Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@13:56:14 GMT

سایت تولید داروهای پرخطر در ساوه افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۰۹۰۱

سایت تولید داروهای پرخطر در ساوه افتتاح می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه ۷ شهریورماه در سومین سفر خود به استان مرکزی سایت تولید داروهای پرخطر(ضد سرطان) را در ساوه افتتاح می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دیار آفتاب؛ سایت تولید داروهای پرخطر (ضد سرطان) پنجشنبه ۷ شهریورماه در شرکت داروسازی آوه سینا واقع در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه با حضور سعید نمکی وزارت بهداشت و برخی مدیران کشوری به بهره برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید داروهای پرخطر موجب خواهد شد که کشور از واردات خیلی از داروها بی‌نیاز شود و در تأمین نیازهای دارویی به خودکفایی دست پیدا کنیم.

استقرار هفت شهرک صنعتی و استقرار بزرگترین شهر صنعتی کشور در ساوه و زرندیه بستر سرمایه گذاری در صنایع گوناگون بویژه صنعت داروسازی را فراهم کرده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۰۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تولید ۲۵۰ میلیون عدد مکمل و فرآورده گیاهی در ایران رقم صادرات محصولات و فرآورده های طبیعی و طب سنتی را ۱۳ میلیون دلار اعلام کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید حیدر محمدی امروز در حاشیه سیزدهمین همایش طلای سبز اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 12 هزار محصول مکمل و بیش از 2000 فرآورده طب سنتی داریم.

سالانه 250 میلیون عدد از این مکمل‌ها و فرآورده‌های گیاهی را شناسه‌گذاری می‌کنیم.

وی در پاسخ به سؤال تسنیم مبنی بر اقدامات سازمان غذا و دارو برای تسهیل صادرات اقلام دارویی گیاهی و میزان صادرات این فرآورده‌ها بیان کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری و در راستای جهش تولید با مشارکت مردم، بسیاری از فرآیندها را تسهیل و تسریع و بخشی از فرآیندهای زائد را حذف کرده‌ایم. زمان صدور پروانه تولید این فرآورده‌ها بسیار کاهش پیدا کرده به حدی که در بهار امسال هیچ پروانه‌ای در انتظار زمان بررسی نخواهیم داشت و همه مجوزها را به سرعت صادر خواهیم کرد.

فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند

وی ادامه داد: در سال 1402 مجموع صادرات فرآورده های گیاهی و مکمل‌ها 13 میلیون دلار بوده است که انتظار داریم این عدد امسال رشد داشته باشد. کشور ما یکی از زیست‌بوم‌های مهم گیاهان دارویی است و امیدواریم با بازاریابی خوبی که تولیدکنندگان این محصولات انجام می‌دهند امسال جهش خوبی را در صادرات نیز داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • فیلم/ افتتاح اولین خط تولید داروهای استنشاقی در استان سمنان
  • فیلم| افتتاح اولین خط تولید داروهای استنشاقی در سمنان
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی