Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@11:04:48 GMT

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به خطوط ریلی متصل می شود

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۱۴۴۲۷

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به خطوط ریلی متصل می شود

بهرام سرمست روز سه شنبه در آیین اتصال گمرک قم به راه آهن سراسری در جمع خبرنگاران افزود: توسعه حمل و نقل ریلی از سیاست های اصلی دولت بوده که قم به دلیل موقعیت استراتژیک خود ظرفیت خاصی در رابطه با گسترش حمل و نقل ریلی دارد.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری شهر قم، به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی - اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران است و برای برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز دارد و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا کند

استاندار قم اضافه کرد: همچنین اتصال راه آهن سراسری به سیلوی قم نیز در دستور کار مسئولان استان در راستای توسعه خطوط ریلی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت:  اتصال راه آهن به مراکز عمده بار و شهرک های صنعتی از سیاست های کلان استان در رابطه با توسعه خطوط ریلی است.
برای بهره برداری پروژه اتصال گمرک قم به راه آهن سراسری ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. مطابق با نقشه مصوب اتصال گمرک به ایستگاه راه آهن گار مانوری، تعداد ۴ سکو در گمرک قم پیش بینی شده است.

وی دربخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به سیاست استان در توسعه هنرستان های فنی حرفه ای گفت: مهارت آموزی از ویژگی های اصلی هنرستان های فنی حرفه ای بوده و مجموعه مدیریت استان از توسعه این قبیل از طرح های عمرانی حمایت می کند.

استاندار قم امروز ۹ طرح آموزشی در مجموع ۳۶ کلاس درس را با هزینه ۲۰ میلیارد تومان افتتاح کرد.

وی گفت:  همچنین همزمان با هفته دولت ۱۷ طرح صنعتی با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان امروز به بهره برداری رسید.
استاندار قم با اشاره به اهمیت بعد صنعتی قم خاطرنشان کرد: با وجود ظرفیت بالای قم در این رابطه همچنان جایگاه قم به درستی در سطح کشور شناخته شده نیست.
سرمست امروز در ادامه بهره برداری از طرح های عمرانی استان پروژه اتصال گمرک به راه آهن سراسری را افتتاح کرد.
۲۰۰ طرح عمرانی، گردشگری، اقتصادی و فرهنگی بااعتبار بیش از چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت در قم به بهره‌برداری می‌رسد.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر حمل و نقل خلیج فارس راه آهن قم گمرک قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۴۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح تکمیل فاضلاب شهرستان کاشان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ فرماندار کاشان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه این طرح به عنوان یکی طرح‌های کلان کشور گفت: با اجرای این طرح ظرفیت تصفیه خانه کاشان یک و نیم برابر افزایش می‌یابد.
شریف زارعی به افزایش پوشش جمعیتی این طرح از ۲۲ به ۳۵ درصد اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این طرح زمینه اشتغال ۲۰ هزار نفر در منطقه ویژه اقتصادی کاشان فراهم می‌شود.
وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی کاشان، به‌عنوان قلب تپنده صنعت و تجارت در مرکز ایران است و دولت در یک اقدام صحیح محیط زیستی، تصمیم گرفته تا آب موردنیاز این منطقه را با پساب تأمین کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
محمدشریف زارعی ادامه داد: یکی از سیاست‌ها در منطقه ویژه اقتصادی کاشان ایجاد صنایع با تکنولوژی بالا ست تا با استفاده از روش ارزش افزوده، مشکل بیکاری را در منطقه برطرف کند.
فرماندارکاشان گفت: در گذشته سیاست دولت‌ها این بود که با بودجه عمومی طرح‌های فاضلاب را اجرا و سپس پساب آن را به صنعت واگذار می‌کرد؛ اما چند سالی است که در در قبال مشارکت سرمایه‌گذاران در احداث طرح‌های فاضلاب، مجوز بخشی از پساب در مدت‌زمان مشخص به آنها اعطا می‌شود.
شریف زارعی افزود: منطقه ویژه اقتصادی کاشان، ۱۳۴۵ هکتار وسعت دارد که اقدام‌های زیرساختی در مرحله نخست آن با مساحت ۲۵۰ هکتار در حال آماده‌سازی است.

 

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح تکمیل فاضلاب شهرستان کاشان
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه‌آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • فعالیت‌های انبارداری منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افزایش خواهد یافت
  • پیشرفت 73 درصدی در ساخت کانال اتصال بندر فاو به «جاده توسعه»
  • آغاز عملیاتی اجرایی فیبر نوری در بیرجند تا ۱۰ روز آینده
  • راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی کاشان در چه مراحلی است؟
  • سهم ۸۲ درصدی پتروشیمی در جذب سرمایه‌گذاری منطقه اقتصادی پارسیان
  • دانشگاه‌ها چگونه رشد اقتصادی محلی را افزایش می‌دهند؟
  • توسعه مسائل علمی و اقتصادی در گرو توجه ویژه به مقوله ورزش است