Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@10:02:08 GMT

جمهوری اسلامی در تولید علم به جایگاه 16 در جهان رسید

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۱۷۷۶۷

جمهوری اسلامی در تولید علم به جایگاه 16 در جهان رسید

وزیر علوم گفت: از اویل دهه ۷۰ تحصیلات تکمیلی توسعه یافت و در اواخر دهه ۸۰ جمهوری اسلامی در خصوص تولید علم به جایگاه ۱۶ در جهان رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز ؛ منصور غلامی وزیر علوم  امروز در مراسم چهل سالگی انقلاب اسلامی و چهل سالگی دانشگاه شهرکرد، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ابتدا تربیت نیروی انسانی انقلابی در دستور کار دانشگاه‌ها قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر علوم ادامه داد: این کار اواسط دهه ۷۰ پایان یافت و کارشناسان داخلی تربیت شده بومی جایگزین کارشناسان خارج شدند.

وی توضیح داد: از اویل دهه ۷۰ تحصیلات تکمیلی توسعه یافت و در اواخر دهه ۸۰ جمهوری اسلامی در خصوص تولید علم به جایگاه ۱۶ در جهان رسید.

غلامیان اظهار کرد: باوجود تمامی پیشرفت‌های علمی کشور به عملکرد دانشگاه در روند حل مشکلات مردم در تمامی حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و .... انتقاداتی وارد شده که رویکردها به سمت حل مشکلات پیش رفتند.

وزیر کشور تشریح کرد: ۴۳ پارک علم و فناوری به‌همین منظور حمایت از ایده‌های نو و شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف تبدیل دانایی به توانایی و ثروت در حال حاضر فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ۱۹۷ مرکز رشد در راستای حمایت از گروه‌های کوچک صاحب ایده نیز هم‌اکنون در کشور در حال فعالیت هستند.

غلامیان بیان کرد: در گذشته واحد‌های تولیدی تمایل چندانی برای همکاری با دانشگاه‌ها نداشتند اما امروزه شاهد هستیم کارخانه‌های زیادی در سطح کشور برای حل مشکلات تولیدی، نفت، معضلات محیط زیستی، مشکلات اجتماعی و... با دانشگاه‌ها قرارداد امضا می‌کنند.

وزیر علوم با اعلام اینکه نزدیک به ۵۰ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های سطح کشور در حال تحصیل هستند، عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران مأموریتی فراملی دارد و دانشگاه‌های ایران توان جذب و تربیت دانشجوی خارجی از سایر کشورها علل خصوص کشورهای اسلامی را باتوجه به ظرفیت علمی دارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۷۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه‌پاسداران به افتخار و عزت جهان اسلام تبدیل شده است

ماموستا عبدالسلام امامی امام‌جمعه مهاباد امروز در آیین گرامی‌داشت سالروز تشکیل سپاه‌پاسداران انقلاب‌اسلامی در مهاباد گفت: جواب دندان‌شکن و تنبیهی به رژیم‌صهیونیستی در پی حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه با موفقیت کامل همراه بود که بر عزت این نیروی مسلح افزود.

وی اضافه کرد: مقابله و حمله به تروریست‌ها و زورگویان و کشور‌هایی همچون رژیم‌صهیونیستی که دارای بیشترین موشک‌های کلاهک دار هسته‌ای هستند، نشان از قدرت بازدارندگی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی بوده که در سایه اقتدار نیرو‌های مسلح به دست آمده است.

امام‌جمعه مهاباد با بیان اینکه قدرت نظامی و تدافعی ما با اوایل انقلاب قابل مقایسه نیست، ادامه داد: خداوند را به خاطر وجود چنین نیرو‌های ارزشی و وفادار مانند سپاه پاسداران و ارتش مردمی جمهوری‌اسلامی سپاس‌گزاریم که عزت را برای کشور به ارمغان آوردند.

ماموستا امامی با اشاره به فرموده امام‌خمینی (ره) مبنی بر اینکه اگر سپاه نبود کشور هم نبود، افزود: اکنون نیرو‌های پاسدار ما تنها معطوف به نظامیان نیست و تمام مردم کشور در بخش‌های مختلف پاسدار نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

وی ضمن تبریک دوباره فرارسیدن روز ۲۹ فروردین و روز ارتش، در ادامه گفت: نیرو‌های مسلح ما علاوه بر توانایی در بخش نظامی در سایر حوزه‌های خدماتی و سازندگی و همچنین رویداد‌های داخلی در کنار مردم بوده و خدمات خود را در طبق اخلاص ارائه می‌کنند.

در پایان این مراسم از امیر عیسی‌بیات فرمانده تیپ ۳۶۴ پیاده متحرک هجومی مهاباد و سرهنگ اکبر نوروزی فرمانده قرارگاه امام سجاد (ع) و سپاه شهدای مهاباد با اهدای لوح از طرف شورای اداری قدردانی شد.

سپاه‌پاسداران انقلاب‌اسلامی در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام تشکیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است
  • دست‌یابی دو نشریه علمی دانشگاه یزد به جایگاه بین‌المللی و رتبه علمی
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • تحلیل جایگاه دانشگاه تهران در حوزه‌های علوم‌ مختلف
  • سقوط دانشگاه‌های چهار کشور بزرگ جهان در رتبه‌بندی QS
  • سپاه‌پاسداران به افتخار و عزت جهان اسلام تبدیل شده است
  • ارتش آماده پاسخگویی به هرگونه تهدید دشمنان است