نمی‌شد. در یک فضای «همه خوبن» حضور داشتیم. اما امروز فضای رسانه‌ای و نقد و انتقاد شرایط را مانند گذشته پیش نمی‌برد.

وزیر جوان ارتباطات افزود: اگر این رسانه‌هایی که در دولت یازدهم و دوازدهم وجود دارد، در دولت‌های گذشته هم بود، می‌توانستیم آن‌ها را با یکدیگر قیاس کنیم. آن‌هایی که امروز از ناکارآمدی دولت می‌گویند اگر برنامه‌ای برای تغییر فرآیندهای اجرایی دولت نداشته باشند و دست به یک جراحی سنگین برای فرآیندهای اجرایی حاکمیت نزنند، بدانند که ما هستیم و دولت‌های بعدی را هم به عنوان «شهروند» می‌بینیم و قضاوت می‌کنیم.

جهرمی باز هم تاکید می‌کند که اصلاح ساختار اقتصادی، سیاسی، اجرایی کشور یک ضرورت جدی است. می‌توانیم برای اصلاح این ساختار از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم. این را هم می‌دانیم که جراحی درد، خونریزی و بخیه دارد. باید تحمل کرد، هزینه داد و پای آن ایستاد تا به سرانجام برسد. از نظر وزیر ارتباطات، مطرح کردن ناکارآمدی دولت دوازدهم موضوعی است که بیشتر جنبه‌های سیاسی دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدجواد آذری جهرمی کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۶۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سایه ناکارآمدی شورای امنیت گزینه‌ای جز تنبیه رژیم صهیونیستی باقی نمانده بود

وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل متحد، عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سایت وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل را تشریح کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجودی که قادر بود این عملیات را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد که از آنجا حمله به سفارت کشورمان در دمشق صورت گرفته بود.

امیرعبداللهیان ضمن تشکر از تلاش‌های دبیرکل در کمک به مردم فلسطین افزود: بدلیل ناکارآمدی شورای امنیت و عدم محکومیت حمله رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق، در نتیجه تنها گزینه‌ای که در برابر ما باقی ماند، دفاع مشروع از خود و تنبیه رژیم صهیونیستی بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان یادآور شد: امنیت منطقه برای ما بسیار مهم است، اما رژیم صهیونیستی شش ماه در حال قتل و عام و نسل کشی کودکان و زنان بی دفاع در غزه است و آمریکا و متحدین او را متوقف نمی‌کنند. آیا شش ماه جنگ و جنایت و نسل‌کشی زژیم اسرائیل کافی نیست و جامعه جهانی چه وقت برای پایان این نسل کشی و جنایات اقدام خواهد کرد.

امیرعبداللهیان از رویکرد و تلاش‌های مثبت دبیرکل سازمان ملل برای توقف جنگ علیه غزه و ارسال کمک‌های انسان دوستانه و دو بار بازدید میدانی ایشان از منطقه رفح قدردانی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتکار دبیر کل سازمان ملل متحد در تحقق امنیت پایدار منطقه استقبال می‌کند.

در این گفتگوی تلفنی، آنتونی گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد با اشاره به عملیات جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم اسرائیل، خواستار تداوم خویشتن داری از سوی طرف‌های درگیر در مناقشات منطقه شد.

دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرد، من روز گذشته و بار دیگر هر گونه حمله و تعرض به اماکن دیپلماتیک را محکوم و تاکید کردم اماکن دیپلماتیک باید از مصونیت برخوردار باشند.

گوترش در ادامه با ابراز خرسندی از موضع جمهوری اسلایی ایران برای توقف عملیات بیشتر علیه رژیم صهیونیستی، گفت: ما به اسرائیل نیز تاکید می‌کنیم اقدام تلافی جویانه ای انجام ندهد تا تنش‌ها در منطقه به نفع برقراری صلح و گسترش خشونت‌ها کاسته شود.

کد خبر 744997

دیگر خبرها

  • انتقاد عباس عبدی از احضار برخی فعالان رسانه ای به دادگاه: نتیجه‌اش همین می‌شود که مهم‌ترین رسانه رسمی کشور از خود اعتبارزدایی کرده/ فعال رسانه‌ای را احضار کردند که در دفاع از مقابله با اسراییل بیش از بقیه می‌نویسد/ این موجب می‌شود اعتبار نوشته‌های مستقل د
  • امیرعبداللهیان : به دلیل ناکارآمدی شورای امنیت ، تنها گزینه‌ای که باقی ماند دفاع مشروع از خود بود
  • در سایه ناکارآمدی شورای امنیت گزینه‌ای جز تنبیه رژیم صهیونیستی باقی نمانده بود
  • مسؤولان در راستای تحقق شعار سال تلاش کنند
  • تحقق شعار سال نیازمند همکاری و هم افزایی همه دستگاه‌ها است
  • انتقاد دولت از سخنان برخی نمایندگان در مورد بازار ارز و قیمت دلار: می‌تواند به التهاب در بازار ارز بینجامد و اقدامی غیر حرفه ای و غیرمسئولانه است
  • انتقاد تلویحی یک اصولگرا از مدیریت قالیباف بر مجلس /عملی نشدن وعده های دولت رئیسی تقصیر هیات رئیسه است
  • روحانی: ایران به خطای بزرگ اسرائیل پاسخ داد /باید خودانتقادی را آغاز کنیم /کشور و نظام نیازمند مشارکت عام است
  • عملیات سپاه پاسداران دل مردم را خوشحال کرد
  • ریشه حقوق‌های نجومی با حساب واحد خزانه خشکیده می‌شود؟