Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@09:21:35 GMT

۵۳ دانشجوی خارجی در دانشگاه لرستان تحصیل می‎کنند

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۱۴۶۲۸

۵۳ دانشجوی خارجی در دانشگاه لرستان تحصیل می‎کنند

به گزارش ایرنا ، خسرو عزیزی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران در سالن جلسات کتابخانه مرکزی این دانشگاه بیان کرد: در راستای افزایش سرانه فضای آموزشی این دانشگاه در سال های گذشته حدود ۳۴ هزار متر مربع ساخت و ساز انجام شده و اکنون کل مساحت سرانه فیزیکی در دانشگاه لرستان به ۱۰۰ هزار مترمربع رسیده است.

وی اظهار داشت: در راستای تولید علم و حرکت به سمت دانشگاه جامعه محور در تولید مقالات معتبر بین المللی حدود ۳۳۰ درصد رشد علمی در دانشگاه ایجاد شده و در حوزه های برون دانشگاهی نیز رشد ۳۰۰ درصدی را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی اکنون هیچگونه مشکلی برای خوابگاه دانشجویان خواهر در این دانشگاه وجود ندارد و برای دانشجویان جدیدالورود نیز برنامه ریزی شده است.

عزیزی اظهار داشت: در راستای تامین خوابگاه برادران در این دانشگاه به شدت کمبود وجود دارد و تلاش می شود که خوابگاه ها در داخل سایت دانشگاه تجمیع شود

وی عنوان کرد: توسعه کمی در دولت های قبلی به وفور صورت گرفت و دانشگاه لرستان نیز در این زمینه بهره مندی خوبی داشته است اما بر اقتضای جامعه و رشته های مورد نیاز امکان توسعه کمی وجود ندارد.

عزیزی ادامه داد: درصد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه های لرستان ۴۵ درصد است  و این بیانگر عدم تناسب رشته های استان با بازار کار است و در برخی رشته های صندلی خالی وجود دارد.

وی اضافه کرد: از طرفی بنا بر آمایش آموزش عالی استان  برخی رشته های مورد نیاز استان مانند گردشگری، شیلات، محیط زیست، باستان شناسی با استقبال دانشجویان مواجه هستند.

وی با تاکید بر ضرورت مهارت افزایی دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه اظهار داشت: در این راستا با ارائه واحدهای اختیاری جهت مهارت افزایی دانشجویان علاوه بر تحصیل در رشته های تحصیلی تلاش می شود.

رئیس دانشگاه لرستان گفت: بحث  عدم تناسب رشته های تحصیلی با نیاز بازار مشکلی است که در توسعه کمی بی رویه ای که در گذشته در همه کشور رخ داد،چشمگیر است ودر این راستا برنامه ریزی و مطالعاتی در دست اقدام است.

وی افزود: در این دانشگاه تلاش می شود با تعامل با جامعه بتوانیم نیروهای فارغ التحصیل را  به حوزه های صنعت تزریق کنیم  و از طرفی جهت تقویت دیپلماسی دانشگاه در حال حاضر ۵۳ دانشجوی خارجی از کشورهای افغانستان، نیجریه، پاکستان و عراق در دانشگاه لرستان تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: در بحث رتبه بندی علمی این دانشگاه در راستای  کمیت تولید علم رتبه ۳۵ را در بین دانشگاه های کشور و در حوزه کیفیت رتبه ۴۲ را داریم.

وی افزود: برای رفع این مشکل و ارتقای کیفی دانشگاه آیین نامه های آموزشی ارتقا را داده ایم که تاکید بر رشد مقالات کاربردی دارد.

عزیزی بیان کرد: به همین منظور  هر هیئت علمی که ایده ای داشته باشد و مقاله خود را فناوری کند در ارتقا و تشویق او آیین نامه ها در نظر گرفته نمی شوند.

/۶۰۶۰/۷۲۷۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۴۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه علامه‌طباطبایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی بنابر اطلاعیه معاونت آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبایی، پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی بدون آزمون این دانشگاه ویژه سهمیۀ استعدادهای درخشان برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری ادامه دارد.

دانشگاه علامه طباطبایی بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از میان متقاضیان واجد شرایط، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴، دانشجوی دکتری میپذیرد.

شرایط عمومی متقاضیان به شرح زیر است:

اعتقاد به دین مبین اسالم یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

متعهد به قانون اساسی و نظام جمهوری اسالمی ایران

نداشتن ممنوعیت تحصیل به تشخیص مراجع ذی صالح

شرایط اختصاصی متقاضیان به شرح زیر است :

دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد معتبر و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از یکی از دانشگاه های کشور

صرفا مدارک مربوط به کد رشته محلهای دارای مجوز از شورای گسترش آموزش عالی قابل قبول است

دانش آموختگان دانشگاههای خارج از کشور مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند

دارا بودن حداقل معدل کل ۱۶ در مقطع کارشناسی در تمامی رشته ها

دانشجویان دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته، مجموع معدل نمرات مقاطع کاردانی و کارشناسی آنها باید ۱۶ و یا بالا تر باشد

دارا بودن معدل کل ۱۷ بدون احتساب نمره پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد در تمامی رشته ها

متقاضیان پس از دانش آموختگی در دوره کارشناسی ارشد برای سه دوره متوالی پذیرش در مهرماه مجاز به شرکت در فراخوان هستند.

کد خبر 6078745

دیگر خبرها

  • دندان‌پزشکی تلفیقی از علم پزشکی، هنر و ابتکار است
  • شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه های ایران چیست؟
  • آخرین مهلت پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه علامه‌طباطبایی
  • اعلام شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه‌های ایران
  • شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه‌های ایران چیست؟
  • دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی به اردوی تیم ملی او اسپرت دعوت شد
  • دانشجوی دانشگاه آزاد به اردوی تیم ملی او اسپرت دعوت شد
  • تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه
  • ۴۰ دانشجوی خارجی از بیت تاریخی امام راحل در خمین بازدید کردند
  • شرایط ادامه تحصیل ۲۵۸ زندانی مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج فراهم شد