Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سعیدرضا عاملی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره آخرین وضعیت بررسی این سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: این شورا در چند مرحله اقداماتی انجام داده است.
وی افزود: با حضور من در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، روی این رویکردی که ذی نفعان باید در تدوین سند یادشده دخالت داشته باشند، کار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این سند برای بازنگری در اختیار وزارتخانه های آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت تا نظرات خود را درباره آن اعلام کنند.
عاملی خاطرنشان کرد: علاوه بر این وزارتخانه ها، معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری هم نظرات خود را در مورد سند ملی سلامت جنسی ارائه داد و نظرات شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در مورد این سند اعمال شد.
وی درباره زمان بررسی این سند در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: بعد از پایان بررسی سند حجاب و عفاف در شورای عالی انقلاب فرهنگی، سند مذکور در دستور جلسه بعدی این شورا قرار می گیرد.
مهدی نویدادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش پیش از این در گفت و گو با ایرنا در این رابطه اظهار کرد: پیش نویس طرح تربیت جنسی دانش آموزان تنظیم شده و در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه این طرح سیاستی برای همه دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش است، افزود: این طرح با مشارکت همه دستگاه های مرتبط از جمله آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، کمیسیون حوزوی شورای عالی انقلاب و فرهنگی، معاونت امور زنان ریاست جمهوری و برخی دیگر از دستگاه ها تنظیم شده است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: در این پیش نویس طرح تربیت جنسی به فرصت ها و تهدیدهای آموزش جنسی به دانش آموزان پرداخته شده که به عنوان یک ضرورت و پدیده اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.
نوید ادهم با اشاره به اینکه طرح تربیت جنسی برای دختران و پسران در قالب و قواعد خاص خود مطرح است، خاطر نشان کرد: این طرح براساس هویت اسلامی و ایرانی تنظیم شده و مراجع ذیصلاح از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی این طرح را مورد ارزیابی قرار می دهند.
وی اضافه کرد: تا زمانی که این طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب نرسد بهتر است در مورد جزئیات آن مطلبی منتشر شود زیرا به طور طبیعی هر طرح در تصویب نهایی، با تغییراتی همراه خواهد بود که طرح تربیت جنسی دانش آموزان نیز از این قاعده مستثنی نیست و پس از تصویب تمامی جزئیات و جوانب آن تشریح می شود.
به نظر می‌رسد غفلت از تربیت جنسی دانش آموزان در شرایطی که خانواده ها نیز توان پاسخگویی به سوالات و ارائه آگاهی درست به فرزندان خود را در این رابطه ندارند، تهدیدهای بسیاری را به دنبال دارد از این رو شاید مناسب ترین مکانی که برای هرگونه آموزش و اطلاع رسانی می تواند به این موضوع بپردازد همانا مدارس و فضاهای آموزشی باشند./

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید سعیدرضا عاملی وزارت آموزش و پرورش شورای عالی انقلاب فرهنگی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۰۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» در شورای انقلاب فرهنگی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۴۰۳ که عصر امروز سه‌شنبه به ریاست حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، گزارش عملکرد یک‌ساله شورای انقلاب فرهنگی از جمله ۹۹ مصوبه این شورا در سال گذشته در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی، تعلیم و تربیت و علم و فناوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین «واگذاری تنظیم بازار کسب‌وکارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و «واگذاری مأموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران به دانشگاه تهران» از جمله مصوبات جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

در این جلسه مباحث مفصلی نیز درباره موضوع عفاف و حجاب مطرح و بر ضرورت اقناع‌سازی، ‌ رفع شبهات نسل جوان و تبیین اهمیت موضوع در کنار الزام به رعایت قانون در این زمینه به‌ویژه در ادارات دولتی و همچنین اجرای وظایف دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی در حوزه عفاف و حجاب تأکید شد.

در همین راستا مقرر شد دستگاه‌های مسئول در حوزه عفاف و حجاب تا هفته آینده برنامه‌های اجرایی، ‌ ایجابی و فرهنگی خود را که در حوزه وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، ‌ جهت بررسی و تصویب به دبیرخانه این شورا ارائه نمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حکمرانی در سلامت باید با حضور ذی‌نفعان طراحی شود/ سیاستگذاری با حضور متخصصان صورت می‌گیرد
  • انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • با مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی ممکن شد
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» تصویب شد
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • دانش‌آموزان در ۴ درس امتحان نهایی می‌توانند تک ماده کنند
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش اسلامی- ایرانی
  • تصویب سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» در شورای انقلاب فرهنگی