Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بررسی شرایط مربیان خارجی که پیش از این در این تیم هدایت آبی‌های تهرانی را در دست داشتند مشخص می‌کند از آخرین باری که استقلال توانسته یک فصل را با سرمربی خارجی استارت زده و با همان مربی به پایان برساند به حدود ربع قرن پیش برمی‌گردد

تا پیش از سال ۱۳۷۸ و در سه دوره‌ای که باشگاه استقلال هدایت تیم فوتبال بزرگسالانش را به دست یک مربی خارجی سپرده بود هر بار یک مربی در رأس این تیم کار می‌کرد لااقل یک فصل یا بیشتر را به طور کامل روی نیمکت نشسته و استقلال را از صفر تا صد مسابقات لیگ رهبری می‌کرد، اما بدعت اخراج و قطع همکاری با سرمربیان خارجی از دوران دوم سرمربیگری سوکوموروخوف در استقلال استارت خورد، سال ۱۳۷۸!

اگر استراماچونی و استقلال هم بدون دیدن هفته پایانی لیگ برتر جاری به این نتیجه برسند که قطع همکاری بهترین تصمیم برای طرفین است، این ایتالیایی ششمین مربی خارجی این تیم لقب خواهد گرفت که نتوانسته در یک فصل کامل هدایت استقلال را در دست داشته باشد؛ یکی دیگر از مردان فنی با پلاک موقت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ادعای عجیب درباره وضعیت استراماچونی در ایران! 

در این گزارش ابتدا به پرونده سرمربیانی می‌پردازیم که توانستند یک فصل کامل یا بیشتر سرمربی استقلال باشند.

مربیان خارجی ماندگار!

۱ – دوره اول حضور زدراکو رایکوف
رایکوف اولین سرمربی خارجی استقلال بود که در اسفند ۱۳۴۸ تا تیر ۱۳۵۰ قریب به دو سال هدایت استقلال را در دست داشت. او در این مدت در ۳۸ بازی روی نیمکت استقلال نشست و تیمش در ۷۴ درصد مسابقات زمین را با برد ترک کرد.

۲ – دوره دوم زدراکو رایکوف
رایکوف در همان سال ۱۳۵۰ پس از اینکه برای مدتی کوتاه پرویز کوزه‌کنانی هدایت استقلال را در دست داشت بار دیگر به عنوان سرمربی استقلال منصوب شد و از ۱۳۵۰ تا ۲۸ آبان ۱۳۵۵ سرمربیگری استقلال را در دست گرفت و تیمش در ۱۳۷ بازی موفق شد در ۵۸ درصد دیدار‌ها زمین را با پیروزی ترک کند.

۳ – ولادیمیر جگیچ
این مربی یوگسلاو با پاسپورت آلمانی به تهران آمد و هدایت استقلال را در دست گرفت. او از سال ۱۳۵۵ تا ۱۳۵۷ به مدت دو فصل سرمربی استقلال بود و در ۴۷ مسابقه روی نیمکت نشست. تیمش هم در ۵۳ درصد مسابقات برنده از زمین بیرون رفت.

۴ – دوره اول یوگنی سکوموروخوف
سکوموروخوف روس در سال ۱۳۷۲ هدایت تیم استقلال را در دست گرفت و تا سال ۱۳۷۳ به مدت یک فصل در ۳۲ بازی سرمربی استقلال بود و تیمش توانست در ۵۶ درصد دیدارهایش برنده زمین را ترک کند.

مربیان خارجی اخراجی!

۱ – لئونید بیلفسکی
استقلال در سال ۱۳۷۳ پس از پایان دوران سرمربیگری سکوموروخوف بار دیگر سراغ یک روس دیگر رفت و این بار بیلفسکی را به خدمت گرفت، اما این مربی تنها در نیم‌فصل (۱۱ بازی) سرمربیگری در این تیم را تجربه کرد و با آمار ۵۰ درصد برد در دیدارهایش ایران را ترک کرد.

۲ – یوگنی سکوموروخوف
مدیران استقلال در پانزدهم خرداد ۱۳۷۸ بار دیگر سراغ سکوموروخوف رفتند، ولی این مربی پس از شروع لیگ در ششم اسفند همان سال با حکم اخراج مواجه شده و در حالی که در ۲۸ بازی روی نیمکت تیم نشسته بود از استقلال رفت. او در آن مدت در ۶۱ درصد مسابقاتش با استقلال برنده شده بود.

۳ – رولند کخ
پنجمین مربی خارجی باشگاه استقلال یک آلمانی بود. رولند کخ در مرداد ۱۳۸۱ به باشگاه استقلال اضافه شد، ولی در فروردین ۱۳۸۲ و چند هفته مانده به پایان لیگ از استقلال اخراج شد. او در ۲۸ بازی با استقلال فقط ۴۶ درصد مسابقاتش را برنده شد.

۴ – میک مک‌درموت
شاید یک بازی، کارنامه دقیقی برای تشخیص توانایی‌های یک مربی نباشد، ولی میک مک‌درموت ایرلندی که در هفته هشتم فصل هفدهم لیگ برتر روی نیمکت استقلال نشست در یک بازی سرمربی این تیم بود و در رشت، سپیدرود را شکست داد و با یک بازی و ۱۰۰ درصد برد در کارنامه اش از این سمت کنار رفت.

۵ – وینفرد شفر
در هفته هفتم لیگ هفدهم باشگاه استقلال سراغ یک مربی دیگر آلمانی به نام وینفرد شفر رفت. این مربی از هفته نهم و بازی با فولاد روی نیمکت استقلال نشست و تا پایان لیگ تیمش را هدایت کرد، اما او نیز نتوانست یک فصل کامل را با این تیم به پایان برساند، چون در لیگ هجدهم و ۵ بازی مانده به آخر فصل در مشهد از کار برکنار شد. او ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ آمد و نهم اردیبهشت ۱۳۹۸ از کار برکنار شد در دو فصل ناقص. ۶۹ بازی با ۵۴ درصد برد، آمار کلی این مربی در استقلال بود.

مربی لبه تیغی!
در صورتی که وضعیت موجود بین استراماچونی و باشگاه استقلال به همین منوال پیش برود که نشریه گازتا دلواسپورت درباره اش نوشته، هیچ بعید نیست ششمین نفر در فهرست مربیان قطع همکاری با استقلال همین مربی ۴۳ ساله ایتالیایی باشد.

منبع: خبرورزشی

انتهای پیام/

مرد ایتالیایی ششمین قربانی استقلال؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی باشگاه استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۸۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصول خارجی استقلال خوزستان برای گل سرنوشت ساز

به گزارش "ورزش سه"، استقلال خوزستان این هفته یکی از ارزشمندترین بردهای خود را کسب کرد؛ سه امتیازی که از جهات مختلف برای آبی‌ها حائز اهمیت بود و اکنون فضا را کاملا به سود شاگردان سیروس پورموسوی کرده است.

استقلال خوزستان که به واسطه اتفاقات ابتدای فصل و در ادامه نیم فصل با جدایی چند بازیکن، با حواشی داخلی از اهواز مواجه بود و هجمه سنگینی علیه شاگردان سیروس پورموسوی وجود داشت، در نهایت موفق شد با برتری در دربی جنوب اکنون کاملا شرایط را به سود خود کند.

یکی از نکات جالب توجه این بازی اما موفقیت نفرات خارجی استقلال خوزستان بود که در پنجره زمستانی به جمع شاگردان سیروس پورموسوی اضافه شده بودند. ساویو  روبرتو در این بازی زمینه ساز گل اول این تیم روی ضربه عثمان اندونگ بود و در نهایت نیز آسو رستم عراقی نیز توانست گل برتری و سرنوشت ساز تیمش را به نام خود کند تا آبی‌ها از این جدال دست پر خارج شوند.

امید علی نجفی مدیرعامل استقلال خوزستان که بعد از قبول مدیریت این باشگاه به دنبال حل بحران آن بود، در پنجره زمستانی یکی از بهترین نقل و انتقالات این باشگاه را رقم زد و با جذب نفرات خارجی تاثیرگذار و با قیمتی مناسب در حد بودجه باشگاه، توانست شرایط را کاملا به سود این تیم کند. استقلال خوزستان در نیم فصل دوم 11 امتیاز تا به اینجا که هفت هفته به پایان باقی مانده کسب کرده و این در حالیست که طی نیم فصل ابتدایی که سیروس پورموسوی بابت کمبود بازیکنان بارها گلایه خود را اعلام کرده بود، تنها موفق به کسب 7 امتیاز طی 15 بازی شده بود.

روند استقلال خوزستان هرچند آنها را اکنون در رده چهاردهم جدول نشان می‌دهد اما امیدوارکننده برای دستیابی به امتیاز بقا است و آنها این هفته در سیرجان اما کار سختی مقابل گل گهر خواهند داشت. تیمی که در نیم فصل اول و در بازی رفت یکی از جنجالی‌ترین صحنه‌های داور مقابل آنها برای آبی‌ها شکل گرفت و در شرایطی که این تیم موفق به ثبت گل برتری خود شده بود، مشخص نشد داور چرا آن را مردود کرد تا دو امتیاز حساس از تیم سیروس پورموسوی در این بازی کسر شود.

اکنون پورموسوی با شاگردان با انگیزه خود مهیای این جدال حساس در سیرجان شده و باید دید در نهایت چه شرایطی برابر تیم مارینوس اوزونیدیس پشت سر خواهد گذاشت.

دیگر خبرها

  • جام ملت‌های آسیا محل جدال مربیان و سبک‌هاست
  • محصول خارجی استقلال خوزستان برای گل سرنوشت ساز
  • شایعه محال؛ افسانه عجیب راه دادن مربیان سرخابی به پرسپولیس و استقلال
  • زاهدان میزبان اولین رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی کشور
  • چرا باید کاپیتان استقلال را محروم کنند؟ | پرسپولیس زنگ خطر را برای نکونام به صدا درآورده است
  • استقلال هم مثل پرسپولیس معامله کرد
  • مربی استقلال: همین مانده رجاییان اخلاق حرفه‌ای را به نکونام یاد دهد!
  • افشاگری مربی تیم ملی بعد از جدایی: برای المپیک تن به هرکاری نمی‌دهم
  • لشگری: مربی نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
  • اعتراض ایرالکو: استقلال باید دقیقه 3 اخراجی می‌داد