Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@21:04:09 GMT

مدیریت آب در کشور موضوعی متمرکز و منطقه ای است

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۱۹۲۸۶

مدیریت آب در کشور موضوعی متمرکز و منطقه ای است

پورمحمدی گفت: خط انتقال آبرسانی تبریز؛ برخلاف برخی برداشت های نادرست، جایگزین برای خط بتنی قدیمی انتقال آب به تبریز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» عصر امروز(۵ شهریور) در مراسم بهره‌برداری 81 کیلومتر خط انتقال پشتیبان طرح آبرسانی تبریز با بزرگداشت هفته دولت اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر اسوه های خدمت گذاری شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مدیریت آب در کشور موضوعی متمرکز و منطقه ای است، خاطرنشان کرد: این موضوع ماهیت استانی و شهرستانی ندارد و این پروژه نیز برخلاف برخی برداشت های نادرست، خط جایگزین برای خط بتنی قدیمی انتقال آب به تبریز است و به عنوان پشتیبان احداث شده است. 

وی با بیان این‌که قرار است به واسطه این طرح ۶۵ درصد آب تبریز تأمین شود، گفت: نقش پدافندی این طرح نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد، در حقیقت اتمام طرح اطمینان خاطری برای تأمین آب تبریز خواهد بود.

پورمحمدی با تقدیر از تلاش جهادی و شبانه‌روزی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در احداث این پروژه مهم و استراتژیک گفت: جوانان نخبه و متخصص قرارگاه در تمامی عرصه هایی که ورود داشته اند، موفق بوده اند.

گفتنی است، در پایان این مراسم ضمن افتتاح و بهره برداری رسمیاز 81 کیلومتر خط انتقال پشتیبان طرح آبرسانی تبریز؛ از تلاشگران و دست‌اندرکاران اجرای پروژه تجلیل بعمل آمد.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد هفته دولت مسجد روز جهانی مسجد خبرگزاری شبستان استان بوشهر قم ماه محرم طرح آبرسانی استاندار آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۱۹۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف جعبه های جمع آوری زباله در معابر تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی حبیبه هراتی افزود: در معابر شهر تبریز پنج هزار و ۳۸۳ باکس زباله وجود دارد به طوری که خریداری و نگهداشت آنها علاوه بر ایجاد نازیبایی بصری در برخی موارد، هزینه‌های هنگفتی برای مدیریت شهری ایجاد می‌کند.

وی با تشریح کم و کیف طرح حذف باکس‌های زباله که از اردیبهشت ماه بخش اول طرح در شهرک‌های زعفرانیه و رشدیه اجرایی می‌شود گفت: این طرح در مرحله اول به صورت منطقه‌ای در مناطق ۲ و ۵ شهرداری از ساعت ۹ شب شروع می‌شود.

هراتی خاطرنشان کرد: تفکیک از مبداء، جمع آوری آنلاین پسماند‌های خشک و خشکاله توسط اپلیکیشن بهروب، حفظ محیط زیست، مبارزه با پدیده اجتماعی زباله گردی و حذف نازیبایی‌های بصری و زیست محیطی از جمله مزایای این طرح است و در ۶ ماهه نخست سال جاری این طرح در تمام مناطق دهگانه تبریز اجرا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز ادامه داد: تغییر ساعت جمع آوری زباله‌های شهری از روزانه به شبانه در کنار جمع آوری تدریجی باکس‌های زباله در معابر یکی از رویکرد‌های شهرداری تبریز و اولویت اصلی سازمان مدیریت پسماند در سال جدید است.

وی با بیان اینکه تبریزی‌ها به طور متوسط روزانه یک هزار تن زباله تولید می‌کنند و شهرداری تبریز برای مدیریت و دفن پسماند‌ها تدابیر ویژه در قالب احداث لندفیل‌ها اتحاذه کرده است گفت: توسعه آموزش‌های شهروندی در حوزه پسماند نقش بسزایی در کاهش حجم زباله و تفکیک از مبداء دارد.

هراتی با اشاره به اینکه شهرداری تبریز در سال گذشته برای نخستین بار سامانه «بهروب» را با هدف کاهش دفن زباله و تفکیک از مبداء راه اندازی کرده است گفت: توسعه زیرساخت‌های شهر هوشمند گامی اساسی برای ارتقای رتبه تبریز در شاخص‌های توسعه پایدار است و فرهنگ سازی استفاده حداکثری شهروندان تبریز از سامانه «بهروب» می‌تواند در تفکیک از مبدا زباله کمک کار و تسهیل کننده باشد.


دیگر خبرها

  • تعمیرات و نگهداری سدها باید عملیاتی شود
  • کمک هزار میلیاردی دولت برای اجرای پروژه اتوبوس برقی در کرج
  • سد و نیروگاه سریلانکا ساخت مهندسان ایرانی آماده بهره برداری شد
  • احداث مگاپروژه سد و نیروگاه در سریلانکا بدست مهندسان ایرانی
  • احداث ۴ زمین ورزشی در ائل‌گلی تبریز
  • حذف جعبه های جمع آوری زباله در معابر تبریز
  • تحقق شعار سال با آغاز به کار اولین مجتمع خورشیدی حمایتی متمرکز کشور در استان اصفهان
  • مردم همواره پشتیبان فلسطین هستند
  • حضور ۶۸ گروه آموزشی از دانشگاه‌های کشور در رتبه‌بندی موضوعی کیو اس ۲۰۲۴
  • ◄ اتصال قراملک به بازار تبریز با بهره برداری از خط ۲ متروی تبریز