Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@22:41:43 GMT

بیش از ۱۵۸ میلیون دلار کالا از گمرک‌های فارس صادر شد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۸۱۸۶

بیش از ۱۵۸ میلیون دلار کالا از گمرک‌های فارس صادر شد

این کالاها به کشورهای عراق، افغانستان، امارات متحده عربی، آلمان، قطر، روسیه، کویت، ترکیه و عمان صادر شده است.

خداداد رحیمی مدیرکل گمرک های فارس سه‌شنبه اعلام کرد: کالاهای صادراتی پنج ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۱۰ درصد کاهش و از لحاظ ارزش ارزی ۵۰ درصد افزایش داشته است.

او  در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: کالاها و محصولاتی مانند فرآورده‌های لبنی، رب گوجه‌فرنگی، عصاره و پودر شیرین‌بیان، اوره، دستگاه‌های مبدل حرارتی، آرد گندم، ماهی، میگو و لوله فایبرگلاس بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در پنج ماه گذشته در بین کالاهای صادراتی استان، اوره از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۱۹۰ درصد و ۵۷۶ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد که از دلایل عمده آن می توان به کیفیت محصول و بازاریابی مناسب تجار و بازرگانان استان فارس بخصوص در کشورهای حاشیه خلیج فارس اشاره کرد.

مدیر کل گمرک‌های استان فارس افزود: در پنج ماه امسال، ۶ هزار و ۷۳۹ تن کالا به ارزش ۴۸ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۹۸۳ دلار از طریق گمرک های این استان وارد کشور شده است.

 رحیمی ادامه داد: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ وزنی ۱۳ درصد کاهش و از لحاظ ارزش ۲۹ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: این کالاهای وارداتی مربوط به ۳۳ کشور از جمله چین، آلمان، کره جنوبی، امارات متحده عربی، ترکیه، ایتالیا، دانمارک، بلغارستان و انگلستان می‌شود.

مدیرکل گمرک‌های فارس، تعداد مسافران وارد شده به این استان ظرف پنج ماه امسال از طریق مرز هوایی را ۱۱۵ هزار و ۲۲۰ نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۷۷ هزار و ۷۹۹ نفر ایرانی و ۳۷ هزار و ۴۲۱ نفر نیز گردشگر خارجی بوده‌اند.

رحیمی افزود: همچنین در این مدت ۱۲۲ هزار و ۶۱۷ نفر از طریق مرز هوایی فارس از کشور خارج شدند که از این تعداد ۸۶ هزار و ۴۶۳ نفر ایرانی و ۳۶ هزار و ۱۵۴ نفر نیز خارجی بودند.

وی اظهار داشت: در پنج ماه امسال شهروندان استان فارس ۲۹۱ بسته کالاهای هدیه و سوغات به ارزش ۲ هزار و ۵۱ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کرده‌اند و ۲ هزار و ۹۳۳ بسته‌پستی به ارزش ۴۰ هزار و ۷۵۰ دلار به خارج از کشور ارسال کرده‌اند.

۶۱۲۲ /۱۸۷۶

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امارات متحده عربی دلار سوغات گمرک واردات قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۸۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۲۵ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۱۱ میلیارد ریال

به گزارش خبرگزاری مهر سردار رضا بنی‌اسدی‌فر فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا که برای بازدید از یگان‌های انتظامی به کرمان سفر کرده، ضمن ارزیابی اقدامات صورت گرفته در ایام نوروز، از جا به جایی ۶۵۱ هزار و ۱۲۹ مسافر در امنیت کامل خبر داد و گفت: تا کنون یک هزار و ۶۱۶ رام قطار این مسافران را به مقصد رسانیده، که پلیس راه آهن در این راستا با ارائه خدمات انتظامی به مسافران و تأمین امنیت مسیر قطارها و خطوط ریلی را برقرار کرده است.

وی ضمن قدردانی از اقدام‌های صورت گرفته در قرارگاه نوروزی، گفت: اقدامات نظام مند، هدفمند و دقیق با رویکرد کاهش سرقت‌ها و افزایش خدمات انتظامی به مسافران مثمر ثمر بوده و آمارهای ارائه شده بیانگر این مهم است.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا ادامه داد: سرمایه اجتماعی در ایجاد اقتدار و روان سازی مأموریت‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد که همراهی مردم با فراجا ریشه در سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به پلیس دارد که در حال افزایش است.

سردار بنی‌اسدی فر، اقدامات پلیس راه آهن کشور در حوزه پیشگیری اجتماعی و انتظامی را قابل توجه دانست و افزود: توزیع بروشور و پخش فیلم توصیه‌ها و هشدارها در ایستگاه‌های راه آهن در زمینه پیشگیری اجتماعی باعث ارتقا سرمایه اجتماعی پلیس و جلب مشارکت مردمی خواهد شد.

وی بیان کرد: بهره‌گیری از گشت‌های پیاده، خودرویی و موتوری، بدرقه و استقبال از مسافران و تأمین امنیت قطارهای مسافری در راستای پیشگیری انتظامی جای تقدیر دارد.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تصریح کرد: علاوه بر پیشگیری از جرم، توجه به تمهیدات امنیتی نیز باید جدی گرفته شود.

سردار بنی اسدی فر در پایان با اشاره به برخورد جدی با قاچاق کالا، خاطر نشان کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۲۵ فقره پرونده به ارزش ۱۱ میلیارد و ۳۶۴ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال تشکیل و به مرجع قضائی ارسال و در این رابطه ۲۱ نفر نیز دستگیر، که نسبت به مدت مشابه ۶۲ درصد رشد داشته است.

در این بازدید گزارش جامع و کاملی از کلیه اقدامات پلیس راه آهن کرمان در عرصه‌های مختلف انتظامی و فرهنگی در راستای تأمین امنیت مسافران که قطار را به عنوان وسیله سفر خود انتخاب کرده‌اند، ارائه شد.

کد خبر 6064717

دیگر خبرها

  • تشکیل ۲۵ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۱۱ میلیارد ریال
  • ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا
  • افزایش ۳۱ درصدی ارزش صادرات محصولات تولیدی آذربایجان غربی
  •  صادرات هزار و 489 میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان طی سال گذشته
  • بازدیداستاندار آذربایجان شرقی از انبار‌های اموال تملیکی استان
  • ارزش کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد به بیش از ۲۱ میلیون دلار رسید
  • نزدیک به ۲۳۳ میلیون دلار کالا از قم به کشور‌های مختلف جهان صادر شد