Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-19@20:36:11 GMT

نرخ کالا‌های اساسی برای ماه محرم اعلام شد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۱۳۲۲۴

صراط:

دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه قیمت کالاهای اساسی ویژه محرم و صفر از سوی دولت تعیین شده است، گفت: قیمت برنج خارجی ۶۵۰۰ تومان، شکر ۳۲۵۰ تومان، مرغ ۱۲۵۰۰ و گوشت ۵۵ هزار تومان است.

به گزارش مهر عباس قبادی با تشریح جزئیات قیمت کالاهای اساسی قابل توزیع برای هیات‌های مذهبی در ایام محرم و صفر گفت: بر اساس تصمیم دولت، نرخ مصوب هر کیلوگرم برنج خارجی ۶۵۰۰ تومان، شکر ۳۲۵۰ تومان، مرغ ۱۲۵۰۰ تومان، گوشت گوساله وارداتی ۵۵ هزار تومان و روغن نباتی ۱۵ درصد زیر قیمت بازار خواهد بود؛ این در حالی است که نرخ چای نیز از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به زودی اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت کالا‌های محرم؛ برنج ۶۵۰۰، مرغ ۱۲۵۰۰تومان

دبیر ستاد تنظیم بازار افزود: سهمیه هیات‌های مذهبی بسته به جمعیت و نوع عملکرد آنها تعیین شده و با تائید سازمان تبلیغات اسلامی اختصاص خواهد یافت.

وی تصریح کرد: توزیع تمامی کالاهای اساسی برای هیات‌های مذهبی از طریق سامانه تعیین شده و پروسه کار، کاملا شفاف است.

به گفته قبادی، بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار استان‌ها، سهمیه هر هیات متناسب با جمعیت تعیین خواهد شد.

در جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار، طرح ویژه تامین و تنظیم بازار کالاهای اساسی در ایام محرم و صفر برای تامین نیازهای مردم و هیئات مذهبی به تصویب رسید که بر اساس آن ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی در این ایام توزیع خواهد شد هک بر این اساس، با توجه به افزایش تقاضا در بازار مصوب شد تا از محل ذخایر موجود، برنج، شکر، روغن، چای، گوشت قرمز و گوشت مرغ توزیع گردد.

همچنین به دلیل پاسخگویی به نیاز دانش آموزان و دانشجویان، ستاد تنظیم بازار مصوب کرده تا «نمایشگاه مهر» در ایام بازگشایی مدارس برگزار شود که در قالب آن دفاتر دانش آموزی و البسه مورد نیاز دانش آموزان عرضه خواهد شد؛ ضمن اینکه در این ایام با هماهنگی اتاق اصناف ایران و ستادهای تنظیم بازار استان ها مقرر گردیده تا نمایشگاه مهر با تشخیص کارگروه ها و با همکاری و محوریت اصناف از ۱۵ شهریور تا ۱۰ مهرماه در سراسر کشور برگزار شود.

بر این اساس، با توجه به شرایط خاص هر استان، این نمایشگاه ها برگزار شده و در قالب آن بازرسی و نظارت ویژه ای بر توزیع اقلام مورد نیاز دانش آموزان و دانشجویان و نیز به صورت کلی خانوارها صورت خواهد گرفت.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: نرخ کالاهای اساسی ماه محرم قیمت صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۳۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد

مسعود امراللهی، مدیرکل بازرسی و نظارت وزارت جهاد گفت: طی روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر افزایش ارزش افزوده عوارض و گمرکات کالاهای اساسی به ۱۰ درصد منتشر شد که بلافاصله دولت به این موضوع ورود کرد.

به گفته او، با ورود دولت و تصمیمی که در هیئت وزیران گرفته شد، حقوق و عوارض واردات گمرکی کالاهای اساسی و ارزش افزوده همان یک درصد تمدید شد.

امراللهی ادامه داد: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان به کالاهای اساسی و عدم تغییر عوارض وارداتی و گمرکات، قیمت کالاهای اساسی هیچ گونه تغییری ندارد.

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت جهاد گفت: هرگونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود که در بازرسی ها برخوردهای لازم با متخلفان در صورت افزایش قیمت صورت خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰۳ تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت
  • حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • توزیع ۲۸ هزار تن کالای اساسی در استان اصفهان
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد
  • رانندگان قبل از مصوبه ستاد تنظیم بازار حق افزایش کرایه را ندارند