Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@02:37:57 GMT

اعزام ۳۰ گروه تعزیه اربعین به کربلا

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۲۸۸۹

اعزام ۳۰ گروه تعزیه اربعین به کربلا

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حجت الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی مدیر کل حوزه هنری استان خوزستان شامگاه گذشته در حاشیه آیین رونمایی از پوستر شهدای حج ۱۳۶۶ و گرامیداشت یاد شهدای حادثه منا درآبادان  با بیان اینکه دبیرخانه مرکزی تعزیه اربعین حسینی کشور امسال به استان خوزستان واگذار شده است گفت: این گروه های تعزیه با گویش‌ها و زبان‌های عربی، اردو، فرانسه، انگلیسی و فارسی تعزیه خوانی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تشریح فعالیت های حوزه هنری خوزستان با بیان اینکه تعامل خوبی بین دولتمردان در استان خوزستان و حوزه هنری وجود دارد افزود:برنامه‌ها و رویکرد حوزه هنری در راستای تقویت و توسعه آرمان‌های انقلاب اسلامی تدوین شده و در حال اجرا است.

مدیر کل حوزه هنری استان خوزستان همچنین ضمن گرامیداشت یاد شهدای حج ۱۳۶۶ و شهدای منا گفت:یاد و خاطره این شهیدان بزرگوار از ذهن و خاطره مردم پاک شدنی نیست.شهدا بهترین الگو برای جامعه هستند و ادامه راه آنها جامعه را در برابر هجمه فرهنگی دشمن بیمه می کند.

حجت الاسلام طباطبایی در ادامه به تشریح برنامه های حوزه هنری استان خوزستان پرداخت و گفت:نمایش سه اثر تئاتر دفاع مقدس به صورت صحنه ای و ۲ اثر نمایش خیابانی در دستور کار حوزه هنری قرار دارد.

او چاپ کتاب آیت الله بدری، کتاب شهید شرافت از شهدای هفت تیر، کتاب فرکانس ۱۱۶۰ در خصوص فعالیت رادیو آبادان در دفاع مقدس را از اقدامات حوزه هنری در سال جاری نام برد و اظهار داشت:در بخش ادبیات و شعر نیز چاپ ۱۲ جلد کتاب در دستور کار قرار دارد.

 مدیر کل حوزه هنری استان خوزستان گفت: ساخت ۱۰ فیلم ۱۰۰ ثانیه ممتاز در دست اقدام است و ساخت ۲ مستند در خصوص زندگی عبدالرضا حیاتی با عنوان پهلوان برمی گردد و محمد جمالپور با عنوان شب های خاطره در دستور کار قرار دارد.

در این آیین جمعی از خانواده های شهدای منا و حج ۱۳۶۶ خاطراتی از شهدا بیان کردند.

شهید فواد مشعلی، محمدسعید سعیدی زاده، امین باوی، علی اکبرقمری، حسین بغلانی، عبدالستار شنیورنشاری و حسین بیت غانم شهدای منا و شهیدان سیدکمال الدین کامروا، حسین علی یاس و گوهر سراجی شهدای حج ۱۳۶۶ شهرستان آبادان هستند.

انتهای پیام/ د

حضور گروه های تعزیه اربعین در عراق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اربعین حسینی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۲۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت اسکواش باز خوزستانی به اردوی تیم ملی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امیرحسین رضازاده بازیکن کمتر از ۱۹ سال اسکواش خوزستان در اردوی آماده سازی تیم ملی اسکواش ایران به منظور اعزام به مسابقات بین المللی قطر جونیور شرکت می‌کند.  

تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان اسکواش ایران، بامداد روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه به دوحه اعزام خواهد شد.

این رقابت‌های بین المللی از ۳ تا ۶ اردیبهشت با حضور نمایندگان کشور‌های جمهوری اسلامی ایران، کویت، چین، اردن، عربستان، پاکستان، مصر، سنگاپور، هند، مالزی، آمریکا، سری لانکا و کشور میزبان در دوحه برگزار می‌شود.  

دیگر خبرها

  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • دعوت اسکواش باز خوزستانی به اردوی تیم ملی
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • دیدار با ۲ تن از پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • ۲ هزار و ۵٠٠ برنامه فرهنگی طی کنگره ملی شهدای استان اجرا می شود
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • سپاه بازوی توانمند دولت در حوزه محرومیت‌زدایی
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود