Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام کفیل گفت: احیای صحیفه سجادیه به معنای احیای دین و مقابله با فساد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «محمد صادق کفیل» در نشست مسئولان و استادان مرکز تخصصی صحیفه سجادیه که امروز (سه شنبه 5 شهریور) در بیت علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: اخلاص و همت و دغدغه دست اندرکاران کنگره امام سجاد(ع) با لطف و عنایت خدا به نتایج بسیار خوبی رسیده و گام های خوبی برداشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این پژوهشگر دینی افزود: جریان کنگره امام سجاد(ع) که در بندرعباس به راه افتاده بود هم اکنون با حوزه علمیه گره خورده است و این اقدام بسیار مطلوبی به شمار می آید زیرا اقدامی که به نهاد علمی حوزه گره بخورد، موفق خواهد شد.


وی تأکید کرد که ما تاکنون دوره تخصصی صحیفه سجادیه نداشتیم و یکسال کار شد تا سرفصل های سه ساله آماده شود تا ان شاء الله یک مرکز علمی حوزه باشیم.


کفیل اظهار داشت: ساختمان 4 طبقه مرکز تخصصی صحیفه سجادیه به لطف خدا و اهل بیت(ع) به زودی آماده بهره برداری می شود. امیدواریم یک پژوهشگاه بسیار قوی درباره صحیفه در قم راه اندازی شود و کودکان و نوجوانان را با صحیفه انس دهیم.


وی صحیفه سجادیه را بهترین متن برای انتقال معارف دینی به خارج از کشور عنوان کرد و ادامه داد: ما در معارف کار قوی نکردیم و باید گام های جدی و قویتری برداریم و امیدواریم روزی فرابرسد که منبرهای محرم و رمضان بر اساس دعاهای صحیفه سجادیه باشد و شاهد توسعه معارف صحیفه درجامعه باشیم.


این پژوهشگر دینی خاطرنشان ساخت: اگر وضعیت زمان امام سجاد(ع) بدترین دوره تاریخی اهل بیت(ع) باشد و ما از وضع جامعه و جهان گلایه داریم، احیای صحیفه سبب احیای دین و مقابله با فساد و ابتذال می شود.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد روز جهانی مسجد خبرگزاری شبستان استان بوشهر ماه محرم جشن های دهه کرامت شیراز هفته دولت کنگره امام سجاد ع قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۸۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سعیدی زاده مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام در نشست خبری تشریح برنامه‌های چله رضوی و بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: رویکرد‌های تحولی در دو سال اخیر مد نظر بوده است، جشنواره امام رضا بیست سال گذشته یک جشنواره عمومی بود، اما برای تخصصی شدن آن جلسات مختلفی برگزار شد و اتفاقی که امسال تجربه می‌کنیم این است که جشنواره حرفه ای‌تر و تخصصی‌تر شده است.

وی ادامه داد: همزمان با سالروز ولادت امام رضا (ع)، سامانه و اپلیکیشنی با نام منظومه رضوان رونمایی می‌شود که در آن در زمینه ابعاد مختلف سیره رضوی، سوژه‌ها و دیباچه‌های مختلفی در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد و هنرمندان برای تولید آثار فاخر رضوی دسترسی آسانتری به سوژه‌ها و نظرات کارشناسان صاحبنظر خواهند داشت.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام گفت: استفاده از هنرمندان شاخص و تراز در مدیریت جشنواره از دیگر رویکرد‌های این جشنواره است.

سعیدی زاده به راه اندازی پنجره درگاه تولیدات رضوی هم اشاره کرد و افزود: این درگاه برای بهره گیری عموم از تولیدات جشنواره پس از برگزاری جشنواره و کیفی سازی آنها طراحی شده است.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام از حمایت ۵ میلیارد تومانی از هنرمندان در جریان تولیدات جشنواره رضوی خبر داد و گفت: منابعی را برای تولید و ارتقای تولیدات به عنوان اعتبار حمایتی در فضا‌های مختلف رضوی در اختیار هنرمندان قرار می‌دهیم.

*برگزاری دوره‌های آموزشی برای هنرمندان
سعیدی زاده به ارتقای فنی هنرمندان اشاره و تصریح کرد: مداخله فرایندی ما برگزاری دوره‌های آموزشی، ارتباط با جامعه اساتید بوده است و تاکنون کارگاه‌های تخصصی برگزار کرده‌ایم.

*موسسات تخصصی مردم محور
وی گفت: انتخاب موسسات تخصصی با رویکرد مردم محور بنای بنیاد برای زیست بوم رضوی بوده است، ما به حلقه‌های میانی در فضای فرهنگ و هنر توجه داشتیم و از آنها حمایت می‌کنیم.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام در پایان گفت: امیدوارم جشنواره امام رضا (ع) تا ۴ سال آینده به عنوان یکی از حرفه ای‌ترین جشنواره‌های دینی کشور در حوزه فرهنگ و هنر تثبیت شود. دوره گذار جشنواره به پایان رسید و امسال نخستین سال شکل گیری جشنواره حرفه‌ای است.

دیگر خبرها

  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان
  • برپایی کنفرانس آندومتریوز (نابه‌جایی آستر رحم) در بیمارستان امام سجاد(ع)
  • موفقیت های سپاه مرهون ولایتمداری است
  • مازنی:برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟ /قیمت دلار چند برابر سال ۱۴۰۰ شده اما صدایی از دولتمردان در نمی آید
  • عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • سردار سالاری: عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • آغاز ساخت عملیات اجرایی مرکز بهداشت امام سجاد (ع) در همدان
  • احیای حساب ۱۰۰ امام(ره) گامی بلند در محرومیت زدایی روستاها