Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@10:51:36 GMT

از متن چه خبر؟

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۴۹۹۸

حاشیه‌ها را به متن ترجیح می‌دهیم؛ این را برخی خوب فهمیده‌اند؛ حاشیه می‌سازند و انصافا هم استاد تمام اند. نه اینکه متن را بپوشانند، حاشیه را جذاب طراحی می‌کنند تا چشمت به متن دوخته نشود؛ تا غلط‌های فاحش متن را نبینی و سر و صدا نکنی. حاضر است به غلط‌های نیم نمره‌ای حاشیه بپردازی و از غلط‌های خانمان برانداز غافل شوی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده‌های بسیاری با موضوع معلولیت و مصائب آن دست و پنجه نرم می‌کنند و روزگار می‌گذرانند. جامعه‌ای که علاوه بر آن که کوچک هم نیست، بسیار آسیب پذیر است و جامعه بزرگتری را هم درگیر مسائل معلولیت می‌کند. 
در بودجه ۹۸، دو هزار میلیارد تومان برای معلولان در نظر گرفته شده است که احتمالا طبق روال گذشته، بخش قابل توجهی از آن محقق نمی‌شود و برای جامعه معلولان با هزینه‌های بالای آنها حتی کل این رقم هم گره گشا نیست چه برسد با تأمین ناقص این رقم. کارشناسان ارزیابی می‌کنند که بودجه لازم برای موضوع معلولان، بسیار بیشتر از ۲ هزار میلیارد تومان است.
۲۰۰ هزار تخت ویژه معلولان نیاز داریم درحالیکه یک هزارم آن موجود است! ویلچر امروز ۱۵ میلیون تومان قیمت دارد و وام خرید آن با زمانی که قیمتش حدود ۳ میلیون تومان بود تغییری نکرده.
چند نفر از تجمعات اعتراضی معلولان خبر دارند؟ چند نفر در آن شرکت کرده‌اند؟ شاید حق باشد که بگوییم معلولان واقعا فراموش شده‌اند، در حالی که بسیاری از مسائل‌شان بر روی زمین مانده، بسیاری از معابر و وسایل نقلیه برایشان مناسب‌سازی نشده، وام خرید ویلچر و تجهیزات مورد نیازشان، به هیچ وجه پاسخگوی نیازشان نیست و در اعتراض به این مسائل تجمع کرده اند، صدای اعتراضشان به گوش مردم و مسئولین نرسیده است، در حالی که برای موضوعات حاشیه‌ای و کم اهمیت، تجمع و سر و صدای زیادی بلند می‌شود. همه این‌ها، نشان دهنده آن است که وقتی حاشیه پررنگ شود، متن گم می‌شود. جامعه و رسانه‌ای که اولویتش جابه‌جا شود، باید هم مسائل معلولان که طاقت بسیاری از خانواده‌ها را طاق کرده، فراموش کند. درست همین چند روز پیش بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت، از ضرورت پرهیز از حواشی و اولویت‌بندی برای حل مسائل اصلی سخن گفتند، مسائلی که اگر فهرست شوند، حتما مصائب زندگی معلولان یکی از آن‌هاست، اما در همین چند روز، برخی چنان حاشیه‌سازی کرده‌اند که نه تنها متن، بلکه ضرورت توجه به اصول نیز فراموش شد.

 محسن پیرهادی 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: معلولیت رهبر معظم انقلاب محسن پیرهادی معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۴۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد یک مرد در حاشیه‌ی شهر بیرجند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، جسد مردی در حاشیه‌ی شهر بیرجند کشف شد.

هویت و علت فوت در دست بررسی است.

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • کشف جسد یک مرد در حاشیه‌ی شهر بیرجند
  • بازارچه میوه و تره بار ایلام زودتر احداث شود
  • تسهیل تردد معلولان در مسجد الحرام
  • حال ناخوش معلولان کردستانی و پیشنهاد تکراری آقای مدیر!
  • واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی
  • ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده در منطقه ۹ اصفهان
  • ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی
  • نامناسب بودن معابر، مشکل آزار دهنده معلولان کردستانی
  • پیشکسوت تیم فوتبال استقلال: بخت پرسپولیس برای قهرمانی بیشتر از استقلال است