Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: باید قدر این مقطعی که درون آن هستیم را بدانیم و در جهت وحدت امت اسلامی تلاش داشته باشیم و این می تواند به عنوان یکی از وظایف مهم مداحان در کشور قلمداد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی شامگاه دیروز در همایش طلایه‌داران محرم با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم با قدرت همراه با صفا و صمیمیت پای آرمان های انقلاب ایستادگی کردند، گفت: ما وام دار شهدای انقلاب و مدافع حرم هستیم که ادامه راه و سیره آنها یک ضرورت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی امت اسلامی از هر کشور و با هر نژادی تمام قد علیه نظام استکباری ایستادگی می کند افزود: باید قدر این مقطعی که درون آن هستیم را بدانیم و در جهت وحدت امت اسلامی تلاش داشته باشیم و این می تواند به عنوان یکی از وظایف مهم مداحان در کشور قلمداد شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه هر استان به نوبت کنگره شهدا را اجرا می کند و در سال جاری استان مرکزی این توفیق را دارد که این رویداد مهم ملی و فرهنگی را برگزار کند بیان داشت: از پنج سال قبل ستاد بیشینه رزم در استان مرکزی متشکل از جمعی فرماندهان و یادگاران دفاع مقدس تشکیل شد که نهضت جمع آوری را آغاز کردیم.

وی ستاد کنگره را متشکل از ۱۲ کارگروه خواند و افزود: کارگروه اجرایی با محوریت اصلی جمع آوری بیش از ۲۰ هزار عنوان کتاب دفاع مقدس، راه اندازی سایت شهود که مرجع دفاع مقدس استان است و راه اندازی ۲ استودیو تخصصی دفاع مقدس از جمله کارهای برجسته این کارگروه است.

کریمی با اشاره به کارگروه عملیات و عمده فعالیت های آنها تشریح کرد: به کارگیری بیش از ۱۸ محقق و پژوهشگر دفاع مقدس، تصویب بیش از ۴۰ پروژه عملیاتی، تهیه بیش از ۵۳۰ مصاحبه تخصصی، تهیه ۳۰۷ جلد کتاب تخصصی از عملیات های دفاع مقدس و جمع آوری بیش از ۱۶ ترابایت اسناد دفاع مقدس از جمله کارهای شاخص این کارگروه بوده است.

وی به عمده فعالیت های کارگروه تبلیغات و هنری اشاره کرد و گفت: تهیه بیش از ۴ هزار ساعت مصاحبه از فرماندهان دوران دفاع مقدس، برگزاری همایش ۱۴ هزار نفری یاران انقلاب، اجرای بیش از ۲۲ برنامه با محوریت یک فرمانده یک مسجد، یک خاطره، تهیه بیش از ۴۰ مستند فاخر از سوژه های استان مرکزی و تشکیل دو گروه سرود چند هزار نفری از جمله کارهای برجسته این کارگروه بوده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه جمع آوری بیش از ۱۰۷۴۶ سند و تصویر و تهیه بیش از ۳۰ عنوان کتاب در خصوص نقش بانوان در دفاع مقدس از جمله فعالیت های عمده کمیته بانوان است افزود: همچنین در کارگروه تدوین و انتشار تدوین بیش از ۱۲۰ عنوان کتاب انجام شده که به زودی از همه آنها رونمایی خواهد شد.

وی کارگروه انقلاب اسلامی با تهیه سه عنوان کتاب و ۲۰ مستند از تاریخ شفاهی انقلاب را از دیگر فعالیت های ستاد کنگره خواند و گفت: همچنین در کارگروه ادارات و سازمان ها به نقش مجموعه نهادها و ادارات استان مرکزی در دفاع مقدس به طور ویژه پرداخته شده است.

کریمی با اشاره به اینکه در کارگروه تاریخ شفاهی بیش از ۲ هزار مصاحبه از اقشار مختلف جمع آوری شده افزود: همچنین در کارگروه آمار و اطلاعات تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر از آمار و اطلاعات دقیق شهدا، جانبازان، ایثارگران نیز جمع آوری شده که به صورت مرجع درآمده اند.

وی با بیان اینکه در کارگروه فرهنگ نامه شهدا ۲۲ جلد کتاب از ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی اطلاعات دقیق آنها جمع آوری شده گفت: همچنین در کارگروه جهاد مهندسی و رزم نقش یگان ها و جهاد سازندگی در ۸۰ پروژه دفاع مقدس جمع آوری شده که کارگروه اطلاعات و عملیات نیز از آخرین کارگروه های ذیل کنگره است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ستاد کنگره نقش ملی امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی را متشکل از هفت کمیته دانست و افزود: کار را با ۴ اجلاسیه شروع کردیم ولی با روحیه و آمادگی که دوستان و اطرافیان داشتند به ۱۲ اجلاسیه تخصصی رسیدیم.

وی با بیان اینکه تاکنون اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر در فراهان، اجلاسیه کارگری در ساوه، اجلاسیه مدافعان حرم در دلیجان، اجلاسیه فرهنگیان و اجلاسیه شهدای گمنام برگزار شده اند افزود: همچنین اجلاسیه پیشکسوتان جهاد و شهادت، اجلاسیه ورزشکاران، اجلاسیه نقش بهداری رزم و جامعه پزشکی، اجلاسیه نقش بانوان در دفاع مقدس، اجلاسیه دانشگاهیان و اجلاسیه نقش امام خمینی(ره) باقی مانده اند.

کریمی با اشاره به اینکه در هفته جاری دو اجلاسیه مهم ذیل کنگره شهدای استان برگزار خواهند شد گفت: اجلاسیه پیشکسوتان جهاد و شهادت نیروهای مسلح با همکاری معاونت بازنشستگان نیروهای مسلح در روز سه شنبه پنجم شهریور ماه در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی برگزار می شود.

وی در این خصوص ادامه داد: همچنین در روز پنجشنبه هفتم شهریور ماه اجلاسیه طلاب و روحانیت با محوریت شهید محلاتی توسط بسیج طلاب با هدایت و رهبری امام جمعه شهر محلات در مسجد القائم این شهرستان برگزار خواهد شد

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه اجلاسیه ورزشکاران در تاریخ ۱۴ شهریور ماه در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد ماه و اجلاسیه نقش بهداری رزم و جامعه پزشکی در تاریخ ۲۵ شهریور ماه برگزار می شوند گفت: همچنین اجلاسیه نقش بانوان در دفاع مقدس در ۲۷ شهریور ماه،اجلاسیه دانشگاهیان با مشارکت دانشگاه های استان و بسیج دانشجویی در هفتم مهر ماه و اجلاسیه نقش امام خمینی(ره) در هشتم و نهم مهر ماه در خمین برگزار خواهند شد.

وی اجلاسیه حضرت امام(ره) را مهمترین اجلاسیه تخصصی در ذیل کنگره دانست و افزود: امام در استان خودشان هم مظلوم و غریب هستند چراکه تاکنون به شخصیت امام خمینی(ره) پرداخته نشده و امروز یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری این است که به اصول و سیره امام بپردازیم تا در برابر انحرافات در امان بمانیم.

کریمی با بیان اینکه کلیه اجلاسیه ها مخاطب خاص دارند و به دلیل غنی شدن فعالیت ها و ماندگاری آنها کارهای ویژه ای در نظر گرفته شده گفت: در ذیل هر اجلاسیه بیش از صدها برنامه فرهنگی برگزار شده و مخاطب های مختلفی را درگیر به خود کرده اند و اجلاسیه ها صرف برگزاری یک مراسم معمولی نیستند بلکه کار کاملا تبیینی است.

وی با تأکید بر اینکه تأسیس قرارگاه حضرت امام(ره) با هدف استمرار کار تبیینی کنگره انجام شده افزود: یکی از کارویژه های این قرارگاه برگزاری اردوهای هفت اقلیم است که سایر استان ها از این ظرفیت استفاده می کنند و امروز بیش از ۱۲۰۰ استاد دانشگاه این مسیر را طی کرده اند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در پایان با بیان اینکه از کلیه مردم و به خصوص مداحان اهل بیت انتظار داریم که در کنگره شهدا به اندازه توان خود پای کار بیایند خاطر نشان کرد: تجلیل از شهدا و خانواده های آنها باید مردمی باشد چراکه ماندگاری آن بیشتر خواهد بود و ما این موضوع را از همه مردم استان انتظار داریم.

مداح پیشکسوت استان مرکزی:

عدم استفاده از جملات اغراق‌آمیز در دستور کار مداحان باشد

مداح برجسته استان گفت: متأسفانه برخی از کلمات و اصطلاحات اغراق‌آمیز که برخی از مداحان به کار می برند مناسب مراسمات مذهبی نیست و حتی برخی از جملات غیر قابل فهم می توانند آسیب های جدی وارد کنند و لذا مداحان عزیز باید بر روی محتوا بیشتر توجه داشته باشند.

به گزارش دیار آفتاب؛ علیرضا مرادی مداح برجسته استان مرکزی شامگاه امروز در همایش طلایه داران محرم با اشاره به اینکه یکی از اولویت های مهم جامعه مداحی ابتدا باید شناسایی آفت ها باشد گفت: این یک ضرورت است چراکه تا آفت ها شناسایی نشوند قطعا نمی توانیم در جهت رفع آنها اقدامی انجام دهیم و امروز به دلیل اینکه بتوانیم بر روی نسل جدید اثرگذاری داشته باشیم باید کلیه آفات ها را از میان برداریم.

وی استفاده از تجربیات مداحان پیشکسوت دوران دفاع مقدس را ضرورتی مهم خواند و افزود: جامعه مداحی چه قبل از انقلاب و چه در دروان دفاع مقدس زحمات زیادی کشیده اند و لذا باید از مداحان ارزشمندی که در آن دوران خوب درخشیدند بهره کافی را ببریم.

مداح پیشکسوت استان مرکزی داشتن روحیه معنویت رزمندگان را مهمترین عامل پیروزی در دفاع مقدس دانست و گفت: بخشی از این روحیه معنوی توسط مداحان انقلابی در جوانان ایجاد شده که باید قابل توجه باشد.

وی با تأکید بر اینکه امروز باید خروجی های مراسمات مذهبی محسن حججی ها باشد افزود: تربیت نیروهای انقلابی و دلسوز که از دل نسل جدید باید اتفاق بیفتد را نباید فراموش کرد و می توان از ظرفیت های گسترده محفل هیهات در این جهت استفاده کرد.

وی با انتقاد از کسانی که در مراسمات از تحریکات مذهبی استفاده می کنند گفت: متأسفانه برخی از کلمات و اصطلاحات اغراق آمیز که برخی به کار می برند مناسب مراسمات مذهبی نیست و حتی برخی از جملات غیر قابل فهم می توانند آسیب های جدی وارد کنند و لذا مداحان عزیز باید بر روی محتوا بیشتر توجه داشته باشند.

مرادی تشکیل جریان سازی درست مداحی را از مهمترین اولویت های جامعه مداحی دانست و افزود: امروز همه و به خصوص پیشکسوتان وظیفه دارند این جریان مذهبی که نیاز آن به شدت احساس می شود را در جامعه تشکیل دهند.

مداح برجسته استان با بیان اینکه همه باید عاقبت بخیری را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم بیان داشت: جریان عاشورا یک درس بزرگ است چراکه اگر کارهایمان خروجی و نتیجه موثری نداشته باشد خدای ناکرده عمرمان را تباه کرده ایم و لذا اینجاست که عاقبت بخیری اهمیت پیدا می کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۸۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، همایش بزرگ تبینی با عنوان"همپای طوفان" در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

این مراسم به مناسبت بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار سیدمحمد حجازی، سردار زاهدی، عروج همرزم شهیدان و فرمانده دلاور دفاع مقدس حاج محمد کیانی(جمعه علی) و سالروز تأسیس سپاه، شکست آمریکا در واقعه طبس و شکست رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق، با سخنرانی سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار گردید

.سردار غلامرضا سلیمانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای راه قدس و فرمانده دوران دفاع مقدس حاج محمد کیانی، اظهار کرد: ما شاهد ۴۵ سال کارنامه درخشان و بی وقفه و خالی از تزلزل و سستی از این جانباز رشید اسلام (حاج محمد کیانی) هستیم.

وی، افزود: در زمانی که انقلاب دوران تثبیت خود را طی می کرد و گروهکهای مخالف ووابسته به خارج مشغول فعالیت بودند، این مبارز و مجاهد حضور گسترده ای برای مقابله با این عناصر داشت.

رئیس سازمان بسیج مستضفین خاطرنشان کرد: حاج جمعه علی(محمد) کیانی خیل عظیمی از رزمندگان را که در جنگ هشت ساله در جبهه حضور یافتند، تربیت کرد و بی وقفه در میدان نبرد حضور داشت و ایشان ۲ بار گردان خودشان را از هورالعظیم عبور دادند و ۲ هفته در مقابل دشمن ایستادگی کردند وبا عبور از اروند به مدت ۱۰ شبانه روز در مقابل بیش از ۳۰ حمله دشمن ایستادگی کرد.

وی، خاطرنشان کرد: در عملیات کربلای ۴ به کمک رزمندگان این عملیات شتافت و در کربلای ۵ خودشان را به مقر لشگر زرهی ۱۰ عراق که بسیار مجهز بود رساند و با آنها به پیکار و مقابله پرداخت.

سردار سلیمانی تصریح کرد: در خطوط پدافندی که مسئولین آن با حاج محمد کیانی بود، هیچ وقت شکست نخوردیم و همیشه در مقابل دشمن ایستادگی می کرد و به پیروزی می رسید.

یادگار دوران دفاع مقدس افزود: تربیت کادر برای دفاع مقدس یکی از شاخص ترین ویژگی های حاج محمد کیانی بود که ایشان دراین زمینه کارنامه درخشانی داشتند.

وی، آموزش نظامی به رزمندگان، را ازدیگر خدمات حاج محمد کیانی برشمرد و گفت: گردان تحت مسئولیت ایشان همیشه گردان خط شکن بود و سخت ترین مأموریت ها را قبول و به پایان می رساندند.

سردار سلیمانی، همراهی رزمندگان اصفهان و چهارمحال و بختیاری با هم در دوران دفاع مقدس را یادآوری کرد و افزود: یکی از افرادی که برای تشکیل تیپ ۴۴ قمربنی هاشم علیه السلام و استقلال آن از استان اصفهان نقش بسیار بسزایی داشت، حاج محمد کیانی بود.

وی، تصریح کرد: حاج محمد کیانی با اتمام جنگ، مجاهدتهایش بیشتر شد و با حضور در مناطق عملیاتی غرب و شمالغرب کشور و همچنین حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشور بعنوان یک خادم بسیار بزرگ در استان چهارمحال و بختیاری بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، بنیانگذاری مسجد فاطمه الزهرا سلام الله علیها در محله میرآباد شهرکرد، راه اندازی پایگاه بسیج و موکب های اربعین حسینی و بحث روایت گری در مناطق عملیاتی کشور را از دیگر خدمات این جانباز سرافراز دفاع مقدس برشمرد.

سردار سلیمانی گفت: ایشان هیچ وقت از ولایت فاصله نگرفت و سرباز ولایت مدار و فرمانده فداکار و شهید زنده بود که در سومین هفته شهادت حاج علی (محمدرضا) زاهدی به فرمانده خودش پیوست که راه روشن ایشان پررهرو باد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با اشاره به بحث غزه، اظهار کرد: مردم غزه با الگوگیری از شهیدان حجازی، زاهدی و ...، این مجاهدت ها را انجام می دهند.

وی، افزود: حاج محمد کیانی از جمله افرادی بود که در لشگر قمربنی هاشم علیه السلام به تربیت رزمندگان لبنانی پرداختند.

سردار سلیمانی، گفت: در بحث غزه و فلسطین تاکنون ۶۵ قتل عام گسترده در سرزمین های اشغالی ثبت شده است که این رفتار وحشیانه رژیم کودک کش صهیونیستی را نشان می دهد.

وی، آدمکشی و اشغالگری را ثبت شده در کارنامه رژیم صهیونیستی دانست و افزود: مردم فلسطین همواره در میدان بودند؛ اما کسی از آنها حمایت نمی کرد؛ اما با پیروزی انقلاب اسلامی یک موج جدیدی در جبهه های مقاومت و سرزمین های اشغالی بوجود آمد و قدرت و تعالی پیدا کردند.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: امروز جبهه مقاومت بعنوان یک قدرت مجهز در مقابل اشغالگران مطرح شده است و از یمن تا لبنان و سوریه و عراق و ... آمادگی دارند در مقابل استکبار جهانی به صحنه بیایند.

رئیس سازمان بسیج تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است که در طول ۴۵ سال، ملت بزرگ ایران به آن قدرت الهی دست پیدا کرده اند که از یک برنامه ریزی دقیق تاکتیکی و راهبردی و تحول آفرین و آینده ساز برخوردار باشیم ـ

وی، تأکید کرد: آینده جهان از شب عملیات وعده صادق تغییر کرد و مسیر جدیدی پیش روی جهانیان باز شد.
این مقام مسئول، طوفان الاقصی را به تعبیر رهبر معظم انقلاب، یک شکست غیرقابل ترمیم برای رژیم صهیونیستی خواند و گفت: بسیاری از ساکنان سرزمین های اشغالی با عملیات طوفان الاقصی در حال خارج شدن از این سرزمین های اشغالی هستند و عملیات وعده صادق این روند را در مرحله جدیدی قرار داد.

سردار سلیمانی افزود: دوست ودشمن اذعان کردند که اسرائیل شکست خورده و نمی تواند به موقعیت قبلی خود برگردد و نتوانستند با غوغای رسانه ای دستاوردهای عظیم این عملیات را کوچک نشان دهند.

وی گفت: همه اذعان دارند پیامدهای راهبردی این عملیات در آینده ای نه چندان دور مشخص خواهد شد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: حضرت آقا در دیدار با فرماندهان نظامی فرمودند وعده های خدا نزدیک است و باور داشته باشید و ان شاءالله این وعده ها تحقق می یابد.

وی با تقدیر از برگزاری جلسات جهاد تبیین در استان چهارمحال و بختیاری، این گونه جلسات را بسیار عالی و مفید و راهگشا دانست و گفت: ان شاءالله مجموعه سپاه و بسیج بعنوان خادمان مردم در صحنه حاضر خواهند بود و به کمک و یاری مردم خواهند پرداخت.

گفتی است؛ قرائت قرآن، اجرای سرود، مداحی، شعرخوانی و رونمایی از تصویر نقاشی شده از چهره فرمانده دلاور و جانباز سرافراز دفاع مقدس حاج محمد کیانی از دیگر برنامه های این همایش تبیین در مصلی بزرگ امام خمینی(رحمت الله علیه) شهرکرد با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898516

دیگر خبرها

  • همه اقوام کشور با وحدت کامل برای اقتدار نظام اسلامی شجاعانه ایستاده‌اند
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود