Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به لزوم ایمن سازی کارگاه‌های ساختمانی استان قزوین گفت: ‌‌بیشتر‌ حوادث کار استان قزوین در کارگاه‌های ساختمانی رخ می‌دهد. ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

محمد علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار دا‌شت: بخش قابل توجهی از حوادث کارگری استان قزوین در حوزه کارگاه‌های ساختمانی است چرا که از نظر وسعت و پراکندگی این کارگاه‌ها نظرات بر آن از سایر بخش‌ها کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از سوی دیگر به دلیل ماهیت کار در کارگاه‌های ساختمانی عمدتا فعالین این بخش از تخصص کافی برخوردار نیستند و از این رو شاهد این هستیم که سهم حوادث ساختمانی در این بخش بیشتر از سایر بخش‌هاست.

رئیس بازرسی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین خاطرنشان کرد: براساس وظایفی که قانون برعهده حوزه بازرسی اداره کار قرار داده است ما موظفیم با نظارت بر کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی استان قزوین شرایط حاکم بر کار و جنبه‌های حمایتی قانون کار، شرایط کار زنان، کودکان و نوجوانان و همچنین مشاغل سخت و زیان آور را مورد بررسی قرار دهیم.

علیخانی گفت: از سوی دیگر نظارت بر حفاظت فنی، بهداشت کار و ایمنی کارگاه‌ها نیز برعهده این واحد گذاشته شده است تا با نظارت دائمی و دوره‌ای بر محیط‌های کار شرایط ایمن سازی برای فعالیت را فراهم کند و در صورت وقوع حوادث پس از بررسی مسئله و احصاء مشکلات برای رفع آن اقدام کند.

وی اظهار داشت: ارائه آموزش‌های حوزه کار و ایمنی محیط کار نیز در راستای کاهش این آسیب‌ها صورت گرفته است.

‌‌پرونده‌های ‌حوادث کارگری‌ خارج از نوبت رسیدگی می‌شودچرا میزان حوادث کار در مازندران بالا است?87 نفر طی زمستان 97 در حوادث کار فوت شدند

رئیس بازرسی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین تصریح داشت: بر همین اساس در 4 ماه نخست امسال 2 هزار و 913 مورد بازرسی از کارگاه‌ها و محیط کار در استان قزوین صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 5 درصد در تعداد بازرسی‌های انجام شده افزایش یافته است.

علیخانی افزود: با افزایش بازرسی‌ها و تلاش برای افزایش ایمن‌سازی در این حوزه سبب شده است تا در 4 ماه نخست امسال شاهد کاهش میزان حوادث کارگری در استان باشیم.

وی گفت: در این مدت در تعداد حوادث منجربه فوت نیز شاهد کاهش چشمگیر بودیم که با این وجود نیز 2 نفر در این مدت در حوادث کارگری استان فوت کردند.

انتهای پیام/ش

R41364/P/S6,63/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۸۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طحان نظیف: طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند
  • ساختمانی که زیر یک تپه مصنوعی ساخته شد + فیلم
  • معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی
  • بارش رحمت الهی به وقت بهار در روستای توآباد + فیلم
  • تولید سامانه هوشمند تجهیزات ساختمانی
  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • طحان نظیف: طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد