Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:30:29 GMT

کرمان در کشف جرائم شرایط مطلوبی دارد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۵۱۰۱

کرمان در کشف جرائم شرایط مطلوبی دارد

به گزارش ایرنا، سردار مسعود منفرد روز چهارشنبه در همایش یک روزه ویژه کارکنان پلیس آگاهی سراسر استان و تجسس فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان افزود: آمار کشف جرائم نسبت به وقوع نیز در استان کرمان نسبت به کشور بسیار مطلوب است و به یقین با تلاش فرمانده انتظامی استان و کارکنان این نهاد وضعیت بهتر نیز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی، وقوع جرائم به ویژه سرقت در سال جاری افزایش داشته اما در پنج ماهه ۹۸ کشف جرائم نسبت به وقوع افزایش یافته و وضعیت استان کرمان در این زمینه خوب است.

جانشین پلیس آگاهی ناجا از راه اندازی سامانه نما توسط این پلیس تخصصی نیز خبر داد و گفت: لیست اموال مسروقه بدون صاحب در این سامانه منتشر شده و مردم با مراجعه به این سامانه می توانند اموال سرقتی خود را شناسایی کنند که به آنها بازگردانده شود.

سردار منفرد با اشاره همایش یک روزه ویژه کارکنان پلیس آگاهی سراسر استان و تجسس فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان، عنوان کرد: هدف اصلی این همایش هماهنگی بین مجموعه پلیس آگاهی و پلیس های تخصصی دیگر در استان کرمان در زمینه کاهش جرائم است زیرا کاهش فاصله بین کشف و وقوع از اولویت های پلیس آگاهی به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: هدف دیگر برگزاری این همایش رسیدگی به شکایات در کمترین زمان ممکن است که برنامه ریزی خوبی در این زمینه صورت گرفته و پیگیری دستورالعمل‌ها در استان هدف دیگر ماست.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان نیز گفت: بر اساس قانون تشکیل نیروی انتظامی، مهمترین وظیفه ناجا پیشگیری از وقوع جرم و در صورت وقوع، کشف و دستگیری متهمان و در حقیقت دستگیری، کشف و پی جویی جرائم است.

سرهنگ یدالله حسن پور افزود: اگرچه ناجا در وقوع جرائم نقشی ندارد اما پی جویی موارد و جرائم را بر عهده دارد و نقش پلیس آگاهی در این زمینه قابل توجه است.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت جرائم مربوط به حیثیت، جان و مال افراد باید از سوی پلیس آگاهی مورد پی جویی قرار گیرد.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان با اشاره به این مطلب که جرائم نسبت به دهه ۷۰ تا ۸۰ افزایش داشته است، تصریح کرد: آمار مقایسه ای سال های ۹۷ و ۹۸ بیانگر رشد هفت تا هشت برابری جرائم نسبت به دهه ۸۰ است و نیروی انسانی و امکانات افزایش نداشته اما با تکیه بر تلاش همت و پشتکار نیروها شاهد افزایش بالای ۵۰ درصدی کشف سرقت ها و ۹۰ درصدی قتل ها هستیم.

سرهنگ حسن پور خاطرنشان کرد: کشف جرائم در زمینه های جعل و کلاهبرداری و جرایم اقتصادی نیز رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

وی بیان کرد: شاید پس از بروز برخی جرائم، مالباخته ها انتظار معجزه از پلیس دداشته باشند اما پلیس آگاهی معجزه نمی کند و با همت و تلاش و پشتکار نیروهای خود توانسته بسیاری از این جرائم را پی جویی کند.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان، حضور مستمر در صحنه ها را از اولویت های پلیس آگاهی برشمرد.

۳۰۲۹/۷۴۴۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا پلیس آگاهی ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۵۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان

حسین رضایی گفت: با توجه به بارندگی‌های شدید امروز در شهر رفسنجان، احتمال بروز سیل و آبگرفتگی معابر وجود دارد. 

 وی افزود: ضمن اینکه ستاد بحران، آمادگی لازم مقابله با این پدیده را دارد به مردم هشدار می‌دهیم که از تردد غیرضروری در خیابان‌ها و معابر جلوگیری کنند و در زمان بارندگی موارد اضطراری را به شهرداری و ستاد بحران اعلام کنند.

فرماندار رفسنجان در خصوص پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان کرمان مبنی بر بارندگی‌های رگباری و شدید در شمال استان کرمان و رفسنجان بیان داشت: باتوجه به بارندگی شدید در شهر رفسنجان و احتمال آبگرفتگی معابر اصلی شهر و کوچه‌های کم تراز و اماکن پایین‌تر از سطح اصلی معابر، به همه اهالی شهر رفسنجان اعلام می‌ کنیم، ضمن آمادگی لازم و خودداری از تردد غیرضرور در معابر در زمان بارندگی موارد اضطراری را به شهرداری و ستاد بحران اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان (فیلم)
  • وقوع سیل در روستای پشوئیه شهداد + فیلم
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز
  • کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه کرمان