Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نعمت‌الله ایزدی سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری در مراسم روز خانواده و تکریم بازنشستگان که به مناسبت ۲۵ ذی‌الحجه و با حضور نمایندگان بازنشستگان کشوری، بازنشستگان برگزیده ملی و مدیران صندوق بازنشستگی کشوری در تهران برگزار شد، گفت: وام ضروری بازنشستگان با بودجه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به ۴۰۰ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه بانک صادرات به عنوان بانک اصلی و کارگزار فعالیت‌های بانکی با صندوق بازنشستگی کشوری همکاری مستمر دارد، افزود: طی روز‌های گذشته مذاکرات زیادی با بانک صادرات در ارتباط با پرداخت وام ضروری بازنشستگان تحت پوشش این صندوق انجام شده است.

ایزدی با تأکید بر اینکه سرپرستی صندوق بازنشستگی کشوری را برای مدتی کوتاه برعهده گرفته است و در عین حال مسئولیت هیأت مدیره این صندوق را نیز بر عهده دارد، گفت: باعث افتخار است که روز خانواده و تکریم بازنشستگان در همین دوره کوتاه مسؤولیت بنده قرار گرفته امیدواریم که پس از این دوره، مدیر شایسته‌ای در صندوق مستقر شود و مثل گذشته و بهتر از قبل به بازنشستگان خدمت کند.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه در طول دوران کوتاه برعهده گرفتن مسئولیت سرپرستی صندوق، ملموس‌تر از گذشته مسائل بازنشستگان را درک کرده است، افزود: همه تلاش و هم و غم دوستان ما در هیأت مدیره و ستاد و صف صندوق بازنشستگی این است که به ارتقای این صندوق و بالا بردن ظرفیت‌هایش کمک کنیم و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم و این خدمات را به صورت حداکثری انجام دهیم.

ایزدی در پاسخ به پرسش یکی از بازنشستگان درباره تمدید قرارداد بیمه تکمیلی درمان گفت: با بیمه تکمیلی تفاهم کرده ایم تا زمان انعقاد قرارداد جدید هیچ گونه تاخیر و تعویقی در پذیرش اسناد و مدارک عزیزان تحت پوشش وجود نداشته باشد و همه کار‌هایی که تاکنون در قالب قرارداد انجام می‌شده ادامه یابد.

او یادآور شد: قرارداد جدید بیمه تکمیلی درمان هم به زودی و انشاءلله در همین ماه منعقد می‌شود و از این حیث هیچ گونه نگرانی و مشکلی وجود نخواهد داشت.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه با بیان اینکه در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها از طریق خانه‌های امید به بازنشستگان خدمت رسانی‌های مختلفی انجام می‌شود و این مراکز مورد اقبال بازنشستگان است، افزود: متأسفانه تاکنون در تهران مرکزی برای فعالیت فرهنگی مستمر برای بازنشستگان نداشته‌ایم. با توجه به بزرگی و جمعیت تهران از اعضای هیأت مدیره خواهش کردیم تا بتوانیم در تهران نیز مرکزی برای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی بازنشستگان تهرانی در نظر بگیریم که با این پیشنهاد موافقت شد.

ایزدی گفت: در تدارک خواهیم بود تا محل مناسبی را برای این کار تجهیز و طراحی کنیم تا بازنشستگان تهرانی نیز از وجود خانه امید بی‌بهره نمانند.

بیشتر بخوانید: واریز وام ۵ میلیون تومانی به حساب ۳۲ هزار بازنشسته

در بخش دیگری از این مراسم، خدیجه عراقی دشتی، نماینده بازنشستگان و کانون‌های بازنشستگی نیز با اشاره به سه دغدغه اصلی بازنشستگان گفت: حقوق و معیشت، بیمه و درمان و مباحث اجتماعی و فرهنگی مهم‌ترین دغدغه‌های بازنشستگان هستند.

او با اشاره به اینکه فاصله حقوقی بازنشستگان دهه‌های گذشته با هم‌ترازان آن‌ها در سال‌های اخیر، تفاوت در دریافتی‌های بازنشستگان دستگاه‌های مختلف و تفاوت در دریافتی بازنشستگان با شاغلان هم تراز جزء مهم‌ترین نگرانی‌های مالی بازنشستگان است، افزود: شرایط اقتصادی موجب شده است تا بیش از پیش نیازمند تمهیدات و برنامه ریزی‌های عاجل برای بازنشستگان باشیم.

عراقی دشتی در ادامه با بیان پیشنهاد‌های بازنشستگان گفت: اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری، اعمال ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، اعطای مطالبات سنوات گذشته بازنشستگان، تعدیل نابرابری موجود بین بازنشستگان و شاغلان، اعمال همسان سازی یا مناسب سازی حقوق و بودجه سالیانه، ایجاد بیمه تکمیلی با پوشش حداکثری، پی گیری کمک‌های رفاهی همچون شاغلین، تصویب و ابلاغ آیین نامه شأن و منزلت بازنشستگان، ایجاد زمینه‌هایی برای حضور پررنگ و پرفایده در صحنه‌های مختلف و ایجاد تشکل‌ها و انجمن‌هایی برای حضور فعال بازنشستگان در جامعه از جمله پیشنهاد‌های بازنشستگان برای کم کردن از مشکلات و افزایش رضایت در میان بازنشستگان کشوری است.

در پایان این مراسم از ۹ نفر از بازنشستگان برگزیده ملی در حوزه‌های مختلف شامل ایثار و مقاومت، فعالیت‌های دانشگاهی و پژوهشی، کارآفرینی، محیط زیست، فرهنگ و هنر قدردانی و تجلیل شد.

انتهای پیام/

پرداخت وام ضروری به ۴۰۰ هزار بازنشسته

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین اجتماعی صندوق بازنشستگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۵۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است

سخنگوی صنعت آب با اشاره به بارش‌های مناسب هفته‌های گذشته، میزان پرشدگی سدهای کشور تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ را ۶۱ درصد اعلام کرد و گفت: بارش‌ها نباید این تصور را ایجاد کند که نیاز آبی کشور برطرف شده و همچنان به مدیریت مصرف در سراسر کشور نیازمندیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فیروز قاسم‌زاده، سخنگوی صنعت آب کشور با اشاره به بارش‌های خوب اواخر سال گذشته و روزهای ابتدایی سال جدید اظهار داشت: هر چند طی هفته‌های گذشته شاهد نزولات جوی به صورت برف و باران در برخی نقاط کشور از جمله تهران بودیم، اما همچنان میزان پرشدگی برخی از سدهای کشور پایین بوده و آب مورد نیاز مصارف به طور کامل تأمین نشده است.

* کاهش 11 درصدی ورودی آب به سدهای کشور

قاسم‌زاده با تشریح آخرین وضعیت مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا 28 فروردین 1403 گفت: ورودی‌ سدهای کشور در حال حاضر 23.61 میلیارد مترمکعب است که همچنان نسبت به سال آبی گذشته با کاهش 11 درصدی روبرو است. 

وی موجودی مخازن سدهای کشور را در تاریخ 28 فروردین 1403 با 61 درصد پرشدگی، معادل 30 میلیارد و 410 میلیون مترمکعب خواند و بیان داشت: در سال گذشته نیز در تاریخ مشابه، همین میزان آب در مخازن سدهای کشور وجود داشته است. 

* 80درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است

سخنگوی صنعت آب کشور، درصد پرشدگی سدهای تأمین کننده آب شرب پایتخت را 20 درصد خواند و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سدهای تهران تا 28 فروردین با کاهش 11 درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده است که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

وی گفت: مجموع 13 سد مهم حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز حدود 73 درصد پرشدگی دارد که نسبت به سال آبی گذشته 3 درصد افزایش داشته است.

* کاهش 15درصدی بارش‌های ایران نسبت به سالهای نرمال

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: براساس شبکه باران‌سنجی مبنای وزارت نیرو، بارندگی کشور نسبت به میانگین دوره‌ مشابه درازمدت 15 درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته 3 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش بارش کشور نسبت به شرایط نرمال، نباید بارش‌های اخیر این تصور را ایجاد کند که نیاز آبی کشور برطرف شده و مدیریت مصرف ضرورتی ندارد بلکه هموطنان عزیز در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره باید توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند.

انتها پیام/

دیگر خبرها

  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • پرداخت حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان کشوری براساس مصوبه هیات دولت
  • حقوق فروردین ماه بازنشستگان بر چه اساسی پرداخت می شود؟
  • حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد/ اعلام جزییات
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است
  • زمان و شرط اجرای «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان»
  • تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد
  • فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی | دانلود سریع فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی + لینک ورود به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان my.medu.ir