Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@11:58:52 GMT

پارک فناوری نفت راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۶۵۴۸

مدیر کل امور فناوری وزارت نفت گفت: در سال جاری به دستور وزیر نفت شورای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان شکل گرفت و قرار است در این شورا فضای جدیدی از کسب و کارها در یک منطقه جدیدی به نام پارک نفت شکل گیرد.

 به گزارش ایسنا، دکتر عرفان ریاحی امروز در تور فناوری وزارت نفت و شرکت‌های تابعه که در پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری چهار اداره کل اصلی شامل پژوهش و فناوری، تجاری‌سازی، دارایی‌های فیزیکی و نظام اجرایی وجود دارد که وظیفه آن‌ها حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، حوزه‌های نوآوری، پژوهش و ساخت داخل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: در واقع سیاست‌گذاری کلیه مقررات و مواردی که در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های اجرایی قرار می‌گیرد، در این مجموعه انجام می‌شود. مشکلاتی که در طی چند سال اخیر برای شرکت‌های دانش بنیان، کوچک، تجاری،   استارت‌آپی و شتاب دهنده مطرح شد، نبود تقاضای شفاف حوزه وزارت نفت است.

مدیر کل امور فناوری وزارت نفت خاطرنشان کرد: در سال جاری با دستور وزیر نفت شورای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفت و قرار است در این شورا فضای جدیدی از کسب و کارها در یک منطقه جدیدی به نام پارک نفت شکل گیرد.

ریاحی تصریح کرد: باید گفت پارک نفت رقیبی برای دیگر پارک‌ها نیست بلکه قرار است فضایی را ایجاد کند که قوانین و مقررات در حوزه نفت سختگیرانه رقم بخورد تا برای شرکت‌های دانش بنیان تسهیل‌گری لازم اتفاق بیافتد.

وی بیان کرد: امیدواریم که بتوانیم نوآوری و فناوری را بیشتر در حوزه نفت و گاز به کار گیریم. پارک نفت تنها نقطه اتصال برای پارک‌ها و سازمان‌هایی است که در حوزه‌های نوآوری فعالیت می‌کنند تا از این طریق با وزرات نفت ارتباط داشته باشند. امیدواریم پارک علم و فناوری خراسان رضوی هم بتواند با پیگیری‌های لازم از قابلیت‌ها و توانمندی‌های پارک نفت استفاده کند.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پارک فناوری نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۶۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال چشمگیر از محصولات دانش بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت جنوب شرق آسیا

با حمایت سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی، غرفه شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت جنوب شرق آسیا در مالزی برپا شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی لوازم پزشکی و دارویی مالزی،  ۱۰ شرکت ایرانی تازه‌ترین تولیدات خود را در حوزه لوازم پزشکی و دارویی عرضه کرده بودند که مورد توجه بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان از کشور‌های مختلف قرار گرفت.

در این راستا، شرکت‌هایی از تایلند، هنک کنگ و میانمار از دارو‌ها و مکمل‌های دارویی تولید ایران استقبال کردند.
همچنین انواع لوازم جراحی اورتوپدی، ویلچر‌های فوق سبک با طراحی زیبا و متناسب با حجم و وزن بیمار و دستاورد‌های حوزه فناوری زیستی مورد توجه خریداران عمده این بازار قرار گرفت.

به گفته مدیر اجرایی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی لوازم پزشکی و دارویی مالزی، ایران، فرانسه و لتونی با ارائه صد‌ها دستاورد ویژه در حوزه داروسازی، تجهیزات و لوازم پزشکی برای نخستین بار به عنوان میهمانان ویژه در این نمایشگاه بزرگ شرکت کردند.

کاون تصریح کرد: محصولات ویژه شرکت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش دارو، لوازم جراحی اورتوپدی و توانبخشی مثال زدنی است و به نظر من به زودی جایگاه خوبی را در بازار‌های مالزی و منطقه جنوب شرق آسیا پیدا خواهد کرد.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی و دارویی تا ۳۱ فروردین ماه با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت فعال از ۱۵ کشور دنیا برگزار شد.

این نمایشگاه سالانه فرصتی برای تبادل دانش و تجربه و ارائه فناوری‌های نوین حوزه پزشکی میان ۱۰ کشور عضو اتحادیه آسه آن است.

دیگر خبرها

  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • استقبال چشمگیر از محصولات دانش بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت جنوب شرق آسیا
  • طرح های دانش بنیان حمایت می شوند
  • ضرورت به کارگیری هرچه بیشتر از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان