Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، وحید داعی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح هفت کیلومتر راه روستایی در محور شهرستان بیرجند(مسیر جلال به تخجر آباد) بیان کرد: در مجموع در خراسان‌جنوبی ۱۷ هزار و ۱۶۰ کیلومتر راه داریم که از این تعداد ۶۱۴ کیلومتر دو بارنده و ۹۵۵ کیلومتر نیز راه اصلی است.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی اظهارکرد: در خراسان‌جنوبی چهار هزار و ۱۱۷ کیلومتر راه فرعی و ۱۱ هزار و ۴۷۴ کیلومتر راه روستایی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داعی با بیان اینکه از ۱۱ هزار و ۴۷۴ کیلومتر راه روستایی حدود ۹۴۸ کیلومتر در حوزه شهرستان بیرجند است، ادامه داد: در واقع ۸.۲ دهم راه‌های روستایی خراسان‌جنوبی در شهرستان بیرجند واقع شده است.

وی با بیان اینکه از ۱۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان بیرجند حدود ۱۴۵ روستا از راه آسفالته برخوردار هستند، گفت: ۱۶ روستا در بیرجند فاقد راه آسفالته هستند که کار مطالعاتی ۱۳ روستا برای ایجاد راه آسفالته انجام شده است.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: آسفالت ۱۳ روستا بیان شده ۲۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

داعی بیان کرد: برای آسفالت ۳ روستا نیز هیچ اقدامی صورت نگرفته است که آن نیز نیاز به چهار میلیارد تومان اعتبار دارد و در مجموع بسته شدن پروند آسفالت راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار در بیرجند ۲۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت امسال هفت کیلومتر از مسیر جلال به تخجر آباد افتتاح می‌شود، ادامه داد: در این زمینه تاکنون هفت میلیارد و  میلیون ۴۵۰ تومان هزینه شده است و در صورت تأمین اعتبار، باقی مانده پروژه نیز تا دهه فجر افتتاح می‌شود.

علی ناصری فرماندار بیرجند نیز در این مراسم گفت: یکی از اولویت‌ها در سال‌های اخیر در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بیرجند موضوع مهم راه بوده است چرا که از خواست‌های مردم محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: بیرجند بیشترین میزان راه‌های روستایی را در بین شهرستان‌های خراسان‌جنوبی دارد و از این جهت بهبود زیرساخت در حوزه راه‌های روستایی بیرجند از اهمیت خاصی برخوردار است.

فرماندار بیرجند یادآور شد: امیدواریم کار آسفالت ۱۶ روستای باقیمانده در شهرستان بیرجند نیز در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

کد خبر 4704747

منبع: مهر

کلیدواژه: علی ناصری بیرجند آسفالت راه روستایی هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان عید غدیر خم یاسوج استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۵۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند

تفاهم‌ نامه اجرای طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کارها بین شهرداری بیرجند و شرکت شاتل به عنوان مجری با حضور معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و استاندار خراسان جنوبی به امضا رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند؛ تفاهم‌ نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) را "مهدی بهترین" شهردار بیرجند و "محمدحسن شانه ساززاده" رئیس هیأت مدیره شاتل به عنوان شرکت مجری امروز در نشستی در محل استانداری خراسان جنوبی امضا کردند.

استاندار خراسان جنوبی در این مراسم گفت: 350 روستای بالای 20 خانوار استان با اعتبار هفت هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

جواد قناعت  اظهار کرد: این طرح‌ها از اقدامات مهم و ارزشمند می باشد که به همت دولت سیزدهم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کارها باید در گذشته اجرا می‌شد که نشد، افزود: باید در اجرای طرح فیبر نوری همه متولیان پای کار باشند تا روند اجرای طرح در زمان مقرر به اتمام برسد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی سی امین استان کشور است که عملیات اجرایی طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کارها در آن آغاز شد و دارای عقب ماندگی است اما همه دستگاه‌ های متولی باید با کار تیمی پای کار باشند تا عقب ماندگی در این زمینه جبران شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با افزایش سطح تعاملات در چند ماه آینده شاهد اتمام این طرح مهم و ملی در سطح استان باشیم. 

قناعت  با بیان اینکه  اجرای این طرح، الزامات قانونی دارد و شهرداران مکلفند در اسرع وقت نسبت به صدور مجوز حفاری اقدام کنندگفت: برای سایر شهرستان‌ های استان هم این آمادگی و ظرفیت از نظر اعتباری و فنی وجود دارد که طرح اجرا شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: هدف‌گذاری شده که تا هفته دولت امسال بستر فیبر نوری در تمامی شهرهای خراسان جنوبی ایجاد شود.

براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از 100 کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا شده و بستر اتصال 65 هزار پورت برای استفاده مشترکان خانگی و تجاری در بیرجند فراهم خواهد شد.

ارزش سرمـایه گذاری این طرح که شهرداری بیرجند با شرکت شاتل قراداد همکاری آن را امضا کرده، حدود هزار میلیارد ریال است.

اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است که امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین مرتبط با آن را به عنوان پیش نیاز تعامل مستقیم با جامعه، ارتقاء کیفیت عملکرد، کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند.

رئیس هیأت مدیره شاتل در این آیین گفت: همه عزم خود را به کار می‌گیریم که پروژه فیبر نوری شهر بیرجند را طی چند ماه آینده به اتمام برسانیم.

محمدحسن شانه ساززاده افزود: برای سرعت کار درخواست صدور مجوز ایجاد کارگاه‌های همزمان را داریم.

شهردار بیرجند نیز گفت: امروز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای بیرجند با مشارکت شرکت شاتل و شهرداری با حجم قرارداد هزار میلیارد ریال آغاز شد.

مهدی بهترین افزود: اگرچه سیما و منظر شهری مخدوش می‌شود اما همه توان خود را در راستای خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته‌ایم.

در  پایان  این مراسم عملیات اجرایی طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کارها در بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی و معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آغاز شد.


انتهای پیام/250

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • آماده‌باش هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند