Web Analytics Made Easy - Statcounter

تکلیف تیم‌های صعود کننده از گروه D کاملا مشخص است. قطعا صربستان و ایتالیا کار سختی در برابر فیلیپین و آنگولا نخواهند داشت. 

طرفداری- مسابقات جام جهانی بسکتبال، در سال 2019 به میزبانی چین از تاریخ شنبه 31 آگوست شروع به کار خواهد کرد. در این سری یادداشت‌ها، به بررسی گروه‌های جام جهانی خواهیم پرداخت. در چهارمین مقاله، نگاهی به گروه D خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه D تیم‌ها آنگولا فیلیپین ایتالیا صربستان بررسی تیم‌های گروه

آنگولا

آنگولا را می‌توان ضعیف‌ترین تیم گروه D به حساب آورد. قهرمان سال 2013 قاره آفریقا در این گروه شانس چندانی ندارد و شاید بتواند در برابر فیلیپین بازی نزدیکی را به نمایش بگذارد. ویلیام وویگت که سابقه هدایت نیجریه را نیز در کارنامه خود داشته است، هدایت تیم ملی آنگولا را برعهده دارد. او به خوبی از شرایط تیم‌های آفریقایی آگاه است و این می‌تواند نکته مثبتی در هدایت آنگولا باشد. این تیم آفریقایی از ستاره آماده‌ای در ترکیب خود استفاده نمی‌کند و اتکا به بازی تیمی، تنها امید آنگولا برای نتیجه گیری است.

لیست بازیکنان دعوت شده از سوی وویگت برای مسابقات جام جهانی به شرح زیر است:

خوزه آنتونیو- الیمپیو کیپریانو- ژاکووا کونسیکائو- جرسون دومینگز- جرسون گونزالوس- والدلیکیو خواکیم- هرمنگیلدو دیوالدو امبونگا- ادواردو مینگاس- رجی مور- کارلوس مورایس- یانیک موریرا- لیونل پائولو

رتبه آنگولا در رنکینگ رسمی فدراسیون جهانی: 39

رتبه پاوررنکینگ آنگولا از دید فدراسیون جهانی در میان تیم‌های حاضر در مسابقات: 28

فیلیپین

فیلیپینی‌ها امید داشتند تا با حضور جردن کلارکسون، بازیکن تیم کلیولند کاوالیرز در بسکتبال NBA، بتوانند اندک شانسی برای خود دست و پا کنند اما خبر شرکت نکردن او در جام جهانی، جای هیچ امیدواری برای آن‌ها باقی نگذاشته است. تیمِ دوم آسیا در سال 2013، شانس سوم صعود در این گروه است و می‌تواند با یک برد مقابل آنگولا، به کار خود در جام جهانی پایان دهد. هدایت فیلیپین برعهده خوزلر گایو است. آن‌ها در دوم انتخابی، بالاتر از تیم‌هایی چون قطر و قزاقستان جواز صعود به جام جهانی را کسب کردند.

لیست بازیکنان دعوت شده از سوی گایو برای مسابقات جام جهانی به شرح زیر است:

آندری بلاتچه- پائول جان دالیستان- کیفر راونا- گابه نوروود- رابرت لی جونیور بولیک- مارک باروکا- ژوئن مار فاجاردو- راجر پوگوی- جایمار پرز- تروی روزاریو- ریموند آلمازان- جاپت آگویلار

رتبه فیلیپن در رنکینگ رسمی فدراسیون جهانی: 31

رتبه پاوررنکینگ فیلیپین از دید فدراسیون جهانی در میان تیم‌های حاضر در مسابقات: 20

ایتالیا

ایتالیا با در اختیار داشتن شوتزنی چون مارکو بلینلی که در سن آنتونیو اسپرز بازی می‌کند و پاور فوروارد قابل اتکایی چون دانیلو گالیناری که در لس آنجلس کلیپرز مشغول به فعالیت است، یکی از تیم‌های خوب این دوره از رقابت‌ها است. تمام قدرت ایتالیا به این دو بازیکن محدود نمی‌شود و بازیکنان یورولیگی خوبی نیز در راستر ایتالیا به چشم می‌خورند. مردان بلندقامت سرزمین چکمه پس از صربستان، شانس دوم صعود از گروه هستند و به نظر مشکل خاصی از این نظر نخواهند داشت. هدایت ایتالیا بر عهده رومئو ساچیوتی است. مدال نقره المپیک 2004 آتن با شکست برابر آرژانتین، آخرین افتخار قابل اعتنای ایتالیا در بسکتبال است. باید دید آن‌ها در این دوره از جام جهانی چه عملکردی از خود بر جا خواهند گذاشت.

لیست بازیکنان دعوت شده از سوی ساچیوتی برای مسابقات جام جهانی به شرح زیر است:

آودو عباس- مارکو بلینلی- پائول بیلیگا- جف بروکس- لویجی داتومه- آمدو دلا واله- آریل فیلوی- دانیلو گالیناری- الساندرو جنتیله- دنیل هکت- جیامپائولو ریچی- برایان ساچتی- آمدو تسیتوری- لوکا ویتالی

رتبه ایتالیا در رنکینگ رسمی فدراسیون جهانی: 13

رتبه پاوررنکینگ ایتالیا از دید فدراسیون جهانی در میان تیم‌های حاضر در مسابقات: 13

صربستان

 قدرتمندترین تیم گروه D و یکی از شانس‌های قهرمانی این دوره از مسابقات، صربستان است. آن‌ها با رهبری ستاره آل استاری تیم دنور ناگتس یعنی نیکولا یوکیچ، خواهند آمد تا هر تیمی را از سر راه خود بردارند. بوبان ماریانوویچ، باگدان باگدانوویچ، نمانیا بیلیسکا و میلوش تئودوسیچ نیز از بازیکنانی هستند که هر لحظه می‌توان رویشان حساب باز کرد. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، صربستان به عنوان سرگروه صعود خواهد کرد و رقابت اصلی از آن‌جا برای شاگردان ساشا جوردویچ آغاز خواهد شد.

لیست بازیکنان دعوت شده از سوی جوردویچ برای مسابقات جام جهانی به شرح زیر است:

مارکو سیمونوویچ- باگدان باگدانوویچ- نمانیا بیلیسکا- ولادیمیر لوچیچ- میروسلاو رادولیکا- استفان بیرچوویچ- نیکولا یوکیچ- نیکولا میلوتینوف- واسلیه میچیچ- مارکو گودوریچ- استفان یوویچ- بوبان ماریانوویچ- میلوش تئودوسیچ

رتبه صربستان در رنکینگ رسمی فدراسیون جهانی: 4

رتبه پاوررنکینگ صربستان از دید فدراسیون جهانی در میان تیم‌های حاضر در مسابقات: 1

جمع بندی

صربستان و ایتالیا را می‌توانیم از همین حالا به عنوان دو تیم صعود کرده از این گروه بشناسیم. رقابت در رده بعدی میان تیم‌های فیلیپین و آنگولا برای رده سوم و چهارم است که در آن‌جا نیز فیلیپین از شانس بیش‌تری نسبت به رقیب آفریقایی خود برخوردار است. 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۵۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، با اعلام مسئولان برگزاری مسابقات فوتسال جام جهانی سه شهر بخارا، تاشکند و اندیجان میزبانان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ خواهند بود.

لازم به ذکر است که جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ دهمین دوره جام جهانی فوتسال است که به میزبانی ازبکستان برگزار خواهد شد. برای چهارمین بار است که این مسابقات در قاره آسیا و برای اولین بار است که در آسیای مرکزی برگزار می‌شود. همچنین تیم ملی پرتغال با قهرمانی در دوره قبلی مسابقات مدافع عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها است.

کد خبر 6086279

دیگر خبرها

  • آغاز رقابت کماندار کیش در مسابقات کاپ جهانی شانگهای
  • اسامی داوران حاضر در یورو 2024 اعلام شد
  • سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال
  • شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال معرفی شدند
  • جدول بیشترین قهرمانی سری آ / اینتر دومین تیم پرافتخار شد
  • راهیابی نماینده گرمسار به مراحل پایانی لیگ ملی بسکتبال
  • آغاز تور جهانی تنیس در مازندران
  • رقابت‌های جهانی تنیس در مازندران آغاز شد
  • آغاز به کار «النی» با بسکتبال بانوان در مسابقات دیویژن B آسیا
  • بررسی عملکرد کاله در لیگ بسکتبال/ پیش از آغاز فصل قافله را باخت