Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: میزان بارش‌های موثر در ۱۵ سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش تسنیم، علیمراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی امروز در همایش ملی کشاورزی و رونق تولید اظهار کرد: میزان بارندگی‌های موثر در چند سال گذشته حدود 30 درصد کاهش یافته است؛ میزان بارندگی‌هایی موثر که در چند سال اخیر رخ داده کمتر از 10 میلیمتر بوده که تاثیری در تولید نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته در مناطق غرب کشور بعد از فروردین‌ماه بارندگی موثری نداشتیم و در مجموع میزان بارش‌های موثر در 15 سال گذشته 30 درصد کاهش یافته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد:‌ میزان دمای کشور 4 دهم سانتیگراد در هر دهه افزایش یافته و شاهد افزایش تبخیر بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: 60 درصد خاک کشاورزی کشور کمتر از یک درصد مواد آلی دارد و همچنین 4.2 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور مشکل شوری آب را دارند و تنها 1.3 میلیارد از اراضی کشاورزی کشور بدون محدودیت است.

اکبری گفت: سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در بخش آب و خاک در دولت تدبیر و امید انجام شده است که قابل قیاس با قبل از پیروزی انقلاب نیست.

وی همچنین افزود: میزان راندمان آبیاری از سال 92 تا به امروز از 39 درصد به 45 درصد ارتقاء یافته است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۷۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش میزان گردشگران خارجی در سال گذشته به بیش از ۵۰ درصد

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تعداد گردشگران خارجی در ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۵۰٫۸ درصد افزایش داشت که ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر ورودی گردشگر خارجی داشتیم.

به گزارش خبرنگار مهر، «سید عزت الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: سی‌ام فروردین، روز محوطه‌ها و بناهای تاریخی است و این روز را به همه خانواده میراث فرهنگی تبریک می‌گویم.

وی افزود: اخیراً جلسه کارشناسی خیلی خوبی در این خصوص در حوزه میراث فرهنگی برگزار شد، از هنرمندان و فعالان و نخبگان این حوزه تقدیر به عمل آمد.

ضرغامی اظهار کرد: ایکوموس، روز بین المللی محوطه‌ها و بناهای تاریخی است و اخبار کذبی که منتشر شده که ایران از ایکوموس و ایکو خارج شده است، تکذیب می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: در دولت مردمی فعالیت‌های بین المللی در حوزه میراث فرهنگی به مراتب گسترده‌تر از گذشته ادامه دارد و این دو حوزه ماهیت غیردولتی دارند و از سال‌ها قبل پرداخت حق عضویت آنها هم توسط افراد حقیقی صورت می‌گیرد و این موضوع هیچ ربطی به ادامه عدم همکاری ما با این دو مجموعه ندارد و به مراتب فعال‌تر از گذشته با این دو مجموعه رابطه ما ادامه دارد.

ضرغامی با انتقاد از اخبار کذب برخی رسانه‌ها در خصوص آمار گردشگر خارجی، گفت: برخی از رسانه‌ها اعلام کردند که تعداد گردشگران خارجی در سال ۱۴۰۳ کاهش یافته است در حالی که اصلاً ۱۴۰۳ عملاً شروع نشده است و تعداد گردشگران خارجی در ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۵۰٫۸ درصد افزایش داشت که ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر ورودی گردشگر خارجی داشتیم که در سال ۱۴۰۱، ۴ میلیون و ۲۳۰ هزار گردشگر بود.

وی ادامه داد: این در حالی است که یک میلیون و هشتصد هزار گردشگر از کشور آذربایجان به دلیل مشکلاتی در سال گذشته نتوانستند وارد کشورمان شوند که اگر اینگونه نمی‌شد، ما رکورد قبل از کرونا را می‌شکستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی در زنجان تقویت می‌شود
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • افزایش میزان گردشگران خارجی در سال گذشته به بیش از ۵۰ درصد
  • میزان گردشگران خارجی در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت
  • سالانه یک میلی‌متر از میزان بارش‌های کشور کم شده است
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور
  • بهره‌وری در بخش کشاورزی استان بوشهر افزایش یابد
  • افزایش دمای هوای همدان
  • افزایش دمای هوا در همدان
  • ناپایدار شدن وضعیت جوی از آخر هفته در زنجان