Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالن ورزشی شهدای مدافع حرم اداره آموزش و پرورش شهرستان دامغان با حضور استاندار سمنان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در منطقه مسکن مهر دامغان افتتاح شد و افتتاح این پروژه نشان می‌دهد که امروز توسعه فضاهای جانبی آموزشی امری ضروری است. ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دامغان، بر کسی پوشیده نیست که امروز تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در همه ساحت‌های شش‌گانه آن موضوعی حیاتی برای نظام آموزش و پرورش کشورمان ‌محسوب شده و از این رو باید همه تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌‌ها بر مبنای تحقق این سند متمرکز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راه باید دانست که مطابق همین سند، توسعه زیرساخت‌های آموزشی در همه ابعاد و ساحت‌های نظام تعلیم و تربیت موضوعی انکارناشدنی و واجب است که باید برنامه‌ریزان و دست اندرکاران آموزش و پرورش در سطح کلان به آن نگاهی ویژه داشته باشند.

اما آنچه امروز در این بخش به عنوان آفتی خاموش می‌تواند تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان اصلی‌ترین سند و چشم‌انداز بلندمدت نظام آموزشی کشور را تهدید کرده و آن را به مخاطره بیندازد؛ توجه تک بعدی سخت افزاری و نرم افزاری به این سند و معطوف کردن صرف نگاه‌ها به ساحت آموزشی آن است.

باید بدانیم که توسعه کاریکاتوری و ناهمگون در هر عرصه‌ای نه تنها پایدار نیست؛ بلکه در برخی موارد سبب هدررفت منابع و امکانات شده و علاوه بر آن ممکن است ما را از هدف دور کند.

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان در آئین افتتاح سالن ورزشی شهدای مدافع حرم شهرستان دامغان که با حضور استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش این استان، جمعی از مدیران کل، نماینده مجلس، فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و رئیس و معاونین اداره آموزش و پرورش شهرستان دامغان همزمان با پنجمین روز از هفته دولت برگزار شد، اظهار داشت: این سالن در زیربنایی به وسعت یک هزار و 665 متر مربع و زمینی به مساحت سه هزار و 300 مترمربع احداث شده است.

سعید هژبری با بیان اینکه ساخت این سالن توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان از سال 90آغاز شده و در سال 98 به پایان رسیده افزود: در مجموع 19 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این سالن ورزشی و دو و نیم میلیارد ریال برای خرید تجهیزات ورزشی مورد نیاز این سالن هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان خاطر نشان کرد: این سالن مطابق با استانداردهای روز سالن‌های ورزشی و مرغوبترین نوع کف‌پوش پارکت به عنوان سالن چندمنظوره اداره آموزش و پرورش دامغان ویژه ورزش‌های توپی مشتمل بر سالن ورزشی، رختکن، بخش اداری و ...احداث شده است.

هژبری با تأکید بر اینکه توسعه متوازن و همه جانبه فضاهای آموزشی در استان سمنان مورد توجه جدی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است گفت: در این راستا احداث فضاهای ورزشی، نمازخانه‌ها و مواردی از این دست در حوزه دانش آموزی از اولویت‌های نوسازی مدارس استان سمنان بوده و پروژه‌های مورد نیاز در این حوزه تعریف می‌شود.

گفتنی است ساخت این سالن در منطقه مسکن مهر دامغان کمبود امکانات ورزشی برای قریب به یک هزار دانش آموز مشغول به تحصیل در سه آموزشگاه واقع در این منطقه را جبران می‌کند.

به هر روی باید دانست همانگونه که دانش آموزان به فضاهای آموزشی استاندارد و با کیفیت مناسب برای گذراندن دوران تحصیل خود نیازمندند؛ برای تربیت کامل و چند ساحتی بر اساس سند تحول بنیادین، نیاز به فضاهای ورزشی، مذهبی، فرهنگی و... نیز هستند و برنامه‌ریزان تویعه اماکن آموزشی باید به این نکته نیز توجه جدی داشته باشند.

البته باید توجه داشت که پراکندگی زیاد و تراکم بسیار اندک جمعیت دانش آموزی در استان سمنان که به واسطه وسعت زیاد این استان ایجاد شده است؛ لزوم اختصاص اعتبارات بیشتر برای توسعه فضاهای جانبی آموزشی در این استان پهناور را بیشتر کرده است.

علیرضا آشناگر استاندار سمنان در سفر امروز خود به شهرستان دامغان ضمن حضور در شورای اداری و افتتاح همزمان 129 پروژه عمرانی و اقتصادی این شهرستان به مناسبت هفته دولت، حضور در گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا در آئین افتتاح پروژه گازرسانی روستای طزره نیز شرکت می‌نماید.

گزارش از جواد رمضانیان

انتهای پیام/ ت

R41366/P/S6,64/CT6

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۵۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس

به گزارش همشهری آنلاین،‌ روز گذشته انتشار تصاویری از برخورد با یک دانش آموز در فضای مجازی منتشر شده و در این اخبار بیان شده بود که دانش آموز توسط معاون مدرسه مورد تنبیه قرار گرفته است.

تسنیم ماجرا را از آموزش و پرورش استان مازندران جویا شد که ضمن تایید تنبیه این دانش‌آموز از عزل معاون مدرسه و ادامه پیگیری در ارتباط با ادامه اشتغال این فرد خبر داده شد.

حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اظهار ناراحتی از شنیدن این خبر، اظهار داشت: پدیده تنبیه بدنی حتی یک مورد هم در آموزش و پرورش استان نباید وجود داشته باشد.

وی با اعلام اینکه آموزش و پرورش استان بدون هیچ اغماضی با مواردی از قبیل تنبیه بدنی برخورد خواهد کرد، افزود: به شدت و با حساسیت روی این قضیه ورود پیدا کردیم و واحدهای ارزیابی موضوع را پیگیری می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از عزل این فرد از معاونت مدرسه خبر داد و گفت: پرونده این فرد هم به واحدهای نظارتی ارسال خواهد شد تا در ارتباط با ادامه اشتغال این فرد هم بررسی‌های لازم صورت گیرد.

کمالی با بیان اینکه این فرد جایگاه و شان معلمی را رعایت نکرده است، گفت: وقتی فردی با عنوان معاون مدرسه‌ای فعال است باید صبوری و سعه صدر داشته باشد و مشکل دانش آموز را حل کند حتی اگر خطایی از دانش‌آموز سر بزند حق تنبیه ندارد و این موضوع با جایگاه معلمی سازگاری ندارد.

وی با تاکید بر اینکه نباید در آموزش و پرورش به جایگاه و کرامت دانش‌آموزی لطمه وارد شود، خاطرنشان کرد: پرونده این فرد جهت پیگیری‌های لازم به هیات‌های نظارتی ارسال شد که به‌ صورت محکم با این موضوع برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: اینکه به‌جای خبرهای خوب در آموزش‌ و پرورش اینگونه خبرهای تلخ آن هم از نهاد آموزش و پرورش شنیده می‌شود نگرانی‌های بسیاری برای خانواده‌ها به همراه دارد، آن هم در عصری که تنبیه مذموم شمرده می‌شود.

کد خبر 845414 منبع: تسنیم برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش معلمان خبر مهم

دیگر خبرها

  • عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس
  • استخر شهدای دانش آموز سمنان به بهره‌برداری رسید
  • ۲هزار متر مربع به سرانه ورزش دانش‌آموزی هرمزگان اضافه شد
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی به ۲۰ سانتی متر رسید
  • فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت
  • بهره‌برداری از ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی
  • کلنگ احداث سالن ورزشی سردار شهید زاهدی ارومیه به زمین‌زده شد
  • تجهیز ۹۰ سالن برای امتحانات نهایی در استان ایلام