Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضوانی جلال گفت: سطح زیر کشت کلزا در استان همدان ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار است که حمایت ویژه از کشت این محصول با توجه به مزایا و ارزش منحصر به فردش در اولویت کار است.

«منصور رضوانی جلال» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت:موضوع توسعه دانه های روغنی در سند توسعه راهبردی مورد توجه است و این امر مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه وابسته بودن ما به کلزار از سایر کشورها به 85 درصد رسیده است، افزود:  افزایش کشت دانه های روغنی می تواند منجر به خوداتکایی کشور در این زمینه شود.

 

وی  اشاره به اهمیت افزایش کشت دانه های روغنی که از سوی وزارتخانه در این حوزه، مقرر شده است، عنوان کرد: سطح زیر کشت کلزا امسال 3 هزار و 200 هکتار بود  که باید این مقدار به حداقل 20 هزار هکتار افزایش یابد.

 

وی اظهار داشت: تا کنون نزدیک به 6 هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شده و کل مبلغ آن که نزدیک 20 میلیون تومان بوده است، پرداخت شده است.

 

رضوانی جلال  گفت: از مزایای کشت کلزا و تنوع کشت در زمین های کشاورزی به صورت، گندم و کلزا، افزایش بهره وری در تولید گندم را به همراه خواهد داشت.

 

وی گفت: کشاورزان  گندمکار یک سال در میان دانه‌های روغنی را جایگزین گندم کنند در تناوب با گندم و جو آبی قرار دهند که این اقدام سبب بارورتر شدن زمین و افزایش عملکرد تولید می‌شود.

 

 

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت عید غدیر مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد قم جشن های دهه کرامت کانون های مساجد شبستان یزد حمایت کشاورزان توسعه کشت کلزا استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۱۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: خرید تضمینی گندم در این استان در دولت سیزدهم رشد چشم‌گیری داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ دوشنبه سوم اردیبهشت _در کارگروه خرید تضمینی گندم سال زارعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ استان خراسان جنوبی اظهار کرد: براساس نیاز و پیش‌بینی‌های صورت گرفته ۱۷ مرکز خرید تضمینی گندم از کشاورزان در استان فعال خواهد شد.

وی افزود: از این مراکز ۱۵ مرکز دولتی و دو مرکز خصوصی است که کار خرید گندم از کشاورزان استان را بر عهده خواهند داشت.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: فرآیند خرید تضمینی گندم در استان از بیستم اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پایان شهریور سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برای سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و گندم مرغوب نیز هر کیلوگرم تا ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است، تصریح کرد: با توجه به میزان سطح زیر کشت و اعلام‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود در فصل زراعی جاری بیش از ۲۰ هزار تن گندم توسط کشاورزان تحویل مراکز خرید تضمینی گندم در استان شود.

جعفری با اشاره به افزایش کیفیت تحویلی گندم در دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: افت مفید گندم از ۲.۲ در سال ۱۴۰۰ به ۱.۲۳ درصد در سال گذشته رسیده است.

وی با اشاره به افزایش خرید تضمینی گندم در دولت سیزدهم گفت: مقدار خرید تضمینی گندم از دو هزار و ۸۳۴ تن در سال ۱۴۰۰ با حمایت دولت به ۱۸ هزار و ۷۹۴ تن در سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی ادامه داد: تعداد کشاورزان خرید تضمینی گندم از ۴۴۷ نفر در سال ۱۴۰۰ به سه هزار و ۶۱۲ نفر در سال گذشته رسیده است.

کد خبر 746857

دیگر خبرها

  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • برداشت ۱۹ هزار تن کلزا در دهلران
  • ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل