Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم گفت: از ابتدای تابستان تاکنون حدود هزار تقاضا از سوی وزارتخانه ها و سازمان ها برای دوره های فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی ارسال شده است. ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم محمد سعید سیف مدیر کل ارتباط با صنعت وزارت علوم با اشاره به ارسال درخواست های جدید برای فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی از سوی صنایع، وزارتخانه ها و شرکت های خصوصی اظهار کرد: اخیرا 105 موضوع و محور از سوی اتاق بازگانی، صنایع معاون و کشاورزی، وزارت صنعت برای ما فرستاده شده است و به صورت مستمر ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل ارتباط با صنعت وزارت علوم با اعلام اینکه از ابتدای تابستان تاکنون حدود هزار تقاضا برای وزارت علوم ارسال شده است، افزود: این موضوعات و درخواست ها را به دانشگاه ها اعلام کرده ایم تا اعضای هیات علمی در صورت تمایل در محل مورد نظر حضور یابند.

سیف با اشاره به اینکه اغلب این درخواست ها در حوزه مهندسی، علوم انسانی، کشاورزی و هنر اعلام شده است، گفت: بیشترین تقاضا از سوی وزارت نیرو، وزرات صنعت و نفت بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از دانشگاه ها برای اجرایی کردن این دوره های فرصت مطالعاتی پیگیر هستند و حتی اخیرا برخی اعضا در بعضی وزارتخانه ها مشغول شده اند.

نماینده مجلس:وزارت علوم به دنبال حل مشکل دانشجویان دکتری باشدعضو کمیسیون آموزش مجلس: وزارت علوم در وضعیت دانشگاه‌ها تجدیدنظر کندتسهیلات وزارت علوم برای ماندگاری اعضای هیئت علمی جوان

سیف با اشاره به اینکه طبیعتا نمی توانیم جوابگوی این تعداد درخواست باشیم، گفت: از طرف دیگر برخی از مکان هایی که قرار است اساتید به آنجا بروند، مناسب نیستند و یا بعضا امکانات مفیدی ندارند. وزارتخانه ها، سازمان ها و شرکت ها باید حداقل هایی را برای حضور اعضای هیات علمی فراهم کنند.

مدیر کل ارتباط با صنعت وزارت علوم اضافه کرد: دوره فرصت مطالعاتی از 3 ماه تا یکسال است که به صورت تمام وقت و یا پاره وقت اجرا می شود.  

سیف با بیان اینکه دانشگاه ها باید خودشان مزایای حضور در صنعت و جامعه را پیش بینی کنند، گفت: وزارت علوم پیشنهاد ارتقا و افزایش پایه حقوق را به عنوان تشویق پیشنهاد داده است.

انتهای پیام/

R1541/P/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت علوم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت علوم وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرایند جذب خویشاوندان اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها تغییر کرد

به گزارش خبرنگار مهر، مصوبه جدید مرکز جذب وزارت علوم توسط محمد خلج امیرحسینی رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی این وزارتخانه به روسای هیات های اجرایی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مراکزآموزش عالی ابلاغ شد که به شرح زیر است:

احتراما ضـمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و نیز فرا رسـیدن عیـد سـعید نوروز، به اسـتحضار می رساند که هیات مرکزی جذب مصوبه «تعارض منافع» را در جلسه۴۷۷ مورخ۱۴۰۲.۱۲.۲۳ به شرح ذیل مصوب کرد:

۱- اگر پس از مرحله غربالگری در یک رشـته تحصیلی، یکی از متقاضیان جذب هیات علمی دارای نسـبت نسبی یا سببی درجه اول بـا برخی اعضاء هیات علمی دانشـکده (پژوهشـگاه یا موسـسه)، کارگروه توانایی علمی، کارگروه صلاحیت عمومی، هیأت اجرایی جذب و یا هیأت رئیسه دانشـگاه باشـد، موضوع می بایستی توسط دبیر هیات اجرایی جـذب (یا رئیس موسـسات فاقدهیات اجرایی مسـتقل) به مرکز جذب اطلاع داده شود. سـپس فرایند جذب تمامی متقاضـیان آن رشته تحصیلی به تشخیص مرکز جذب به یکی از دوشیوه زیر طی خواهد شد.

الف- پرونده تمامی متقاضـیان توسط مرکز جذب به یک دانشگاه دیگر برای طی تمامی فرایند جذب ارجاع می شود.

ب- دو نماینده متخصص در رشـته مربـوطه از طرف مرکز جـذب برای حضـور بـاحـق رای درکـارگروه توانـائی علمی شـرکت می کند. اگر متقاضـی مـذکورجزو سه رقیب برتر شود، این دونماینده باحق رای درجلسه هیات اجرایی جذب نیزشـرکت می نمایند. عضو منسوب حق شـرکت درجلسه مربوطه را نـدارد و تاییـدصـحت وسـلامت تمامی فراینـدجذب توسط نمایندگان مرکزجذب ضروری است.

۲- عدم حضور استاد راهنمای مقاطع کارشناسـی ارشـد و دکترای متقاضـی جذب درجلسات کارگروه توانائی علمی، کارگروه صلاحیت عمومی و هیأت اجرایی جذب لازم و کافی است.

۳- عـدم حضور عضو جلسـات کارگروه توانائی علمی، کارگروه صـلاحیت عمومی و یا هیأت اجرایی جـذب برای بررسـی پرونده تبدیل وضعیت استخدامی خود یـا یکی از خویشاونـدان نسـبی یا سببی درجه اول خود درجلسات مربوطه لازم و کافی است.

بـدیهی است این مصوبه، جایگزین مصوبات قبلی هیات مرکزی در مورد تعارض منافع بوده و برای تمامی پرونده های جذب که به مرحله مصاحبه علمی نرسیده اند اعمال می شود.

کد خبر 6058120

دیگر خبرها

  • فرایند جذب خویشاوندان اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها تغییر کرد
  • فرایند جذب خویشاوندان اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها تغییر کرد
  • تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی به همت دانشگاه علوم پزشکی قم
  • فراز و فرودهای آموزش عالی در سالی که گذشت
  • «سرپرست مدیریت امور اجتماعی» دانشگاه علامه منصوب شد
  • مرکز بهداشت دانشگاه سمنان قطب مطالعاتی وزارت علوم شد
  • سرپرست مدیریت امور اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی منصوب شد
  • ابلاغ آیین نامه‌های ارتقای اعضای هیات علمی و جهش علمی اوایل ۱۴۰۳
  • آیین نامه های ارتقای اعضای هیئت علمی و جهش علمی به زودی ابلاغ می شود
  • ابلاغ آیین نامه های ارتقای اعضای هیات علمی و جهش علمی اوایل ۱۴۰۳