Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت الااسلام جوشقانیان در همایش طلایه داران محرم با اشاره به اینکه احیای امر اهل بیت از بارز ترین مصادیق آن مجالس روضه و عزاداری است گفت: در آستانه ماه محرم باید توجه از این ظرفیت عظیم برای مدح و ستایش اهل بیت را توجه داشته باشیم و هدف این مراسمات تنها در جهت رضایت اهل بیت(ع) به کار گیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توجه مداحان به توسل عمیق به اهل بیت(ع) را ضرورتی مهم خواند و افزود: مظلومیت ها و پیام های اهل بیت باید در محتوای مداحان مورد استفاده قرار گیرد چراکه ما همه چیزمان را از وجود نورانی اهل بیت عصمت و طهارت داریم.

کارشناس مذهبی  با تأکید بر اینکه واقف بودن به زیارت عاشورا اثرات مهمی را در مراسمات دارد گفت: شهدای انقلاب اسلامی همگی در مکتب زیارت عاشورا رشد کرده اند و این نشان می دهد اگر کار عمیق می خواهیم انجام دهیم تاوجه به سیره و مکتب امام حسین(ع) را نباید فراموش کنیم.

وی با بیان اینکه باورهای قلبی مداحان باید با باورهای قلبی امام زمان(عج) یکی باشد افزود: همچنین رفتارهای ما برگرفته از سیره اهل بیت باشد تا بتوانیم مدح این بزرگواران را به نحوی شایسته انجام دهیم.

حجت الااسلام جوشقانیان توجه به ایمان و عمل صالح را از مهمترین توصیه های قرآن دانست و ادامه داد: دشمن امروز به دنبال گرفتن نقطه ضعف است و ما باید مراقب باشیم که گفتارمان با اعمالمان یکی باشد تا اثرگذاری آن بیشتر شود.

وی توجه به مطالب معتبر در مقتل خوانی را مهم و ضروری دانست و افزود: مقتل خوانی غیر معتبر می تواند آسیب های جدی به مراسمات و اعتقادات وارد کند چراکه دشمن با انحرافات سعی می کند که مراسمات را از ریل اصلی خود جدا سازد.

کارشناس مذهبی در این خصوص ادامه داد: آنچیزی که دشمن در صحنه عاشورا از قمر بنی هاشم به شدت ترسانده بود صولت حیدری و هیبت علوی بود که ما باید این موضوع را در محتویاتمان توجه داشته باشیم و خدای ناکرده از موضع ضعف سخن نگوییم.

وی توجه به مسجد محوری مراسمات مذهبی در گام دوم انقلاب را از مهمترین تأکیدات مقام معظم رهبری دانست و افزود: شهدا بهانه های مناسبی برای تأثیر گذاری عمیق بر روی جوانان ما هستند چراکه آنها علی اکبرهای امام خمینی(ره) بودند و باید در مراسمات از این سرمایه های ارزشمند استفاده کنیم.

حجت الااسلام جوشقانیان در این خصوص تصریح کرد: شهدای انقلاب اسلامی ما را به شهدای کربلا متصل می کنند و امروز باید خروجی مراسمات مذهبی ها شهید حسن باقری ها و شهید حججی ها باشد.

وی شهدای مدافع حرم را از مظلوم ترین شهدا دانست و گفت: آنها در اوج مظلومیت مقتدرانه از حرم اهل بیت(ع) دفاع کردند و این مظلومیت در محتویات ما باید تبیین شود تا بتواند اثر گذاری مناسبی برای نسل جوان داشته باشد.

کارشناس مذهبی در پایان خاطر نشان کرد: آنچیزی که امروز باید برای همه به عنوان رفتار محوری باشد این است که راه شهدا با قدرت ادامه پیدا کند چرا که این راه راهگشای تمام مشکلات حال و آینده خواهد بود.

انتهای پیام/ 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۵۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ همزمان با گرامیداشت هفته کار و کارگر مردم و مسئولان خرمشهر با حضور در گلزار شهدا با قرائت فاتحه بر مزار شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، با ادای احترام به روح بلند و ملکوتی شهدا بار دیگر با آرمان‌های والای آنان تجدید میثاق کردند.
در این مراسم یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع و حماسه به ویژه شهدای کارگر گرامی داشته شد.
هفته کار و کارگر امسال با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» از پنجم اردیبهشت آغاز و تا یازدهم اردیبهشت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • گلزار شهدای خرمشهر غبارروبی شد
  • غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب
  • کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند
  • دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب فردا برگزار می‌شود