Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌مشاور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اینکه درمجموع اعتبارات صندوق کار آفرینی امید دو هزار و 636 میلیارد تومان است، گفت: ۲۷ هزار و ۶۸۳ طرح را با این اعتبار در سطح کشور اجرایی کرده ایم.

‌به گزارش ایسنا‌، به نقل از روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید البرز، شه حامد با اشاره به برگزاری طرح یک روستا یک محصول، اظهار کرد: ۶۰ روستا در این طرح شرکت کرده‌اند و خوشبختانه نتایج خوبی به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، در طرح یک روستا یک محصول قابلیت‌های روستاها شناخته شده و روی آنها سرمایه گذاری می‌شود.

مشاور مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید با اشاره به اینکه زنان روستایی مولد و تولید کننده هستند، اضافه کرد: با ایجاد صندوق‌های خرد محلی توانسته‌ایم به ۳۰ تا ۵۰ زن روستایی تولیدکننده تسهیلات ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ هزار زن روستایی در سراسر کشور تحت پوشش صندوق‌های خرد محلی قرار گرفته اند، بیان کرد: هزار میلیارد تومان منابع در اختیار داشتیم که به صورت تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد‌.

شه حامد با اشاره به اینکه درمجموع اعتبارات صندوق کار آفرینی امید دو هزار و 636  میلیارد تومان است، گفت: ۲۷ هزار و ۶۸۳ طرح را با این اعتبار در سطح کشور اجرایی کرده ایم.

وی با بیان اینکه ۹ هزار و ۷۵۶ طرح به مبلغ ۳۹۸ میلیارد تومان در مناطق مرزی اجرایی کرده ایم، گفت: این تسهیلات با نرخ ۴ درصد ارائه شده است.

مشاورمدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه ۵۷ درصد تسهیلات این صندوق به کشاورزی، ۳۵ درصد صنعت و بقیه مقادیر به دیگر مسائل اختصاص داده شده است، خاطرنشان کرد: صندوق کارآفرینی امید پیش، در حین و پس از پرداخت تسهیلات در کنار مشتری است.

به گفته وی، ۹۳ درصد از طرح‌های صندوق کار آفرینی امید به ثمر رسیده اند.

شه حامد با بیان اینکه ۲۳ درصد طرح‌های اجرا شده در کشور بیش از میزان اعلام شده بوده است، گفت: با توجه به قانون حمایت از تولید و اشتغال پایدار، صندوق کار آفرینی امید در راستای ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان تلاش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طی یکسال گذشته ۱۴۳ مورد تسهیلات به مشاغل روستایی و عشایری در استان البرز پرداخت شده است، گفت: امید داریم با افزایش منابع و پرداخت تسهیلات به تعداد بیشتری از متقاضیان، شاهد توسعه اشتغال در استان البرز باشیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صندوق های خرد کارآفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۷۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم‌سازی بیش از ۹۰ هزار مسکن روستایی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، روح‌الله عمادی عنوان کرد: با توجه به اینکه شعار اصلی دولت مسکن بوده و همچنین با توجه به اهمیت بحث نهضت ملی مسکن، تکلیف بنیاد مسکن این است که مسکن روستایی را مقاوم‌سازی کند؛ مسکن روستایی جزو نهضت ملی است و امسال جهش خوبی در تخصیص سهمیه مسکن در استان داشتیم؛ سهمیه سال گذشته ۵ هزار و ۵۰۰ واحد بوده که امسال به ۱۷ هزار واحد رسیده است.

عمادی با اشاره به بحث مقاوم‌سازی، گفت: طبق آخرین سرشماری‌ها، در سطح استان بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد که تاکنون بیش از ۹۰ هزار واحد مقاوم‌سازی شده‌اند. برنامه‌ریزی ما این است که به جایی برسیم تا هیچ واحد غیر مقاومی در روستا‌ها نداشته باشیم.

وی با اشاره به رشد سهمیه مقاوم‌سازی مسکن در استان، افزود: با توجه به تشکیل خانوده، خواه ناخواه شاهد احداث مسکن جدید نیز خواهیم بود؛ در سال ۱۴۰۰ سه هزار واحد، سال ۱۴۰۱، ۳ هزار و ۵۰۰ واحد و سال ۱۴۰۲، ۵ هزار و ۵۰۰ واحد و امسال ۱۷ هزار واحد سهمیه استان است که تا امروز بیش از ۱۲ هزار واحد به بانک‌ها معرفی شدند؛ در این راستا متقاضیان تشکیل پرونده داده و پروانه ساخت گرفته‌اند و برای پرداخت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند.

عمادی با اشاره به واحد‌های غیرمقاوم موجود در روستا‌ها و در شهر‌های با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر گفت: مردم از این فرصت و ظرفیت استفاده کنند و تشکیل پرونده دهند. کشور ما روی کمربند زلزله واقع شده است و هفته گذشته نیز در استان شاهد زمین لرزه مشراگه و پیش از آن زلزله رامشیر بودیم. سیل و دیگر مخاطرات نیز وجود دارند و آب و هوای استان می‌طلبد که واحد‌های مقاوم ساخته شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با بیان اینکه بحث ایمنی و صرفه‌جویی در انرژی حتما در واحد‌های مسکونی جدید لحاظ خواهد شد، گفت: امیدواریم در زمان تعیین‌شده بتوانیم سهمیه در نظر گرفته شده را جذب کنیم. تسهیلات به سرعت در حال پرداخت است و در آینده نزدیک شاهد جذب سهمیه خواهیم بود.

وی گفت: مبلغ تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومان با سود ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله است. امیدواریم مردم در زمان مفید اقدام کنند، چون در چند ماه آینده ممکن است به دلیل تورم نتوان به میزان تعیین‌شده ساخت و ساز داشته باشیم.

عمادی بیان کرد: در بحث بازسازی، در بندرامام کار بسیار شاخص در سطح کشور صورت گرفت. کار به مرحله خوبی رسیده است و نیازمند تسهیلات تکمیلی هستیم. این موضوع از سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفته و تسهیلات از وزارت کشور، خارج و به مرحله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی رسیده است و امیدواریم پس از تصویب به استان و برای شهر‌های بندرامام و مسجدسلیمان تخصیص داده شود، چون برای تکمیل واحد‌های نیمه کاره بسیار کمک‌کننده است.

وی با اشاره به بازسازی منازل آبگرفته بندرامام عنوان کرد: ۵ هزار واحد مسکونی برای بازسازی در نظر گرفته شد که ۳ هزار واحد آغاز به کار کرده‌اند و از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ واحد به مرحله گچ و خاک رسیده‌اند و متقاضیان ساکن شده‌اند. در بندرامام، برای یک هزار و ۵۰۰ واحد در زمان مفید از تسهیلات استفاده شده و به مرحله گچ و خاک رسیده است. ۲ هزار واحد دیگر که با تاخیر آغاز به کار کردند به تورم خوردند و نیمه کاره هستند. توصیه ما این است که متقاضیان در زمان مفید از تسهیلات استفاده کنند.

وی گفت: شهرک امام رضا مسجدسلیمان پیشرفت‌های خوبی داشته است. واحد‌های آسیب‌دیده از زلزله اندیکا نیز به سرانجام رسیدند و بسیاری از واحد‌ها تحویل داده شد. واحد‌های فرسوده و ناکارآمد سطح استان در دستور کار است. برای توسعه شهر‌های آبادان و خرمشهر و بهبود وضعیت بافت‌های ناکارآمد آبادان چندین جلسه برگزار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به عمران روستایی و اجرای طرح‌های هادی در استان اظهار کرد: طق برنامه‌های توسعه و برنامه ششم، این طرح باید به پایان می‌رسید که خوشبختانه در استان به پایان رسید و بر اساس آمار برای ۲ هزار و ۲۶۸ روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی اجرا شده است و حتی روستا‌های زیر ۲۰ خانوار نیز تحت پوشش قرار داده شدند و استان خوزستان در این زمینه پیشتاز است. از مجموع ۲ هزار روستا، تعداد ۸۵۰ روستا تنها در یک سال، تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و ماحصل آن نیز جمع‌آوری آب‌های سطحی و... در روستا‌ها بود و عقب‌ماندگی‌ها جبران شد.

وی گفت: پیگیر هستیم از منابع استانی و ملی، بتوانیم اجرای طرح هادی را پیش ببریم. در قالب طرح هادی، سال گذشته ۵ میلیون متر مکعب معابر روستا‌ها آسفالت شد و با اجرای این طرح‌ها بسیاری از مشکلات روستایی از جمله دسترسی و گرد و خاک و .. حل می‌شود.

عمادی عنوان کرد: در خصوص صدور سند مالکیت روستایی در استان، حدود ۲۰۰ هزار جلد سند در روستا‌ها و شهر‌ها صادر شده است. در سال ۱۴۰۲، ۷ هزار و ۶۰۰ سند صادر شد و امسال نیز با مشارکت اداره ثبت اسناد بنا است که ۱۰ هزار جلد سند صادر شود.

ساخت بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ واحد در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به طرح‌های دولت‌ها در حوزه مسکن بیان کرد: در حوزه مسکن شهری و نهضت ملی، اقدامات خوبی انجام شده است و در شهر‌های با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ واحد (اهواز، دزفول، شوش، اندیمشک و دیگر شهرها) به فراخور نیاز به صورت بنیادساز در حال ساخت است. در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز ۱۷ هزار و ۲۰۰ پلاک زمین تامین شده که از این میزان دو هزار واحد تحویل داده شد. همچنین ۵ هزار و ۴۰۰ واحد در مرحله طراحی و تفکیک است.

عمادی در خصوص روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن افزود: پروژه ۲۰۰ واحدی اکباتان اهواز پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد دارد. در پروژه اکباتان و دیگر پروژه‌ها با کیفیت‌ترین مصالح ساختمانی به کار رفته و طبق مقررات ملی ساختمان اجرا شده‌اند و آزمایشات کنترل کیفی نیز در تمامی مراحل انجام شده است.

وی ادامه داد: در شهر دزفول بسیاری از واحد‌ها در مراحل پایانی هستند. واحد‌های اندیمشک ۹۵ درصد پیشرفت دارند و شوش نیز به زودی تحویل داده خواهند شد. بنا است در کمترین زمان ممکن واحد‌ها به متقاضیان تحویل داده شوند. سعی شده به نمای ساختمان‌ها، سیما و مناظر شهری توجه شود.

 

دیگر خبرها

  •  مادران روستایی دارای سه فرزند برای بیمه رایگان اقدام کنند
  • مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند، رایگان بیمه می‌شوند
  • تسهیلات مسکن در خوزستان بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است
  • تحت پوشش بیمه قرار گرفتن مادران روستایی دارای ۳ فرزند
  • رشد بیش از 300 درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان
  • مقاوم‌سازی بیش از ۹۰ هزار مسکن روستایی در خوزستان
  • افزایش امید به زندگی در سیستان و بلوچستان
  • نحوه دریافت تسهیلات غول‌های فناور/ ۳ فناوری اولویت‌دار مورد حمایت صندوق نوآوری کدامند؟
  • اهدای ۱۱ قطعه زمین رایگان به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد البرز
  • افزایش سقف پرداخت خسارت صندوق بیمه حوادث طبیعی چقدر اثرگذار است؟