Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@19:40:07 GMT

وقتی ارتباط بین سوژه و ابژه به چالش کشیده می شود

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۱۲۷۸۷

وقتی ارتباط بین سوژه و ابژه به چالش کشیده می شود

فرزانه وزیری با بهره از رسانه های گوناگوني که در طول نمایشگاه تغییر می کنند، مخاطبانش را دعوت می کند تا با دستورالعمل های ارائه شده توسط وی ارتباط برقرار کنند. در واقع این هنرمند ارتباط بین سوژه و ابژه را به چالش می کشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نمایشگاه آثار «فرزانه وزیری‌ تبار» با عنوان «فرزانه فرم را دنبال می‌کند»  از 1 تا 13 شهریور در گالری شیرین برپاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«فرزانه وزیری‌ تبار» در استیتمنت  نمایشگاه «فرزانه فرم را دنبال می‌کند» می گوید: بر اساس یکی از اشعار معروف مدرنیستی به این معنا که فرم تابع عملکرد است که بعدا  توسط طراحان پست مدرن با به كارگيري عبارت فرم ناکامی را دنبال می‌کند مورد نقد قرار می‌گیرد. هنرمند به عنوان آخرین تعریف، فرم از فرزانه پیروی می‌کند را ارائه می‌دهد هنرمند از طریق رسانه های گوناگوني که در طول نمایشگاه تغییر می کنند، مخاطبانش را دعوت می کند تا با دستورالعمل های ارائه شده توسط وی ارتباط برقرار کنند. با نشان دادن اینکه چگونه شکل ها در هر تعامل تجسم یا تغییر شکل می یابند، هنرمند ارتباط بین سوژه و ابژه را به چالش می کشد. عناصری مانند زمان، حجم، اندازه، و سطح و یا ترکیبی از آن ها، در هر لحظه ممکن است تغییر کند. ازآنجا که تفسیر اصلی اصطلاح بر این فرض  بنا نهاده شده بود که هر دو فرم و عملکرد، مفاهیم واضح و تعریف شده بودند، هنرمند تفکر مدرنیستی را برای حضوري تعریف می کند كه از طريق فردگرایی تعریف شده است.

 

 

«فرزانه وزیری تبار» متولد سال 1366 در شهر یزد است. وی دیپلم نقاشی خود را از مدرسه هنرهای تجسمی یزد و لیسانس مجسمه سازی و کارشناسی ارشد رشته پژوهش هنر از دانشگاه تهران گرفته است. وی هم اکنون دردوره ی تخصصی هنرهای عمومی و استراتژی های جدید هنری در دانشگاه باوهاوس وایمار در کشور آلمان مشغول به تحصیل می باشد. وی در نمایشگاه های انفرادی و گروهی شرکت کرده و جوایز ملی و بین المللی را در زمینه مجسمه سازی ، نصب و کارتون کسب کرده است.

 

نمایشگاه آثار حجم، ویدئو و چیدمان فرزانه وزیری‌تبار با نام «فرزانه فرم را دنبال می‌کند» از 1 تا 13 شهریور در گالری شیرین برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به آدرس خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه 13 شماره 5 مراجعه کنند.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه خبرگزاری شبستان هفته دولت ماه محرم قم شیراز گالری شیرین نمایشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۲۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) دعا کردن ابراهیم رئیسی در کاخ نخست وزیری پاکستان

 رئیس جمهور در آغاز سفر ۲ روزه خود به پاکستان، در محل کاخ نخست وزیری این کشور به شکل رسمی از سوی شهباز شریف مورد استقبال قرار گرفت.

منبع: ایرنا

tags # سید ابراهیم رئیسی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • پوستر «مست عشق»، سوژه خنده کاربران شد
  • دعا کردن ابراهیم رئیسی در کاخ نخست وزیری پاکستان
  • (عکس) دعا کردن ابراهیم رئیسی در کاخ نخست وزیری پاکستان
  • اسلام ناب گفتمان زر و زور و استکبار را به چالش کشیده است
  • حل چالش‌ها و نیاز‌های صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌پیچ» اینوتکس ۲۰۲۴
  • حل چالش‌ها و نیاز‌های صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌‍پیچ» اینوتکس ۲۰۲۴
  • گشایش نمایشگاه ریشه‌ها ۵ در اصفهان
  • برپایی نمایشگاه ریشه‌ها ۵ در اصفهان
  • نمایشگاه «ریشه‌ها ۵» در اصفهان برپا می‌شود