Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@21:54:51 GMT

واگذاری تلفن ثابت بر بستر فیبر نوری در جم آغاز شد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۸۸۷۴

واگذاری تلفن ثابت بر بستر فیبر نوری در جم آغاز شد

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر در آئین یاد شده گفت: این طرح از مصوبه‌های سفر وزیر ارتباطات به استان بوشهر است که با هدف ارائه خدمات اجتماعی یکسان در همه شهرستان‌ها در دست اجراست.

علی سملیان افزود: در شهرستان جم نیز با اجرای ۱۶ کیلومتر فیبر نوری در سطح شهر برای سه هزار مشترک، تلفن ثابت و اینترنت در قالب پروژه اف.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تی.تی.اچ (فیبر نوری تا درب منازل) امکانات مهیا شده است.

وی ادامه داد: پروژه اف.تی.تی.اچ شهر جم با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال در شهر جم به اتمام رسیده و هزینه واگذاری آن نیز مانند تلفن ثابت است.

سملیان بیان کرد: این سرویس قابلیت ارائه پهنای باند به مشترک تا ۵۰ مگابیت بر ثانیه را دارد که در گذشته  تنها مختص مشترکان اداری و سازمان‌ها بود ولی امروزه تحول سریع و رو به رشد سرویس‌های ارتباطی موجب گرایش شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی به استفاده از فنّاوری جدید و پرسرعت برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان خود شده است.

وی ادامه داد: بستر سیم مسی به دلیل داشتن محدودیت‌های فراوان ازجمله محدودیت فاصله و هزینه بالای اجرایی و نگهداری، گزینه مناسب برای این روند رو به رشد به نظر نمی‌رسد به همین دلیل رویکرد جدید و اولویت شرکت‌های مخابراتی استفاده از فیبر نوری تا چند متری سرویس‌ گیرنده است.

سملیان افزود: فناوری فیبر نوری، با پهنای باند بالا فرصتی استثنایی برای ارائه خدمات و کاربردهای جدید ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: سرویس‌هایی که بر بستر این فناوری ارائه می‌شوند می‌توانند کیفیت زندگی ما را به نحو چشمگیری ارتقا داده و کاربران نیز با استفاده از این فرصت می‌توانند در مسیر اشتغال و درآمد شخصی خود تحول بزرگی ایجاد کنند.

سملیان همچنین از اتمام فاز یک این پروژه در شهر ریز از توابع شهرستان جم آغاز عملیات اجرایی به طول پنج کیلومتر در آینده نزدیک خبر داد.

۷۲۱۲/۶۰۴۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشتغال تلفن درآمد فیبر نوری قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۸۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه فیبرنوری راه‌حل مشکلات ارتباطات کشور است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، عیسی زارع پور در جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها را یکی از مهمترین پروژه‌های ارتباطی دولت سیزدهم دانست و گفت: پس از مشورت با متخصصان و فعالان صنعت ارتباطات کشور، به این نتیجه رسیدیم که تنها راه حل ریشه‌ای مشکل ارتباطات کشور، پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهاست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه پروژه فیبر نوری می‌تواند هم ارتباطات ثابت و هم ارتباطات سیار و همراه را توسعه دهد، افزود:   این پروژه به شکل اساسی و ریشه‌ای می‌تواند مشکلات و اختلالاتی که باعث نارضایتی مردم و کاربران می‌شود را به شکل ریشه‌ای رفع و ارتباطات کشور را تا دهه‌های آینده بیمه کند.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه این کار سخت را از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ آغاز کردیم و برای تسریع آن قوانین و مقررات لازم تصویب و منابع آن تامین شد، گفت: دولت سیزدهم عزم خود را جزم کرده است که تا پایان دولت، کل شهر‌های کشور را تحت پوشش فیبر نوری قرار دهد.
وی افزود: در این پروژه بر اساس داشبوردی که به منظور ارایه گزارش آنلاین در معرض دید و قضاوت عمومی قرار گرفته (iranfttx.ir) تا امروز بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته اند و به کاربران سرعت‌های هزار مگابیتی ارائه  شده است.
زارع پور با بیان اینکه تلاش می‌کنیم که عدد کنونی پوشش را تا پایان سال دو برابر کنیم، گفت: یک اتفاق خوب دیگر در راستای تصویب قوانین توسعه پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها این بود که بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه باید سالی ۴ میلیون خانوار را به فیبرنوری متصل کنیم.
وی افزود: بنابراین امسال غیر از اینکه برای افزایش «پوشش» تلاش می‌کنیم، به طور جدی «نهضت اتصال» را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه حتما برای این کار بزرگ از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می‌کنیم، اظهار امیدواری کرد: تا ملحق شدن سه اپراتور به پروژه و افزایش تعداد اپراتور‌ها به ۱۰ اپراتور، بتوانیم بهترین سرویس‌ها را در اختیار مردم قرار دهیم.
در پایان این مراسم، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات موسوم به (UNSP) به سه اپراتور مخابرات ایران، رایتل و مبین نت با هدف توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها توسط وزیر ارتباطات اعطا شد تا به ترتیب مخابرات ایران متعهد به ایجاد ۷ میلیون، مبین نت ۳ میلیون و شرکت رایتل ۲ میلیون پوشش خانوار در پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها شوند.
پیش از سخنان وزیر ارتباطات نیز مدیران سه اپراتور ابراز امیدواری کردند تا با عمل به تعهدات خود، سرویس‌هایی شایسته مردم کشورمان را تامین کنند.

دیگر خبرها

  • تلفن ثابت سازمانی
  • پروژه فیبر نوری در بوشهر ۴۰ درصد پیشرفت دارد
  • اخذ تصمیمات مهم برای تسریع در اجرایی پروژه فیبر نوری استان بوشهر
  • اتصال۲۲ هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه
  • رایتل پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی را دریافت کرد
  • برخورداری مردم روستای گناوه لری گچساران از اینترنت پرسرعت
  • طرح توسعه شبکه فیبر نوری در سیستان و بلوچستان
  • ارتقاء زیرساخت‌های مخابراتی برای ۱۲۰۰ مشترک بلوار ۱۷ شهریور سمنان
  • پروژه فیبرنوری راه‌حل مشکلات ارتباطات کشور است
  • آغاز نهضت فیبرکشی در خراسان جنوبی/نسل ۵ اینترنت به استان می آید؟