Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@14:08:41 GMT

نوه پورشه و مدیر شورای نظارت فولکس‌واگن درگذشت

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۱۲۹۴۲

نوه پورشه و مدیر شورای نظارت فولکس‌واگن درگذشت

روز یکشنبه ۲۵ اوت در رستورانی واقع در شمال ایالت بایرن حال جسمانی فردیناند پیژ در برابر چشمان همسرش اورزولا، رو به وخامت می‌گذارد.بر اساس گزارشی که در روز سه‌شنبه پنجم شهریور (۲۷ اوت) در روزنامه "بیلد" منتشر شده، نیرو‌های امدادگر او را به بیمارستان منتقل می‌کنند. تلاش پزشکان برای نجات جان او موثر واقع نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این در حالی است که خبر درگذشت او با تاخیر رسانه‌ای می‌شود.

اورزولا پیژ، از اعلام موضع درباره اطلاعاتی که از سوی روزنامه "بیلد" منتشر شده خودداری کرده است. اما او ضمن تایید خبر درگذشت همسر خود نوشته است: «شور و شیفتگی برای صنعت خودروسازی و همچنین توجه به وضعیت شاغلان این شرکت بر سرتاسر زندگی فردیناند نقش زده است.»

زندگی فردیناند پیژ

فردیناند پیژ در روز ۱۷ آوریل سال ۱۹۳۷ در وین به دنیا آمد و سال‌های بسیاری از عمر خود را صرف صنایع خودروسازی و شرکت فولکس‌واگن آلمان کرد.او در فاصله زمانی ۱۹۹۳ تا سال ۲۰۰۲ مدیریت شرکت آئودی که وابسته به شرکت فولکس‌واگن است را برعهده داشت. پس از آن، ریاست شورای مدیریت و نظارت فولکس‌واگن را برعهده گرفت. خانواده پورشه و پیژ در شمار سهامداران بزرگ شرکت فولکس‌واگن هستند.قدرت پیژ در شرکت فولکس‌واگن تقریبا هیچ حد و مرزی نداشت. تا آنجا که در سال ۲۰۱۲ حتی همسر او به عضویت در شورای نظارت فولکس‌واگن برگزیده شد. پیژ حتی در واپسین سال‌های حیات خود نقشی تعیین کننده و مهم در پشت صحنه شرکت فولکس‌واگن برعهده داشت.

شرکت فولکس‌واگن بزرگترین شرکت خودروسازی جهان است و شرکت‌های خودروسازی متعددی را در زیرمجموعه خود گردآورده است. از آن جمله می‌توان به شرکت آئودی، سیات، بوگاتی، لامبورگینی و پورشه اشاره کرد.

او در گسترش شرکت فولکس‌واگن و خرید شرکت‌های یاد شده نقش مهمی داشته است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فولکس واگن فولکس واگن آلمان پورشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۲۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار تهران پیگیر موضوع واگن‌ها در هیئت دولت است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پیگیری شهردار تهران در خصوص موضوع تایید واگن‌های وارداتی گفت: وزارت کشور توجیهی در این زمینه ندارد و می‌گوید نیرویی برای تایید ندارد، شرکت مترو این کارشناسان تخصصی را دارد و می‌تواند تایید کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، مهدی چمران امروز _یکشنبه بیست‌وششم فروردین_ در حاشیه دویست و بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت حمله ایران به پایگاه‌های نظامی اسرائیل و تنبیه رژیم غاصب، اظهار کرد: امیدواریم این تنبیه نتیجه‌بخش باشد و منجر به نابودی رژیم کودک‌کش شود.

وی افزود: خودشان اعلام کردند که حرکت بزرگی بود و فکر نمی‌کردند به این شکل گسترده باشد، البته باید اینگونه می‌بود تا مؤثر باشد. مجامع بین‌المللی کوتاه آمدند و نشان دادند که ایران باید تنبیه متجاوزان را انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: اسرائیل در شرایط خاصی است و به هر حرکتی دست می‌زند، امیدواریم این موفقیت غرور ایجاد نکند و چشم‌ها را به روی آماده‌باش نبندیم. اگرچه آمریکا گفته است نه، اما نمی‌توان به صحبت‌های آمریکا اهمیت داد.

چمران تاکید کرد: پدافند هوایی ما باید آماده باشد تا اگر از پایگاه‌های کشور همسایه و دریا تجاوزی صورت گرفت، باید آماده باشیم.

وی با اشاره به ارائه گزارش توسط رئیس سازمان بهزیستی در جلسه امروز شورا، ادامه داد: سه لایحه بهای خدمات پسماند، پسماندهای ساختمانی و ویژه پزشکی و صنعتی در جلسه امروز بررسی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما علاوه بر نامه‌نگاری، ملاقات‌های حضوری نیز برای حل مشکل واگن‌ها داشتیم، تصریح کرد: هر روزی که ساخت واگن‌ها عقب بیفتد برای ما ضرر است. شهردار تهران نیز در هیئت دولت تلاش‌های فراوانی انجام می‌دهد تا به نتیجه برسد. انتظار ما این است که موضوع سریع‌تر عملیاتی شود؛ برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته است و وزارت کشور باید تأیید نهایی را انجام دهد.

چمران گفت: وزارت کشور توجیهی در این زمینه ندارد و می‌گوید نیرویی برای تأیید ندارد. مترو این کارشناسان تخصصی را دارد و می‌تواند تأیید کند. فکر نمی‌کنیم که ساخت و واردات واگن منتفی شود. چین ساخت واگن‌ها را عملیاتی کرده است و امیدواریم امسال واگن‌ها وارد شود.

کد خبر 744327

دیگر خبرها

  • اعلام زمان به کارگیری واگن های وارداتی مترو تهران
  • تایید واگن‌ها باید جهادی باشد تا مردم متضرر نشوند
  • تأیید واگن‌ها را به تأخیر نیندازید
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها برای ورود واگن‌های مترو
  • وزارت کشور در بحث واگن‌های وارداتی جهادی عمل کند نه اداری
  • نقش موثر شرکت سایپاگام به عنوان کانون تولید قطعات الکترونیکی گروه سایپا/ افزایش ظرفیت تولید سایپاگام از اواسط اردیبهشت ماه
  • کاهش فروش خودروهای برقی فولکس واگن در اروپا
  • فولکس‌ واگن صعود کرد
  • شهردار تهران پیگیر موضوع واگن‌ها در هیئت دولت است
  • فولکس‌واگن صعود کرد