Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-یکی از مقامات دفاعی آمریکا در گفت‌وگو با بخش انگلیسی شبکه «صدای آمریکا» تأیید کرد که «مارک اسپر» رئیس پنتاگون، اخیراً ساخت 32 کیلومتر از دیوار در مرز جنوبی آمریکا با مکزیک را مورد تأیید قرار داده است.

این مقام آمریکایی تصریح کرد که  اسپر از مازاد بودجه پنتاگون برای ساخت این دیوار مرزی استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا به امروز، حدود 250 کیلومتر از این دیوار از طریق بودجه نظامی که در ابتدا برای اهداف دیگر معین شده بود، تأمین بودجه شده است.

پس از جنجال‌های فراوان، در نهایت دیوان عالی آمریکا در ماه ژوئیه به دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مجوز استفاده از بودجه پنتاگون را برای ساخت بیش از 100 مایل دیوار نرده‌ای در امتداد مرز جنوبی آمریکا با مکزیک داد. پیش از آن قاضی کالیفرنیا، «دونالد ترامپ» را از صرف بودجه 2.5 میلیارد دلاری پنتاگون برای ساخت دیوار مرزی منع کرده بود.

پنتاگون پیشتر، تأیید کرده بود که بودجه خود را برای برنامه مبارزه با مواد مخدر تخصیص دهد که طبق این تصمیم، وزارت دفاع آمریکا اجازه دارد، به بهانه مقابله با قاچاق مواد مخدر، بودجه خود را صرف ساخت دیوار مرزی کند.

در ماه فوریه سال جاری میلادی (اسفند ۱۳۹۷)، منازعه سیاسی بر سر تأمین بودجه دیوار مکزیک به طولانی‌ترین تعطیلی دولت آمریکا در طول تاریخ انجامید. در نهایت کنگره تنها با ساخت دیواری نرده‌ای با بودجه ۱.۳۸ میلیارد دلار در برخی نواحی مرزی موافقت کرد

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۴۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان _ بیرجند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مهدی پارسی با بیان اینکه ارتقای محور زاهدان_ بیرجند به بزرگراه علاوه بر کاهش تصادفات توسعه اقتصادی و گردشگردی سیستان و بلوچستان را به همراه دارد، گفت: این اداره کل تلاش دارد تا پایان سالجاری با تکمیل و بهره برداری از ۲۵ کیلومتر باند دوم در دست ساخت در این مسیر، زاهدان را به صورت بزرگراه به سفید آبه متصل کند.
وی با بیان اینکه برای احداث هر یک کیلومتر بزرگراه در این استان به اعتباری حدود ۳۵ میلیارد تومان نیاز است افزود: این موضوع می‌طلبد تا اعتبارات بیشتری برای اجرای طرح‌های راهسازی به استان تخصیص داده شود.

وی ، افزود: برای محقق شدن اهداف پیش بینی شده درسالجاری در این محور باید بیش از ۲۰۰ پل و آبرو در مسیر ساخته شود .

دیگر خبرها

  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • ۴۰ شهر خراسان رضوی دچار تنش آبی
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان _ بیرجند
  • تنش آبی در ۴۰ شهر خراسان رضوی
  • ادامه خیانت مصر به فلسطینیان در تخریب تونل‌های مقاومت
  • کشف بیش از ۲۸ هزار عدد قرص قاچاق در هنگ مرزی تایباد
  • عزم جدی حل مشکل کم آبی شهر مرزی نوسود و روستاهای مرزی شهرستان پاوه