Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دکتر زین العابدین جویبان ریاست سازمان بسیج مهندسین کشاورزی ومنابع طبیعی استان از کانون بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان فردوس بازدید کرد.

 

 وی ضمن بررسی فعالیت ها، برنامه ها و طرح های این کانون،  به مسئول و اعضای کانون شهرستان  به واسطه انتخاب موفق ترین رده و کانون برتر در بین اقشار بسیج ناحیه مقاومت شهرستان فردوس تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان به همراه مهندس باقری مسئول کانون بسیج مهندسین شهرستان فردوس با رئیس اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص اهداف و برنامه های بسیج مهندسین کشاورزی در شهرستان طرح موضوع و اهداف و برنامه های بسیج مهندسین در کوتاه مدت و بلند مدت در سطح این شهرستان را تشریح کردند.

 

 وی ضمن  تقدیر و تشکر بابت همراهی اداره دامپزشکی فردوس با کانون بسیج مهندسین کشاورزی در سطح شهرستان، انتخاب کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان فردوس به عنوان موفق ترین رده و کانون برتر در بین اقشار مختلف بسیج شهرستان  در نخستین جشنواره مالک اشتر ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان فردوس را بسیار شایسته عنوان کرد.

 

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی  استان از مجموعه پرورش دام سبک شرکت کشت وصنعت در حوزه روستای بیدسکان بازدید کرد که نژادهای منحصر به فرد و بی نظیری از تمام دامها را داشته که در خاورمیانه یک مجموعه کاملی است که همتای آن وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز۴۰ هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی از تجهیز۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان به سامانه‌ نوین آبیاری خبر داد و گفت: بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار طرح نیز حال اجرا داریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اکبر محمدی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته خراسان جنوبی با اجرای یک هزار و 920 هکتار، رتبه سوم کشوری را در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری کسب کردیم.

وی گفت: خراسان جنوبی در سه سال اخیر همواره جزو سه استان برتر اجرای طرح‌های سیستم‌های نوین آبیاری کشور بوده است و شهرستان‌های خوسف و درمیان بیشترین سطح و شهرستان بیرجند کمترین سطح اجرا شده را دارند. تاکنون 40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان با مشارکت بهره‌برداران به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده و بیش از 7 هزار و 500 هکتار طرح در حال اجرا داریم.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی بیان کرد: امسال به ازای اجرای هر هکتار آبیاری کم‌فشار 25 میلیون تومان و آبیاری تحت فشار 73 میلیون تومان کمک بلاعوض دولتی اختصاص داده می‌شود و مشارکت مردم در اجرای طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری بی‌نظیر است.

وی با اشاره به تعداد منابع آبی خراسان جنوبی گفت: حدود 2 هزار و 68 حلقه چاه، 6 هزار و 983 رشته قنات و 2 هزار و 864 رشته چشمه در سطح استان خراسان جنوبی وجود دارد. آمار ثبت شده استان در سامانه اطلاعات مکانی قنوات کشور بیش از هفت هزار و 600 رشته است که باید این آمار توسط شرکت آب منطقه‌ای استان ثبت شود.

محمدی اظهار داشت: میزان آب استحصال‌شده از چاه‌ها در سال جاری 560 میلیون متر مکعب، قنوات 197 میلیون مترمکعب و چشمه‌ها 31 میلیون مترمعکب است که در مجموع حدود 788 میلیون مترمکعب آب استحصال شده از این سه بخش است.

وی با اشاره به اینکه 25 درصد این آب استحصال شده در حوزه قنوات است، افزود: آب قنوات با کیفیت و شیرین است که باید در بحث قنوات بیش از گذشته تلاش کنیم که پروژه‌های احیای قنوات را در سطح استان اجرا کنیم. 96 درصد چاه‌های کشاورزی خراسان جنوبی مجهز به کنتور هوشمند هستند که برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی و تعادل بخشی توسط کشاورزان به خوبی رعایت می‌شود.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: ایجاد استخرهای ذخیره آب کشاورزی، احیا و مرمت قنوات، احداث جاده بین مزارع، احداث، تکمیل و بهسازی کانال‌های آبرسانی کشاورزی و انتقال آب، یکپارچه سازی، تجهیز، نوسازی و زهکشی اراضی سنتی و ایجاد زیرساخت‌های مجتمع‌های دامپروری از دیگر برنامه‌های در دستور کار این مدیریت است.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • تشکیل کانون وکلا در خراسان جنوبی
  • مهار ۷.۵ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • رتبه سوم خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری
  • تجهیز۴۰ هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری
  • برتری خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری
  • کشت محصولات بهاره در خراسان جنوبی آغاز شد
  • آغاز کشت محصولات بهاره در خراسان جنوبی
  • معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز
  • دیدار اعضای سازمان بسیج مهندسین کشور با خانواده شهید صداقت
  • دیدار اعضای سازمان بسیج مهندسین کشور با خانواده شهید «محسن صداقت»